Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی آبدار امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهره مندی از ابزار دقیق و توانمندی‌های موجود در راستای مستندنگاری و استخراج طرح‌های مرمتی الزامی است، گفت: حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل معرفی پیشینه و هویت هر ملت نیازمند ابزار دقیق و توانمندی است که امکان انجام برداشت‌های دقیق و همچنین گردآوری اطلاعات مورد نیاز را برای انجام مستندنگاری ها، ارزیابی‌ها، تحلیل‌های آماری، مدیریت و پایش سایت یا بنای تاریخی فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبدار در ادامه با اشاره به اینکه طبق برنامه‌های تدوین شده اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، مطالعات مستندسازی و تهیه طرح‌های مرمتی بناهای تاریخی به طور مستمر در استان انجام می‌گیرد، گفت: در راستای اقدامات مطالعاتی اداره کل میراث فرهنگی استان، مطالعات مستندسازی جامع و تهیه طرح مرمت بناهای تاریخی روستای چراغیل آذرشهر با پیشرفت ۹۰ درصدی همراه بوده و طی ماه‌های آینده تکمیل خواهد شد.

او به مراحل عملیاتی انجام گرفته در این پروژه اشاره کرد و گفت: طی این عملیات که از خرداد ۹۸ آغاز شده، اقداماتی نظیر اجرای ترانشه، شناسایی لایه‌های تاریخی محوطه بافت تاریخی، مطالعه سفالینه‌ها و قبور به دست آمده از داخل ترانشه ها و بررسی مسیل‌ها و لایه‌های آبرفتی داخل محوطه انجام گرفته است.

آبدر در خاتمه، اظهار داشت: این مرحله از پروژه مطالعاتی و مستندسازی بناهای تاریخی روستای چراغیل آذرشهر با اعتباری قریب به ۸۰۰ میلیون ریال صورت گرفت که در صورت تمدید قرارداد، اعتبار لازم جهت تکمیل ۱۰ درصد باقی مانده تأمین خواهد شد.

کد خبر 4841078

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی آذربایجان شرقی آذرشهر آثار تاریخی دهه فجر بارش برف بوشهر شیراز انتخابات 98 ایلام گرگان قزوین شهرکرد خطبه های نماز جمعه سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس زلزله قاسم سلیمانی بناهای تاریخی میراث فرهنگی تهیه طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر کرم‌زاده در حاشیه بازدید از محورهای تاریخی و گردشگری کاشان در پی وقوع سیل هفته گذشته‌، اظهار داشت: با بازدیدی که از مجموعه‌های جهانی و تاریخی همچون باغ فین کاشان، محله باستانی سیلک و خانه‌های تاریخی بروجردی و عامری‌ها داشتم، می‌توان گفت که کاشان از جذابیت‌های ویژه‌ای برای توسعه پایدار بر محور گردشگری برخوردار است.

وی تصریح کرد: از تمامی محورهای تاریخی که احتمال می‌دهیم در معرض سیل باشد با کمک همکاران اداره کاشان به‌ویژه یگان حفاظت میراث فرهنگی بازدید و خوشبختانه آسیب جدی به بناهای تاریخی وارد نشده است.

کرم‌زاده ادامه داد: با توجه به وجود بیش از سه هزار اثر تاریخی در محدوده شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نیازمند توجه ویژه به‌خصوص در راستای افزایش اعتبارات مرمتی استان هستیم که در این زمینه عزم جدی با رویکرد جلب همکاری مسئولان در دو سطح ملی و استانی داریم.

کد خبر 6090318

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد