Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا اواخر دیروز (جمعه ۱۱ بهمن‌ماه) در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست با ابراز امیدواری برای دیدار با رئیس‌جمهوری آمریکا، از بازگشت قریب‌الوقوع به کاراکاس با وجود مواجهه با پیامدهای نقض حکم ممنوعیت سفر از سوی دولت نیکلاس مادورو خبر داد.

گوایدو دیروز (جمعه ۱۱ بهمن‌ماه) عنوان کرد که در روزهای آتی به ونزوئلا بازخواهد گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر مخالفان ونزوئلا اعلام کرد که در مسیر سفر به شهر میامی آمریکاست و به نظر می‌رسد که این ایستگاه پایانی سفرهای اخیرش پس از خروج از ونزوئلا خواهد بود.
گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که چند روز پیش سفری را با هدف دیدار با مقام‌های چند کشور آغاز کرده بود، ابتدا در کلمبیا به دیدار مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا رفت و در مورد جدیدترین تحولات ونزوئلا مذاکره کردند.
او سپس به اجلاس داووس در سوئیس رفت تا به دنبال جلب حمایت‌های بیشتر از سوی برخی کشورها باشد. رهبر مخالفان ونزوئلا همچنین سفر خود را به فرانسه و اسپانیا ادامه داد. او در پاریس با امانوئل مکرون و در اسپانیا با وزیر امور خارجه این کشور گفت‌وگو کرد اما نخست‌وزیر اسپانیا او را به حضور نپذیرفت.
رهبر مخالفان دولت ونزوئلا همچنین در این تور اروپایی‌اش با بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس نیز دیدار کرد.

این دیدارهای فشرده گوایدو که با حمایت آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد که به طور جدی تلاش خود را برای جلب کمک‌های اروپایی‌ها باهدف کنار زدن نیکلاس مادورو از قدرت شدت بخشیده است.

وی به واشنگتن پست گفت: ما دیدارها با هم‌پیمانان‌مان را افزایش داده‌ایم و پیشرفت‌هایی حاصل شده است. پس از سفر به آمریکا، به سرعت باید به ونزوئلا بازگردم تا به اقدامات علیه دولت نیکلاس مادورو ادامه دهیم. تلاش ما دیدار با ترامپ است.

برخی کارشناسان بر این باورند که هدف اصلی گوایدو در این تور خارجی، جلب حمایت‌های اروپایی بوده است، هرچند که ناموفق بودن در دیدار با ترامپ ممکن است این گونه تلقی شود که رئیس جمهوری آمریکا تمایلی به توجه بیشتر نسبت به تحولات ونزوئلا حداقل در این دوره زمانی ندارد.

«جف رمسی» تحلیلگر مسائل آمریکای لاتین در این رابطه گفت: سفر به آمریکا بدون دیدار با ترامپ برای گوایدو ریسک دارد. اگر این دیدار انجام نشود، می‌تواند در فعالیت‌های گوایدو تاثیر بگذارد و نشان دهد تحولات ونزوئلا برای ترامپ در این دوره زمانی اولویت نیست.

این مصاحبه گوایدو با واشنگتن پست در حالی منتشر شد که نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نیز به تازگی در مصاحبه با همین روزنامه خواستار مذاکره مستقیم با واشنگتن شده بود.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.
شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال ۲۰۱۹ شده است.  

آمریکا پس از مراسم تحلیف مادورو برای دور دوم ریاست جمهوری، او را «غاصب قدرت» خواند و اعلام کرد که مادورو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد.  
پس از آن که گوایدو رئیس وقت مجلس ملی ونزوئلا در ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ماه ۹۷) خود را رئیس جمهوری خودخوانده و موقت این کشور اعلام کرد، واشنگتن بلافاصله او را به رسمیت شناخت و بیش از ۵۰ کشور دیگر از واشنگتن پیروی کرده و خواستار برگزاری انتخابات دوباره شدند.

این رویکرد گوایدو سبب شد تا در انتخاب ریاست مجلس ملی این کشور، نمایندگان به فرد دیگری رای دهند.
اعضای حزب سوسیالیست در پارلمان ونزوئلا ۱۵ دی‌ماه ۹۸ « لوئیز پارا » از اعضای نزدیک به نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور را به ریاست این نهاد قانونگذاری انتخاب کردند؛‌ آن هم در حالی که گوایدو تلاش کرده بود بار دیگر در سمت رئیس پارلمان ونزوئلا انتخاب شود. مخالفان دولت کاراکاس اعلام کرده بودند که نیروهای امنیتی از ورود قانونگذاران مخالف به پارلمان جلوگیری کردند.
۲۰۲۳

برچسب‌ها رهبر مخالفان ونزوئلا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نیکلاس مادورو ونزوئلا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رهبر مخالفان ونزوئلا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نیکلاس مادورو ونزوئلا دونالد ترامپ رهبر مخالفان ونزوئلا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نیکلاس مادورو ونزوئلا رهبر مخالفان دولت ونزوئلا رهبر مخالفان ونزوئلا رئیس جمهوری آمریکا تحولات ونزوئلا دیدار با ترامپ نیکلاس مادورو واشنگتن پست بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۴۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم