Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@06:57:55 GMT

ستین، شطرنج بازی که سرمربی بارسلونا شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۲۷۴۲

کیکه ستین سرمربی بارسلونا که چند روز قبل جانشین والورده شد، شطرنج باز قابلی است که دارای ریتینگ جهانی نیز می باشد.

به  گزارش "ورزش سه" شاید کمتر کسی بداند انریکه ستین سولار ملقب به کیکه ستین سرمربی امروز بارسلونا یکی از شطرنج بازان نیمه حرفه ای جهان شطرنج می باشد با ریتینگ 2055که سطح دانشش را حتی می توان با بعضی از "استاد فیده ها " در دنیای شطرنج قیاس نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ستین بازیکن سابق راسینگ سانتاندر و آتلتیکو مادرید با سابقه 12سال بازی در راسینگ مربی گری را از سال 2001در تیم محبوب خود راسینگ شروع نمود. لقب کیکه در راسینگ ال مائسترو "استاد" بود.


او که در 19سال گذشته به ندرت بیکار بوده است از مه2017 تا 2019سرمربی رئال بتیس شد و پیروزی بزرگ 4گله بتیس در نیوکمپ یکی از درخشان‌ترین نتایج تاریخ کیکه محسوب می شود. بعد از نتایج ضعیف والورده در سوپر جام اسپانیا در دی ماه گذشته و شکست برابر آتلتیکو مادرید و فشار افکار عمومی ستین از 13 ژانویه با قراردادی 2.5 ساله هدایت آبی اناری پوشان تا ژوئن 2022 به عهده گرفت.


شطرنج و ستین


ستین شطرنج باز نیمه حرفه ای در دنیای شطرنج است که سابقه برگزاری سیمولتانه (همزمان با چند نفر)را دارد، ضمن اینکه خود او در بازی سیمولتانه مقابل آناتولی کارپف  قهرمان سابق جهان و رقیب همیشگی کاسپاروف افسانه ای سابقه قرار گرفتن در بازی سیمولتانه را دارد !


ستین که چند مدتی است در دنیای شطرنج کمرنگ شده است آشکارا از تاثیر عمیق شطرنج بر مربیگری اش سخن گفته است.

 

ستین در حال برگزاری سیمولتانه در حضور عکاسان


 "شطرنج از جنبه های بسیار زیادی برای من مفید بوده و در مربیگری به من کمک کرده است. شطرنج به من آموخت که تا قبل از گرفتن تصمیم دستانم را از عمل باز دارم و تا زمانی که حرکت درست را پیدا نکرده ام کاری انجام ندهم. در دنیای مربیگری هم لازم است گاهی یک ثانیه بیشتر فکر کنی تا مطمئن شوی آیا در آن لحظه بهترین تصمیم را گرفته ای یا خیر."


او در ادامه می گوید: "فوتبال شبیه شطرنج است. اگر بتوانید بر مرکز مسلط شوید شانس بیشتری برای پیروزی خواهید داشت. بازیکنان مانند مهره های شطرنج هستند. اگر به عنوان یک مربی بتوانید آنها را با هم هماهنگ کنید می توانید بین آنها ارتباط برقرار سازید"

 

سیتین و بازی با کارپف


بارها و از سوی مفسرین بزرگ داخلی و خارجی شنیدیم دیدارهای بزرگ، شطرنج مربیان است و تیمی موفق است که دارای استراتژی و برنامه در زمین باشد و داشته های تاکتیکی حریف آنالیز کرده باشد و در طول 90 دقیقه تمامی اتفاقات زمین را تحلیل نماید. فوتبال در جهان امروز دیجیتالی شده است، نرم افزارهای مختلف و دیتا بیس نامحدود تمامی امکانات به مربیان برای چینش تفکرات ذهنی خود می دهد.


مسابقه از لحظه سوت پایان بازی قبلی شروع می شود و تیمی موفق خواهد بود که  بازی با بازیکنان مانند بازی با مهره ها در شطرنج در طول 90دقیقه خوب بلد باشد همانند گفته های کیکه ستین .

 

اهدا شماره 10بتیس به نام  کارپف توسط ستین

بارسلونا کیکه ستین

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بارسلونا کیکه ستین دنیای شطرنج کیکه ستین شطرنج باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

رافا یوسته اخبار منتشر شده پیرامون ادامه همکاری با ژاوی را تأیید  کرد.

طرفداری | رافا یوسته با قاطعیت از ژاوی حمایت کرد.

در جریان جلسه روز گذشته میان ژاوی، خوان لاپورتا، دکو و دیگر اعضای کادر مدیریتی بارسلونا، تکلیف آینده نیمکت بارسلونا مشخص شد. ژاوی پس از توافق نهایی با سران باشگاه، حداقل برای یک فصل دیگر سرمربی بارسا خواهد بود. ژاوی که طی ماه‌های اخیر بارها جدایی خود را از بارسلونا در پایان فصل اعلام کرده بود، در نهایت با چرخشی 180 درجه‌ای، تصمیم به ادامه همکاری با آبی‌واناری‌ها گرفت.

 

فوری؛ ژاوی در بارسلونا می‌ماند

رافا یوسته، نایب‌رییس باشگاه بارسلونا ضمن تأیید اخبار منتشر شده پیرامون آینده ژاوی، به حمایت قاطع از این سرمربی پرداخت. یوسته پس از پایان جلسه با ژاوی در مصاحبه با خبرنگارانی که کنار منزل خوان لاپورتا جمع شده بودند، گفت:

هیئت‌مدیره بارسلونا در خصوص ادامه حضور ژاوی اتفاق نظر دارد. ما هرگز به دنبال سرمربی دیگری نبودیم. به ژاوی اعتماد داریم. دکو 100 درصد به ژاوی اعتماد دارد. ناکامی قطعاً عواقبی دارد، بله. اما باید با جزئیات به آن نگاه کرد. ما این فصل به خوبی رقابت کردیم و سطح بازی تیم نیز پیشرفت کرده‌است. ژاوی کسی است که جرئت و جسارت دارد. 

امیدوارم در ماه نوامبر به ورزشگاه اسپاتیفای نیوکمپ برگردیم. ما تا آخر مبارزه خواهیم کرد، زیرا تا زمانی که زندگی وجود دارد، امید هم وجود دارد. من می‌خواهم ژاوی سرمربی بارسلونا از نیوکمپ جدید باشد. ما می‌خواهیم دوباره تاریخ‌سازی کنیم و این کار را با ژاوی انجام خواهیم داد. ما کاتالانی هستیم. این پروژه هم‌چنان ادامه دارد، به خصوص با بازیکنان بومی. 

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • واکنش توییتر رسمی باشگاه بارسلونا به ماندن ژاوی؛ فراتر از یک مربی
  • لاپورتا:حفظ ژاوی برای یک فصل دیگر بهترین تصمیم است
  • مهدوی به عنوان مربی در تیم شهداب ماند
  • اختلاف نظر مدیران بارسلونا بر سر ژاوی؛ لاپورتا رأی هیئت مدیره را نادیده گرفت!
  • ژاوی در بارسلونا ماندنی شد
  • مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت
  • تصمیم غیرمنتظره «ژاوی» برای خودش و بارسلونا
  • ژاوی در بارسا ماندنی شد
  • «ژاوی» در بارسلونا ماندنی شد
  • فوری؛ ژاوی در بارسلونا می‌ماند