Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@17:29:14 GMT

خسارت به 925 کاشانه در خان‌زنیان شیراز

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۵۱۶۳

خسارت به 925 کاشانه در خان‌زنیان شیراز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: زلزله ۵ و ۴ دهم ریشتری خان‌زنیان شهرستان شیراز منجر به خسارت دیدن ۹۲۵ منزل روستایی و شهری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رحیم آزادی شنبه 12 بهمن گفت: از این منازل ۴۱۵ مورد دچار خسارت کلی شده که نیاز به احداث مجدد دارد و ۵۱۰ واحد مسکونی شهری و روستایی نیز نیازمند تعمیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه این زمین لرزه و پس لرزه های آن تاکنون هیچ تلفات جانی در پی نداشته است.

زلزله دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ با قدرت ۵.۴ ریشتر با مرکزیت خان زنیان شیراز حدود ۱۹ پس لرزه با قدرتی بیش از ۳ ریشتر در پی داشته که بزرگترین این پس لرزه ها ۵ و ۱ دهم ریشتر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: به وسایل و تجهیزات منازل ۲۲۵ خانوار روستایی و شهری در شهر خان زنیان و روستاهای اطراف آن در پی این زلزله خسارت وارد شده که به این خانوارها نیز کمک هزینه معیشتی تعلق خواهد گرفت.

آزادی با بیان اینکه چادر بین ساکنین سه روستای آرندی، کمرآباد و پرشکفت برای اسکان موقت آنها توزیع شده است،افزود: ۴۴۳ چادر نیز بین اهالی شهر خان زنیان و کسانی که منازل آنها دچار خسارت شده توزیع شده است و این چادرها به جز محل هایی شامل مساجد و ورزشگاه هایی است که برای اسکان موقت زلزله زدگان این منطقه پیش بینی و تجهیز شده است.

محمدرضا امیری،فرماندار شیراز پیش تر اعلام کرد: براساس کارشناسی هایی که در حال انجام است در بلند مدت دو رویکرد در مواجهه با منازل خسارت دیده در دستور کار قرار دارد که اول اینکه وام های تعمیری از سوی بنیاد مسکن اختصاص پیدا می کند و همچنین منازلی که نیاز به بازسازی کامل دارد نیز ۴۰ میلیون وام کم بهره و ۱۰ میلیون کمک بلاعوض در اختیار مالکین قرار خواهد گرفت.

ابوطالب نیک اقبال، سخنگوی شورای اسلامی شهرستان شیراز و عضو شورای شهر خان زنیان نیز گفت: بنا بر دستورالعمل بنیاد مسکن برای تعمیر خانه هایی که از زلزله آسیب دیده اند ۱۵ میلیون تومان وام کم بهره و ۳ میلیون تومان وام بلاعوض اختصاص خواهد یافت اما اگر منزلی نیاز به بازسازی کامل داشته باشد مجموعا۵۰ میلیون تومان وام کم بهره و بلاعوض به آن اختصاص خواهد یافت.

زلزله ای به قدرت ۵.۱ درجه ریشتر عصر سه‌شنبه هشتم بهمن ۹۸ خان زنیان از توابع شیراز را لرزاند تا این منطقه شاهد دومین زمین لرزه در ۲ روز پیاپی باشد. زمین لرزه عصر سه شنبه ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه و ۳۲ ثانیه در عمق ۵ کیلومتری خان زنیان از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز رخ داد.

زلزله دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ با قدرت ۵.۴ ریشتر ساعت ۱۶ و ۵۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه در عمق ۷ کیلومتری رخ داده بود.

برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که حدود ۴۳ روستای این منطقه تحت تاثیر زلزله عصر دیروز دوشنبه قرار داشته‌اند اما چهار روستا نسبت به سایر روستاها آسیب بیشتری دیده‌اند.

خان زنیان در حدود ۴۱ کیلومتری غرب شیراز از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خان زنیان میلیون تومان وام شهرستان شیراز شهر خان زنیان وام کم بهره زمین لرزه بهمن ۹۸ پس لرزه قدرت ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفال به حافظ جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت....

فرارو- فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.

سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت
آتشی بود در این خانه که کاشانه بسوخت

تنم از واسطه دوری دلبر بگداخت
جانم از آتش مهر رخ جانانه بسوخت

سوز دل بین که ز بس آتش اشکم دل شمع
دوش بر من ز سر مهر چو پروانه بسوخت

آشنایی نه غریب است که دلسوز من است.
چون من از خویش برفتم دل بیگانه بسوخت

خرقه زهد مرا آب خرابات ببرد
خانه عقل مرا آتش میخانه بسوخت.

چون پیاله دلم از توبه که کردم بشکست
همچو لاله جگرم بی می‌و خمخانه بسوخت

ماجرا کم کن و بازآ که مرا مردم چشم
خرقه از سر به درآورد و به شکرانه بسوخت

ترک افسانه بگو حافظ و می‌نوش دمی
که نخفتیم شب و شمع به افسانه بسوخت

شرح لغت: کاشانه:خانه کوچک.

تفسیر عرفانی:‌

۱- این نیت خیلی فکر و اندیشه شما را به خود مشغول ساخته و تمام حواس شما را تصاحب کرده است اگر بدین منوال پیش رود دچار وسواس ناراحتی می‌شوید درحالیکه این نیت با دو شرط علاقه و کوشش به زودی انجام خواهد گرفت.

۲- با عصبانیت و تند مزاجی که دارید، موجب می‌شود تا دوستان واقعی از شما فاصله بگیرند.

۳- در خانه همه شما را دوست دارند و نسبت به شما عشق می‌ورزند. در حالیکه کاملاً بی توجهی می‌کنید و بیشتر با غریبه ها، حشر و نشر و نشست و برخاست می‌کنی. سرانجام ضرر خواهی کرد. زیرا آنان با بلند پروازی‌ها شما را در عالم غیر حقیقی سیر می‌دهند و از واقعیات دور می‌سازند.

تعبیر غزل:

زندگی پر از غم و اندوهی داشته‌ای و سختی زیادی کشیده ای، طوری که دل هر آشنا و بیگانه‌ای را به درد آورده ای. اما به خاطر داشته باش که در هر شرایطی باید از روی عقل تصمیم بگیری نه احساس. بلند پروازی مکن و پی آرزو‌های محال نرو که تنها نتیجه آن از دست دادن فرصت است. به زودی قصه غم‌ها به پایان خواهد رسید و به کامیابی خواهی رسید.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • چالوس دوبار لرزید
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • تفال به حافظ جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت....