Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جمعه شب پنج راکت به اطراف پایگاه نظامی «القیاره» در جنوب موصل اصابت کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، شبکه تلویزیونی الحدث به نقل از منابع امنیتی عراقی، از حمله به پایگاه نظامی القیاره در جنوب موصل با پنج راکت کاتیوشا خبر داد و اعلام کرد این حمله تلفات و خسارتی نداشته است. پس از این حمله، بالگرد‌های ائتلاف به فرماندهی آمریکا به صورت گسترده بر فراز جنوب موصل به پرواز درآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته خبرنگار الحدث، نیرو‌های ائتلاف (آمریکایی) مستقر در این پایگاه، به سوی محل شلیک این راکت‌ها تیراندازی کردند.

تظاهرات معترضان عراقی مقابل منطقه سبز
ائتلاف سائرون دعوت رهبر جریان صدر به برپایی تظاهرات معترضان عراقی در مقابل منطقه سبز بغداد را با هدف احیا و نوسازی اعتراضات برای نجات عراق از خطرها و تهدیدهای موجود علیه آن دانست.
ائتلاف «سائرون» که مورد حمایت «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر است روز جمعه تأیید کرد که دعوت الصدر برای تظاهرات در مقابل منطقه سبز به عنوان احیا و نوسازی انقلاب اصلاح طلب و نجات عراق از خطر جدی است.
به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، «برهان المعموری» عضو ائتلاف سائرون در پارلمان عراق در توئیتی گفت: «دعوت مقتدی الصدر برای احیا و نوسازی انقلاب اصلاح طلب و نجات کشور از خطری که در معرض آن قرار دارد، انجام شده است».
او گفت: «امروز عراق مرحله حساسی را پشت سر می‌گذارد که در آن نیاز به یک موضع شجاعانه توسط رئیس جمهور است تا نخست وزیری را انتخاب کند که مقبول معترضان است» .
مقتدی الصدر رهبر جریان صدر روز جمعه به برپایی تحصن‌های مسالمت آمیز در نزدیکی منطقه سبز بغداد و طی هماهنگی با نیروهای امنیت ملی عراق دعوت کرد.
«ابودعاء العیساوی» مشاور نظامی مقتدی الصدر هم در واکنش به دعوت رهبر جریان صدر برای برپایی تظاهرات در میدان التحریر و مناطق نزدیک به منطقه سبز بغداد گفت: «آزادسازی، اسب عراق و ما شهسواران آن هستیم. منطقه سبز ریه عراق است و ملت نفس‌های آن هستند».

معترضان عراقی از اشغالگران اعلام برائت کنند
خطیب مسجد کوفه و از اعضای ارشد جریان صدر از معترضان عراقی خواست با اعلام برائت از اشغالگران و حفظ ماهیت مسالمت آمیز اعتراضات بر پایبندی به آرمان‌های صحیح خود در برابر مقاصد بیگانگان تاکید کنند.
سید «هادی الدنیناوی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد کوفه از معترضان در میدان‌های اعتراضات شهرهای مختلف عراق خواست از اشغالگران اعلام برائت کنند تا هویت عراقی خود را ثابت کنند.
به گزارش پایگاه خبری المیادین، الدنیناوی که از اعضای ارشد جریان صدر است از معترضان خیابانی در عراق خواست با اعلام برائت از اشغالگران هویت عراقی خود را نشان دهند.
او تصریح کرد: «معترضان باید نشان دهند که آرمان آنها برچیدن فساد از نظام سیاسی حاکم، تکمیل استقلال و حاکمیت عراق و احیای اراده و قدرت تصمیم‌گیری مستقل آن است».
الدنیناوی خروج اعتراضات از ماهیت مسالمت آمیز آن را به معنای نابودی اعتراضات توصیف کرد و افزود: «رفتارهای اغتشاشگران و نفوذی‌ها به منافع عمومی ملت عراق آسیب می‌زند».
وی ضمن درخواست از گروه‌های سیاسی برای تسریع روند انتخاب نخست وزیر گفت: «ویژگی‌های نخست وزیر آتی باید مطابق با خواسته انقلابیون مسالمت‌جو باشد».

احتمال معرفی محمد توفیق علاوی بعنوان نخست وزیر عراق
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین؛ بر اساس اطلاعاتی که المیادین به دست آورده است طرف‌های عراقی درصدد آن هستند که محمد توفیق علاوی را برای پست نخست وزیری معرفی کنند.
گفته می‌شود اگر توافق‌ها میان طرف‌های عراقی باقی بماند طی ساعات آینده علاوی به عنوان نخست وزیر عراق معرفی خواهد شد.

رییس جمهوری در معرفی نامزدهای نخست وزیری مانع ایجاد می کند
معاون فراکسیون صادقون در پارلمان عراق روز جمعه گفت که «برهم صالح» رییس جمهوری موانع بسیاری در مسیر تعیین و معرفی نامزدهای نخست وزیری قرار داده است.
به گزارش السومریه نیوز، «محمد البلداوی» افزود که رییس جمهور قایل به تعیین نامزد نخست وزیری از سوی بزرگترین جناح و ائتلاف مجلس نیست و دیدارهای او با شماری از جناح های سیاسی و برخی هماهنگی ها دلیل پیچیدگی این وضعیت بوده که موانع بسیاری را در ارائه اسامی نامزدها ایجاد کرده است.
وی در عین حال افزود که گفت و گوها و کوشش برای توافق بر سر نامزد نخست وزیری به شدت ادامه می یابد.
البلداوی گفت که موضع رییس جمهوری مبنی بر عدم واگذاری نامزد به بزرگترین جناح مطابق سازوکارهای مندرج در ماده 76 قانون اساسی نیست.
معاون فراکسیون صادقون اعلام کرد که دخالت های منطقه ای و بین المللی در عراق وجود دارد که هدف آنها پیچیده تر کردن اوضاع و تأثیرگذاری در صحنه های مختلف کشور است.
وی تاکید کرد که خواست اصلی آنان این است که هیچ دولتی در عراق شکل نگیرد تا تصمیم خروج نیروهای خارجی از خاک کشور اجرایی نشود.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق تظاهرات معترضان عراقی منطقه سبز بغداد مقابل منطقه سبز رهبر جریان صدر نخست وزیر احیا و نوسازی پایگاه نظامی مسالمت آمیز مقتدی الصدر اعلام برائت رییس جمهوری جنوب موصل روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در عراق شروع شد

همزمان با تهاجم آمریکا به خاک عراق ، تروریست‌های داعشی به مواضع ارتش و الحشد الشعبی در غرب استان الانبار حمله کردند. ناطقان: به نقل از شبکه المیادین، درگیری‌های ارتش و الحشد الشعبی با تروریستهای داعشی در بزرگراهی در منطقه الصکار در غرب استان الانبار ادامه دارد.

این یورش ساعاتی پس از حمله آمریکا به منطقه القائم و عکاشات در غرب عراق صورت می‌گیرد.

جمعه شب آمریکا مناطقی در شرق سوریه و غرب عراق را هدف حملات هوایی قرار داد.

در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشته است.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

یحیی رسول سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است. منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ تل‌آویو
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله