Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه گفت که اگر پاتک ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها نبود آنها حمله بزرگی را علیه مناطق حلب و حماه انجام داده بودند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه طی یک عملیات پاتک در استان ادلب حمله بزرگی را که تروریست‌ها برای آن علیه حماه و حلب برنامه‌ریزی کرده بودند ناکام گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ژنرال «یوری بورنکوف» رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همزمان با عقب نشینی عناصر مسلح به عمق منطقه کاهش تنش در ادلب مقادیر زیادی سلاح، مهمات و تجهیزات به تصرف نظامیان سوری درآمد که بخشی از آنها ساخته غربی‌هاست».
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، در ادامه این بیانیه آمده است: «این نشانگر توانایی‌های رزمی بالای تروریست‌ها است که اگر پاتک ارتش سوریه نبود از آن در حمله به شهرهای بزرگی مانند حماه و حلب استفاده می‌شد».
رئیس مرکز آشتی روسیه گفت: «ارتش سوریه در جریان دفع حملات تروریست‌ها در استان‌های حلب و ادلب موفق شد یازده دستگاه تانک، 19 دستگاه زره پوش و 62 خودروی مجهز به سلاح سنگین، چهار موشک انداز و 38 توپخانه و چهار فروند پهپاد و دیگر تجهیزات را به غنیمت گرفتند».
ارتش سوریه طی یک هفته اخیر عملیات نظامی خود را علیه مواضع تروریست‌ها در استان‌های ادلب و حلب را شدت بخشیده و توانسته ده‌ها روستا را از چنگ تروریست‌ها آزاد کند.

ادامه عملیات ارتش سوریه در غرب حلب
ارتش سوریه در محور غرب حلب مواضع تروریست‌ها را هدف قرار داده است
به گزارش الاخباریه سوریه ، یگان‌های ارتش سوریه به منطقه الاتارب در غرب حلب حمله کردند.
حسین مرتضی خبرنگار این شبکه در اطراف منطقه محله الزهراء و حملات علیه گروه‌های تروریستی گفت: «منطقه اطراف محله الزهراء به منزله یکی از محور‌هایی است که عملیات نظامی اخیر ارتش سوریه در آن انجام می‌شود. این منطقه از نظر راهبردی منطقه‌ای مهم محسوب می‌شود، زیرا بخشی از محله‌های حلب است و همچنین به منطقه حومه جنوب غربی مرتبط است. به همین سبب عملیات نظامی از این منطقه به سمت منطقه الراشدین انجام شد. منطقه الراشدین هم عملا تحت تسلط ارتش سوریه است. این منطقه به منزله حد فاصل بین حومه شمالی و حومه جنوب غربی است.»

آزادسازی شمار دیگری از روستا‌های سراقب سوریه
ارتش سوریه به پیشروی در محور شهر سراقب و آزادسازی روستا‌های دیگر از چنگال تروریست‌ها ادامه می‌دهد.
عملیات نظامی ارتش سوریه در محور دیگری در سراقب تقویت شد. خبرنگار افزود مناطقی که مقابل این منطقه وجود دارد روستا‌هایی در جنوب شرق شهر سراقب است که ارتش سوریه برای آزادسازی آن‌ها تلاش می‌کند. به نظر می‌رسد یگان‌های ارتش سوریه تصمیم گرفت از محور دیگری یعنی محور شرقی، حملاتش را تقویت کند و این پیشروی‌ها شاید به سمت شمال باشد تا شهر سراقب را از سمت شمال در محاصره قرار دهد.

نزدیک شدن ارتش سوریه به ورودی‌های خان العسل
با نزدیک شدن ارتش سوریه به ورودی‌های خان العسل در حومه حلب، شهر حلب از حملات گروه‌های تروریستی در امان خواهد بود.
ارتش سوریه به پیشروی خود در محور خان العسل در حومه غربی حلب ادامه می‌دهد.
حملات در این منطقه ادامه دارد و صدای درگیری در سرتاسر شهر حلب شنیده می‌شود. این حملات گسترده همزمان با درگیری‌ها در منطقه جاده «اِم 4» انجام می‌شود. در ابتدای این جاده، روستا‌های خان العسل قرار گرفته اند.
ما اکنون در غرب شهر حلب قرار گرفته ایم. با نزدیک شدن ارتش سوریه به ورودی‌های خان العسل می‌توانیم بگوییم که حلب از حملات موشکی و راکتی گروه‌های مسلح تروریست در امان خواهد بود.

اردوغان سوریه را به حمله نظامی تهدید کرد
«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه روز جمعه درباره تحولات اخیر در ادلب سوریه، گفت: از هر کاری که ضروری باشد، حتی استفاده از نیروی نظامی، فروگذار نخواهیم کرد.
بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان افزود: آنکارا برقراری ثبات در سوریه را می خواهد و ما از هر کاری که ضروری باشد، حتی استفاده از نیروی نظامی، فروگذار نخواهیم کرد.
وی افزود: ما هرگز نمی توانیم در قبال شرایط ادلب و دیگر مناطق سوریه، دست به سینه بایستیم.
رییس جمهوری ترکیه اضافه کرد: "رژیم سوریه" حملاتش را در استان ادلب افزایش داده است. ما توافقی با روسیه برای جلوگیری از حمله به ادلب و حمایت از ثبات و راه حل سیاسی در سوریه امضا کردیم؛ اما این توافق گام به گام از سوی سوریه و روسیه نقض می شود.
اردوغان همچنین گفت: تنها راه حل بحران سوریه، اجرای سریع و عادلانه روند سیاسی است که همه شهروندان سوری را در بر گیرد.
این اظهارات در حالی مطرح می شود که «دمیتری پسکوف» سخنگوی رییس جمهوری روسیه گفته است: مسکو تعهدات خود در مورد ادلب را به طور کامل اجرا کرده و خواهد کرد.
وی افزود: این منطقه همچنان محل تمرکز شمار زیادی از تروریست‌هاست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه مواضع تروریست ها پاتک ارتش سوریه ارتش سوریه عملیات نظامی رییس جمهوری شهر سراقب روسیه گفت مرکز آشتی غرب حلب شهر حلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی

منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

به گزارش مشرق، در این حمله ارتش رژیم صهیونیستی یک خودروی غیر نظامی در جاده میدون در جنوب لبنان هدف قرار گرفت، دو فرمانده نیروهای فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف به شهادت رسیدند.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

دیگر خبرها

  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی