Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:18:48 GMT

مرکز آزمون تافل کانون زبان ایران افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۵۷۲۱

مرکز آزمون تافل کانون زبان ایران افتتاح شد

آیین گشایش مرکز آزمون تافل کانون زبان ایران صبح امروز - شنبه - در یکی از شعب این کانون برگزار شد.
مصطفی مومنی رییس کانون زبان ایران در این مراسم اظهار داشت: حلقه خدمات آزمون کانون زبان ایران کامل تر می شود و راه اندازی مرکز آزمون بین المللی تافل گام بزرگی برای پاسخگویی به نیاز مخاطبان کانون زبان ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: آزمون زبان چلی (ویژه زبان ایتالیایی) به دنبال تاسیس دپارتمان این زبان که در گذشته اتفاق افتاده بود، به جمع آزمون های بین الملل کانون زبان ایران افزوده می شود.
رییس کانون زبان ایران خاطرنشان کرد: همچنین در سال ۹۹ راه اندازی دپارتمان زبان ترکی محقق می شود.
مومنی با بیان اینکه مقدمات این ۲ اقدام فراهم شده است، گفت: کارهای زیادی در حوزه محتوا صورت گرفته است و یکی از دغدغه های مخاطبان کانون زبان، محتواهای در حال تدریس این کانون است.
وی ادامه داد: این محتوا نیازمند به روز رسانی است که با همکاری معاونت پژوهشی کانون در حال شکل گیری است.
رییس کانون زبان ایران تاکید کرد: سن کتاب ها در دوره نوجوان بالاتر رفته که لازم است جوان تر شود تا اهداف آموزشی مدنظر را محقق سازد. آزمون زبان تافل در میان جامع علمی کشور اهمیت زیادی دارد و از نظر فنی و زیرساخت شرایطی برای برگزاری این آزمون فراهم شد.
مومنی یادآور شد: پیش از این، ‌ سازمان سنجش آموزش کشور آزمون زبان تافل را برگزار می کرد.

زبان آموزشی یک فرصت است نه تهدید
در ادامه این مراسم، فاضل نظری، رییس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: در کشور زبان و زبان آموزی بیش از آنکه یک تهدید باشد، فرصت است آن هم در کشوری که ریشه های تمدن عمیق فرهنگی دارد.
وی تاکید کرد: به داشته های خودمان باید نگاه کنیم و بیینم نوجوانان ما به زبانی برای معرفی این داشته ها مصلح می شوند و تعامل شان را با جهان به عنوان یکی از قطب های فرهنگی ما برقرار می کنند.
رییس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: تمرکز کانون زبان بر همه زبان ها است و معطوف به یک زبان خاص نیست اما استقبال از زبان انگلیسی و پاسخگویی این کانون هم بیشتر است.
نظری خاطرنشان کرد: با توسعه ای که در حوزه آموزش زبان های مختلف کانون زبان ایران رخ داده است، زبان هم دیگر هم می توانند پا به پای زبان انگلیسی توسعه یابند.
وی تاکید کرد: هر زبانی که انسان یاد می گیرد دری تازه به سمت افق های تازه باز می کند و اگر در توسعه زبان ها و معیار فرهنگ اسلامی خود کوشا باشیم نه تنها ضرر نکردیم بلکه در آینده با یک نگاه استراتژیک، منابع مشترکی به دست می آوریم.
بعد از پایان سخنرانی ها، مرکز آزمون زبان تافل به طور رسمی گشایش یافت و نخستین آزمون زبان آن برگزار شد.
به گزارش ایرنا، کانون زبان ایران پس از فراهم آوردن تجهیزات به‌روز و آموزش نیروی انسانی متخصص، با گذراندن آزمون‌ها و دریافت استانداردهای لازم، با امضای تفاهم‌ نامه‌ همکاری با موسسه ETS برای اولین بار، آزمون بین‌المللی تافل اینترنتی را برگزار می کند.
تافل IBT (مخفف Test of English as a Foreign Language) یکی از معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است که افراد زیادی از سراسر دنیا هر ساله در آن شرکت می‌کنند. حدود ۱۰ هزار دانشگاه و موسسه آموزش عالی مختلف در دنیا مدرک تافل را معتبر می‌دانند.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سازمان سنجش آموزش کشور کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سازمان سنجش آموزش کشور کتاب کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سازمان سنجش آموزش کشور کتاب کانون پرورش فکری کودکان آزمون زبان تافل زبان انگلیسی بین المللی مرکز آزمون آزمون ها زبان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

به گزارش خبرگزاری علم و فناروی آنا،  مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، ستاد توسعه زیست فناوری کشور و استانداری هرمزگان  به مناسبت گرامیداشت «روز ملی خلیج فارس» و در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»،« بانک ذخایر دریایی ایران و دومین نشست هم اندیشی یاوران حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی»  را با محوریت مشارکت مردمی در حفظ تنوع زیستی دریایی (خلیج فارس) برگزار می‌کند.

حسین شاهسوارانی، سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، درباره اهمیت دریای خلیج‌فارس، گفت: ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی از ذخایر دریایی بسیار غنی برخوردار است. در این میان آب‌های خلیج‌فارس پناهگاه موجودات دریایی به‌ویژه آبزیان کوچک و مکانی آرام برای گونه‌های مختلف است که از هزاران سال پیش تا امروز به زندگی خود ادامه داده‌اند.

شاهسوارانی افزود: خلیج‌فارس با وجود تمامی مشکلات محیطی و اقلیمی که بر آن حاکم است از تنوع زیستی بالایی برخوردار است. به‌گونه‌ای که حدود ۹۰۷ گونه در قالب ۱۵۷ خانواده در آن وجود دارد  که تعداد زیادی از آنها بهره‌برداری اقتصادی دارند.

وی ادامه داد: این عامل باعث شده است تا خلیج‌فارس ازنظر تنوع زیستی جزو مناطق کم‌نظیر معرفی شود.

شاهسوارانی اضافه کرد: حفظ و احیاء ذخایر ژنتیکی به عنوان راهبرد توسعه‌ی پایدار برای تأمین نیاز‌های کنونی بشر از اواسط قرن بیستم بصورت جدّی مورد توجه قرار گرفت.

وی در همین راستا ادامه داد: کشور ایران با توجه به دارا بودن تنوع اقلیمی و اکوسیستم‌های آبی متنوع همچون آب شیرین، آب‌های لب شور، شور و خیلی شور از تنوع زیستی گسترد‌های برخوردار است و از لحاظ ذخایر ژنتیکی به عنوان یکی از متنوع‌ترین و غنی‌ترین کشور‌های جهان شناخته شده است.

شاهسوارانی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به  تخریب زیستگاه‌های آبزیان از طریق تخلیه زباله‌ها و پس‌آب‌ها در رودخانه‌ها و دریاها، استفاده بیش از حد از آفت‌کُش‌ها، و سایر عوامل ناشی از توسعه شهری و فعالیت‌های صنعتی و زیست محیطی، حذف تدریجی تنوع ژنتیکی در اکوسیستم‌های طبیعی و جایگزینی آن با سیستم‌های پرورشی، بسیاری از این ذخایر ارزشمند را در معرض نابودی و انقراض قرار داده است.

سرپرست مرکز بیان کرد: حفاظت از تمامی ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور نیازمند توجه و همکاری همه دستگاه ها، ارگان‌ها، انجمن‌های مردم نهاد به‌عنوان ثروت الهی است و مشارکت مردمی را می‌طلبد که با توجه به این که امسال نیز از سوی رهبر معظم انقلاب به شعار «جهش تولید با مشارکت مردمی» نام‌گذاری شده است.

شاهسوارانی، اشاره کرد: مرکز ملی ذخایر ژنتیکی  و زیستی ایران با توجه به یکی از رسالت‌های خود که  حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی بومی کشور است، برای پاسداشت روز ملی خلیج فارس که  امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است.

وی اطلاع داد: دومین نشست هم اندیشی یاوران حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی را با  تاکید و محوریت قرار دادن مشارکت مردمی در حفظ ذخایر دریایی برگزار می‌کند. به‌مناسبت این روز و با هدف کمک به حفاظت ذخایر دریایی کشور، بانک ذخایر دریایی ایران نیز افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • ۶.۵ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • استمرار طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت