Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-04@18:57:22 GMT

تصویری از نماز امام خمینی (ره) در هواپیما

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۳۹۲۷

با فرار شاه از کشور در ۲۶ دی ۱۳۵۷، انقلاب مردم ایران به رهبری امام خمینی رحمه الله برای پیروزی و ریشه‌کنی نظام استبدادی و شاهنشاهی شتاب گرفت.

با ورود آن رهبر فرزانه به ایران، شمارش معکوس سرنگونی رژیم آغاز شد. بختیار و پشتیبانش، آمریکا، از پیش به چنین حقیقتی آگاه بودند. بنابراین، درصدد مانع تراشی و جلوگیری از ورود امام برآمدند، ولی با راه پیمایی‌های گسترده میلیونی و اعتصاب‌های پر دامنه مردم معترض و خشمگین روبه‌رو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، فرودگاه‌ها که به دستور بختیار برای جلوگیری از ورود امام بسته شده بود، باز شد و امام در دوازده بهمن به وطن بازگشت. ورود امام، شمارش معکوس برای نابودی رژیم بود و با پیوستن ارتش به مردم، انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.

گفتنی است امام خمینی به دلیل سخنرانی علیه محمدرضا پهلوی در عاشورای ۱۳۴۲ خورشیدی، ۱۰ ماه زندانی و در ۱۳۴۳ به دلیل سخنرانی علیه کاپیتولاسیون، ۱۵ سال تبعید شد که حدود یک سال در ترکیه، سپس عراق، و در پایان چند ماه در فرانسه بود که سرانجام در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ از پاریس به تهران بازگشت. در ادامه تصویری از نماز امام خمینی (ره) در هواپیما در مسیر فرانسه به سمت تهران را مشاهده می‌کنید.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: امام خمینی ورود امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه شارل دوگل فرانسه به پزشک فلسطینی اجازه ورود نداد

فرودگاه شارل دوگل پاریس به جراح و پزشک سرشناس انگلیسی-فلسطینی که با خدماتش در جنگ غزه به شهرت رسید و قرار بود امروز-شنبه- در سنای فرانسه سخنرانی کند، اجازه ورود نداد.

به گزارش ایسنا، «غسان ابوسته»، پزشک انگلیسی-فلسطینی که در ماه‌های نخست جنگ غزه نقش پررنگی در مداوای مجروحان داشت، قرار بود در مجلس سنای فرانسه سخنرانی کند، اما مقامات فرانسوی در فرودگاه «شارل دوگل» پاریس به او اجازه ورود به این کشور را ندادند.

این پزشک با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «در فرودگاه شارل دوگل هستم. به من اجازه ورود به فرانسه را نمی‌دهند. من قرار است امروز در مجلس سنای فرانسه سخنرانی کنم. آن‌ها می‌گویند آلمانی‌ها را به مدت یک سال از ورود به اروپا منع کرده‌اند.»

اواخر فروردین بود که پلیس برلین برق سالن یک کنفرانس سه‌روزه با محوریت جنگ غزه و حمایت‌های تسلیحاتی آلمان را قطع کرد. ابوسته هم که قرار بود در این کنفرانس سخنرانی کند، اعلام کرد اجازه ورود به این کشور را پیدا نکرده و مأموران فرودگاه پس از ساعت‌ها بازجویی، او را از ورود به آلمان منع کرده‌اند.

این پزشک انگلیسی-فلسطینی در آن زمان در گفت‌وگو با یک رسانه عربی گفت: «از من دعوت شد تا در کنفرانسی در برلین درباره کارم در بیمارستان‌های غزه در جریان تجاوزات (رژیم صهیونیستی) صحبت کنم، اما دولت آلمان به‌زور از ورود من به این کشور جلوگیری کرد... این همدستی آلمان با کشتار جاری را نشان می‌دهد.»

ابوسته که حالا از ورود به فرانسه هم منع شده، در پیام توییتری خود نوشت اروپا صدای شاهدان نسل‌کشی در غزه را ساکت می‌کند و در همین حین، رژیم صهیونیستی مشغول کشتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • ممانعت فرانسه از ورود پزشک فلسطینی به خاک این کشور
  • فرودگاه شارل دوگل فرانسه به پزشک فلسطینی اجازه ورود نداد
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • تاکید امام جمعه خمینی شهر بر حمایت مردم از طرح نور
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا