Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@19:30:22 GMT

۳۳ سد تا سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۶۰۲۰

۳۳ سد تا سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌شود

ایران اکونومیست- تعداد سدهای احداث شده در کشور ازدهه فجر پارسال تا فجر امسال به ۱۳ سد رسیده که به گفته معاون آب و آبفای وزیر نیرو قرار است تا سال ۱۴۰۰ حدود ۳۳ سد دیگر به این تعداد اضافه شود.

سد بلوک در شمالغرب زنجان ۲۱ بهمن ماه پارسال با حجم ۵۱.۱ میلیون متر مکعب نخستین سدی بود که در دهه فجر به بهره برداری رسید پس از آن سدهای ازگله در کرمانشاه، سردشت در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سد های باغبانان، سد تنظیمی بویلاپوش، گالشکلام، حاجیلرچای، قزل داش، جامیشان، ابیورد، قیز قلعه، بفراجرد خلخال و سد احمد بیگلو مهم ترین سد های بودند که از دهه فجر پارسال وارد مدار بهره برداری شده اند.

«قاسم تقی زاده خامسی» معاون آب وآبفای وزیر نیرو چندی پیش گفت:۱۹ سد در کشوردر ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشت که این عدد تا ابتدای دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ به ۱۴۴ سد بزرگ رسید و از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۳۷ سد بزرگ ساخته و بهره‌برداری شده و ۳۳ سد دیگر تا سال ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری می‌شود.

«رضا اردکانیان»وزیر نیرو هم چندی پیش گفت: ۱۸۳ سد در کشور در دست بهره‌برداری است که از این تعداد ۳۹ سد بزرگ در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: تا پایان دوره این دولت ۳۱ سد دیگر نیز به مدار بهره‌برداری خواهدآمد و از مجموع ۳۹ سد مذکور زمینه استفاده از ۵.۲ میلیارد مکعب آب برای مصارف مختلف فراهم است و از ۳۱ سد آتی هم ۲ میلیارد مترمکعب آب ذخیره‌سازی می شود که تاثیر مهمی در رونق تولید و توسعه خواهد داشت.

ایرنا

برچسب ها: دهه فجر ، سد ، وزارت نیرو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دهه فجر سد وزارت نیرو بهره برداری رسید دولت تدبیر و امید تا سال ۱۴۰۰ وزیر نیرو سد دیگر سد بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این پروژه بزرگ آموزشی گفت: دارالفنون اردبیل با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۳۰ کلاس آموزشی، دارای سالن ورزشی و آمفی تئاتر ۲۵۰ نفره آماده بهره برداری است.
نیکزاد با اشاره به اینکه این پروژه عمرانی آموزشی برای بهبود کیفیعت آموزشی در اردبیل و با سرمایه گذاری بانگ پاسارگاد کشور احداث شد گفت: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث دارالفنون اردبیل سرمایه گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند