Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@07:02:13 GMT

آرتین، کم‌سن‌ترین مشاعره‌کننده ایران

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۴۸۶۲

آرتین، کم‌سن‌ترین مشاعره‌کننده ایران

کم‌سن‌ترین مشاعره‌کننده ایران، بچه یافت آباد تهران است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ وقتی آرتین به دنیا آمد، مادر جوانش به جای خواندن لالایی‌های مادرانه، غزل‌های لسان الغیب شیرازی و شعرهای حماسی فردوسی را در پای گهواره‌اش می‌خواند. این خوش‌ذوقی مادر سبب شد آرتین زودتر از همسالانش زبان باز کند. روزی مادر در حال زمزمه نخستین مصرع دیوان حافظ بود که آرتین ۲ساله با همان لحن کودکانه‌اش شروع به همراهی او کرد: «الا یا ایها الساقی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..» این اتفاق شور و شادی بی‌اندازه‌ای در پدر و مادر آرتین کوچک به وجود آورد و مادر تصمیم گرفت حفظ شعرهای فارسی را به فرزندش بیاموزد.

در ذهن کودکانه آرتین، صدها بیت و غزل و قصیده جای گرفته که با خواندن آنها در جلسات مشاعره و محافل ادبی همه را به تحسین وا می‌دارد. «آرتین نورنصریان» بارها در مسابقات و برنامه‌های ادبی صدا و سیما شرکت کرده و تقدیر شده است. کودک خوش‌ذوق محله یافت‌آباد، در چهارمین «اجلاس جهانی شاعران هَم سُرا» و سومین «نشست بزرگ جمعیت شاعران آزاد ایران» به‌عنوان خردسال‌ترین مشاعره‌کننده کشور مورد تشویق قرار گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آرتین کم سن ترین یافت آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۴۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور

اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته از سراسر کشور به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) در بخش داستان اعلام شد و نام زینب جهان‌پرور از استان سمنان نیز در این فهرست وجود دارد .

مرتضی مزینانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت : فرایند انتخابِ اعضای باشگاه قاف در دو مرحله استانی و کشوری برگزار شد و در نهایت ۵۳ نفر به عنوان اعضای منتخب داستان به باشگاه رویش استعدادهای برتر نوجوان ادبی (قاف) کانون پرورش فکری راه پیدا کردند.

تربیت نسل نو شاعران و نویسندگان متعهد در حوزه کودک و نوجوان و برنامه‌ریزی ۳ ساله برای رشد و بالندگی آینده‌سازان با بهره‌گیری از شیوه‌های هدفمند و استفاده از ظرفیت‌های صاحبان قلم و اندیشه در ارتقای آگاهی‌های اعضا، از جمله اهداف این حرکت فرایندمحور ادبی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • بحران ادبیات داریم
  • خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو
  • تبریک روز معلم به همکار با ۴۰ متن ادبی، زیبا و رسمی
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • خاطره مجری برنامه مشاعره از شاعران بنام ایران
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • عکس| وحید شمسایی در آغوش مادر
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • نقد کتاب مویه های آمو