Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، شبکه توزیع آب روستایی در پیش از انقلاب اسلامی ۳۶ هزار  ۵۸۵ کیلومتر بود ودرعین حال، طول خطوط انتقال آب روستایی از ۱۴هزار کیلومتر به ۱۱۱هزار و ۶۸۳ کیلومتر رسید.

بر اساس این گزارش ۱۲درصد جمعیت روستایی کشوردر ابتدای انقلاب اسلامی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار بودند، اینک به ۸۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد رسیده است.

«حمید رضا جانباز»مدیرعامل آب و فاضلاب کشور بهمن ماه جاری گفت: اکنون حدود هفت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در روستاهای سراسر کشور بهره‌مند از آب شرب سالم و بهداشتی هستند و در برنامه است که تا یک سال و نیم آینده به بیش از سه میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور آب شرب سالم و پایدار رسانده شود و در پایان این دولت جمعیت روستایی بهره‌مند از آب شرب سالم و پایدار به بیش از ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.
وی افزود: طبق شاخص‌های جهانی بهداشت که مبتنی بر دسترسی مردم به آب شرب باکیفیت با مختصری پیاده‌روی است، بیش از ۹۵ درصد جمعیت روستایی ایران بهره‌مند محسوب می‌شوند، اما به دنبال این هستیم که روستاها همچون شهرها آب شرب باکیفیت به صورت لوله‌کشی در منازل خود دریافت کنند و کیفیت آب شرب در روستاها برابر با کیفیت آب شرب در شهرها باشد.

همچنین «قاسم تقی زاده خامسی» معاون آب وآبفای وزیر نیرو به تازگی در مشهدگفت: ۹۰۰ هزار نفر روستایی در ابتدای دولت یازدهم در کشور از آب پایدار برخوردار بودند که این میزان اکنون به هفت میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده و امید است تا سال ۱۴۰۰ و پایان دولت تدبیر و امید، سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر روستایی دیگر از نعمت آب پایدار بهره‌مند شوند.

وی افزود: اینک ۱۰ هزار روستا در کشور از آب پایدار و قابل اطمینان برخوردار نیستند.

بنابرگزارش وزارت نیرو، میزان جمعیت روستایی کشور که در طول یک سال گذشته از دی‌ماه ۹۷ تا دی‌ماه امسال از این نعمت بهره‌مند شده‌اند رشد هفت درصدی داشته است.

این گزارش حاکی است، تعداد مشترکان آب روستایی در ۴۱ سال گذشته، از ۶۰۰ هزار فقره تا پیش از انقلاب اسلامی، اینک به پنج میلیون و ۸۳۸ هزار فقره رسیده و این درحالی‌است که این رقم در ابتدای دولت یازدهم پنج میلیون و ۳۷۸ فقره بود.

برق‌رسانی به ۵۲ هزار و ۸۹۳ روستا؛ ۴۱ سال پس از انقلاب اسلامی

 وزارت نیرو همچنین اعلام کرد:از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، به ۵۲ هزار و ۸۹۳ روستا برق‌رسانی شده که رشد افزون بر ۱۲۰۰ درصد نسبت به سال‌های پیش از آن داشته است.

پیش از انقلاب اسلامی چهار هزار و ۳۶۷ روستای کشور از نعمت برق بهره‌مند بودند که این رقم در زمان حاضر افزون‌بر ۱۲برابر شده است.
اینک با احتساب سال‌های پیش از انقلاب اسلامی، افزون بر ۵۷ هزار و ۳۵۰روستا از نعمت برق بهره‌مند شده‌اند. تا ابتدای دولت یازدهم نیز تعداد روستاهای برق‌دار کشور ۵۵ هزار و ۱۹۱روستا بود که تا آغاز دولت دوازدهم با افزایش یک هزار و ۶۰۲ روستا، این رقم به ۵۶ هزار و ۷۹۳ رسیده است.
بنابر این گزارش، در مدت یک سال گذشته یعنی از ابتدای دی ماه ۹۷ تا دی‌ماه گذشته به ۲۶۵روستا برق‌رسانی شده که نزدیک به هفت درصد مجموع عملکرد دولت‌های پیش از انقلاب اسلامی بوده است.

برچسب‌ها دولت یازدهم دولت تدبیر و امید قاسم تقی زاده خامسی حمیدرضا جانباز وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت یازدهم دولت تدبیر و امید قاسم تقی زاده خامسی حمیدرضا جانباز وزارت نیرو دولت یازدهم دولت تدبیر و امید قاسم تقی زاده خامسی حمیدرضا جانباز وزارت نیرو پیش از انقلاب اسلامی ابتدای دولت یازدهم جمعیت روستایی کشور آب شرب سالم آب روستایی وزارت نیرو سال گذشته برق رسانی آب پایدار هزار نفر بهره مند یک سال دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی شامگاه پنجشنبه در مجمع سرمربیان صالحین شاهرود در سپاه ناحیه این شهرستان در با اشاره به اقتدار کنونی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: دستاوردهای امروز کشور مرهون خون مطهر شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه به شبکه‌سازی نظام تربیتی صالحین اشاره کرد و افزود: اساتید، استادیاران، سرمربیان، مربیان و متربیان فعال در شبکه تربیتی صالحین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند که البته باید در کنار توجه به نیروی انسانی مجرب به محتوای غنی نیز توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه فرماندهان سپاه در رده‌های مختلف باید از نقش خود در طرح و تبیین محتوای مورد نیاز برای کادرسازی به خوبی مطلع باشند تصریح کرد: اگر در نظام تربیتی صالحین به امر کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی ایران با دقت و حساسیت توجه نداشته باشیم نباید امیدی به تحقق این مهم در سایر بخش‌ها داشته باشیم.

مطیعی با تاکید بر اینکه دشمن تمام تلاش خود را برای جلوگیری از شبکه‌سازی نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی به کار گرفته است گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مساجد را محور تمام فعالیت‌های جوانان می‌دانند لذا نباید ایجاد جاذبه برای جوانان در فضایی غیر از مسجد سبب فاصله گرفتن این قشر از مسجد شود!

وی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند با انواع روش‌ها ما را از حساسیت و دغدغه‌مندی نسبت به مسائل گوناگون دور کند که اگر چنین شرایطی رخ دهد با اهداف انقلاب اسلامی فاصله خواهیم گرفت.

امام جمعه سمنان دغدغه‌مندی را در مقایسه با تلاش و کوشش دارای اهمیت و اولویت بیشتری دانست و گفت: کسب مهارت‌های لازم برای ارتباط مؤثر با جوانان، نوجوانان و متربیان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

کد خبر 6088870

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی