Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@18:15:32 GMT

تجهیز نیروهای یمنی به پهپاد جدید و موشک شبیه کروز

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۵۶۷۸

تجهیز نیروهای یمنی به پهپاد جدید و موشک شبیه کروز

یک گروه کارشناسان سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت می‌گویند، بررسی سلاحهای استفاده شده از سوی نیروهای انصارالله نشان می‌دهد که آنها به یک مدل پهپاد جدید و یک موشک شبیه به موشک کروز مجهز شده‌اند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از کارشناسان سازمان ملل مدعی شد که نیروهای انصارالله یمن در حال دریافت بخشها و قطعاتی از پهپادها و تسلیحاتی هستند که از نظر فنی مشابه تسلیحاتی است که در ایران ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناسان گزارشی به اعضای شورای امنیت ارسال کرده‌اند که نسخه‌ای از آن به دست خبرگزاری آسوشیتدپرس رسیده است. در این گزارش همچنین ادعا شده است که به نظر می‌رسد مسیر ارسال این قطعات پهپاد و تسلیحات بر فراز عمان و سواحل جنوبی یمن و از طریق قلمروی تحت کنترل نیروهای انصارالله به سمت صنعا پایتخت این کشور باشد.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ تار و مار کردن متجاوزان سعودی حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن

گروه کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود گفته‌اند که توقیف یک کشتی حامل موشکهای ضد تانک در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۱۹ در دریای عربی نشان می‌دهد که حمل و نقل دریایی نقش مهمی در ارسال این تسلیحات بازی می‌کند.

این گزارش همچنین گفته، در طول سال ۲۰۱۹، نیروهای انصارالله به افزایش حملات علیه عربستان سعودی با استفاده از دو سیستم تسلیحاتی جدید، یک نوع جدید از پهپاد مدل دلتا و یک حمله زمینی با استفاده از موشکهای مدل کروز، ادامه داده‌اند.

این کارشناسان در ادامه  می‌گویند که حملات تابستان گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی که موجب قطع جریان نفت به بازارهای جهانی شد را نیز مورد بررسی قرار داده‌اند.

این گزارش مدعی است که برخلاف ادعای حوثیها که مسئولیت این حملات را پذیرفته‌اند، تخمین برد سیستمهای تسلیحاتی به آنها اجازه نمی‌دهد که از قلمروی تحت کنترل خود به چنین حمله‌ای دست بزنند.

با این وجود این کارشناسان می‌گویند که تعداد دیگری از حملات با استفاده از همان پهپادها و موشکهای زمین به زمین کروز را به می‌توان به حوثیها نسبت داد.

این کارشناسان با بیان اینکه قطعات این سیستمهای تسلیحاتی وارداتی هستند می‌گویند که قطعات پهپادی و بقایای موشکها را بررسی کرده‌اند، رد یکی از این محموله‌ها از یک شرکت در هنگ کنگ به آدرسی در عمان بوده و دیگری از جایی در ژاپن به مقصد ابوظبی بوده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: سقوط هواپیمای آمریکایی معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا تحولات منطقه تحولات یمن یمن سازمان ملل عربستان سعودی موشک کروز دریای عربی شورای امنیت سازمان ملل انصارالله ابوظبی کروز صنعا کارشناسان سازمان ملل نیروهای انصارالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم

درعملیات  وعده صادق، ترکیبی از موشک و پهپاد‌های کشورمان توسط نیروی هوافضای سپاه با پرتاب پهپاد‌های انتحاری شاهد ۱۳۶ در شامگاه ۲۵ فروردین شروع شد و کمی بعد با شلیک موشک‌های کروز و نهایتاً با شلیک موشک‌های بالستیک دنبال و تکمیل شد. این عملیات تا حدود ساعت ۵ صبح روز ۲۶ فروردین ادامه یافت. به واسطه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، در حین اجرای این عملیات فیلم‌های مختلفی از حرکت موشک‌ها و پهپاد‌ها و همچنین ورود آنها به محدوده سرزمین‌های اشغالی و سایر تحولات این عملیات به صورت لحظه‌ای منتشر می‌شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • پهپادهای مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند
  • یورونیوز: پهپادهای مهاجم ایران به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند