Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:14:49 GMT

باند کلاه‌برداران ۱۰ میلیارد ریالی در قم منهدم شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۴۸۲۲

باند کلاه‌برداران ۱۰ میلیارد ریالی در قم منهدم شد

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت گسترده و خانوادگی یک باند تصادف‌های ساختگی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم قرار گرفت.

وی گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد یکی از متهمان اصلی این باند، تعدادی تصادف صوری را در سراسر کشور صحنه‌سازی کرده و مدارک هویتی و همچنین اوراق سفید امضا، سفته از مصدومان را در منزل خود نگه‌داری می‌کند که در ادامه کارآگاهان با هماهنگی مقام قضایی، وی و همدستش را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سپس متهمان طی تحقیقات صورت گرفته با توجه به شواهد و مدارک موجود به بزه انتسابی اعتراف کرد و سپس در پی کشف مدارک هویتی مصدومان از منزل این افراد، بلافاصله موضوع طی مکاتبه به بیمه مرکزی و همچنین کلیه شرکت‌های بیمه اعلام شد تا از پرداخت دیه به مصدومان که ۳۸ نفر بودند خودداری شود.

آقاخانی گفت: در ادامه با صدور حکم جلب یکی دیگر از متهمان اصلی این پرونده که دارای ۵ فقره سابقه کیفری بود، نامبرده دستگیر و صراحتا به جرم خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: افراد مذکور اذعان داشتند با شناسایی افراد معتاد ضمن دریافت سفته و اوراق سفید امضا، با شکستن استخوان بینی و محل‌هایی که دیه به نسبت سنگین‌تری داشتند آن‌ها را به محل تصادف برده و پس از صحنه‌سازی و برخورد آن شخص با یک خودرو در حال عبور، وی را به بیمارستان منتقل می‌کردیم.

وی گفت: در بررسی‌های انجام‌شده و استعلام از شرکت‌های بیمه مشخص شد متهمان طی ۴۰ فقره تصادف، ۱۰ میلیارد ریال از شرکت‌های بیمه کلاه‌برداری کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در ادامه ۶ تن از اعضای خانواده این افراد که در تصادف‌های ساختگی دخیل بودند دستگیر و درنهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل‌شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

اجرای طرح ساماندهی صنوف آرایشگاه زنانه در قم

رییس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان قم نیز با اشاره به طرح تشدید بازدید و نظارت بر آرایشگاه‌ها از پلمب ۷ مورد از این واحدها در سطح شهرستان قم خبر داد.

 سرهنگ پیام کاویانی اظهار داشت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی، طرح ضربتی کنترل و نظارت بر آرایشگاه‌ها در شهر قم توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استان به مدت یک هفته به اجرا گذاشته شد.

وی اظهار داشت: در همین راستا ماموران نظارت بر اماکن عمومی این پلیس، از ۵۲ واحد صنفی بازدید به عمل آوردند که درنهایت ۷ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت موارد قانونی و تخلفات صورت گرفته پلمب شد.

وی از صدور اخطار پلمب برای ۱۸ آرایشگاه دیگر خبر داد و گفت: در این زمینه از متصدیان این واحدها تعهد گرفته‌شده است که در صورت عدم رعایت تذکرات با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

رییس پلیس امنیت عمومی استان قم با اعلام تداوم و تشدید این‌گونه برنامه‌ها و اقدام‌های کنترلی و نظارتی پلیس، گفت: پلیس با دقت بر عملکرد واحدهای صنفی نظارت دارد و از فعالیت واحدهایی که خارج از چارچوب قانون، شئونات و هنجارهای جامعه عمل می‌کنند جلوگیری خواهد کرد.

کاویانی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

برچسب‌ها فرماندهی نیروی انتظامی قم قم کلاهبرداری پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم کلاهبرداری قم کلاهبرداری انتظامی استان قم شرکت های بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی

فرمانده انتظامی بندرانزلی از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان مشاعات ساختمانی‌های این شهرستان و کشف ۴ فقره پرونده سرقت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، امیر وهاب‌زاده اظهار کرد: با وقوع چند فقره سرقت از مشاعات ساختمان در شهرستان بندرانزلی، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات و اقدامات فنی، سارقان این پرونده‌ها و محل اختفاء آنان شناسایی و این افراد طی عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی خاطرنشان کرد: سارقان ۲۹، ۳۲ و ۳۵ ساله به چهار فقره سرقت از مشاعات ساختمان اعتراف کردند و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وهاب‌زاده، رعایت نکردن نکات حفاظتی و ایمنی را مهمترین عامل سوء‌استفاده سارقان دانست و تصریح کرد: نقش مردم در این زمینه و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس نقش به‌سزایی در پیشگیری از وقوع سرقت دارد.

کد خبر 749177

دیگر خبرها

  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • انهدام باند اراذل و اوباش در شهرستان بابلسر
  • دستگیری متهمان ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در طرقبه شاندیز
  • دستگیری کلاهبردار ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان