Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@11:41:10 GMT

حیدری: نیروی زمینی ارتش پنجمین قدرت زمینی دنیا است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۶۱۳۶

حیدری: نیروی زمینی ارتش پنجمین قدرت زمینی دنیا است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ما پنجمین قدرت زمینی دنیاست و شما جوانان و همه ما باید به این افتخار کنیم.

به گزارش ایمنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری امروز شنبه در حاشیه بازدید از مرکز آموزش ۰۱ در جمع سربازان آموزشی این مرکز بر اهمیت نیروی زمینی در تمامی نبردها به‌ویژه جنگ تحمیلی و نیز نقش و نحوه مقابله این نیرو با داعش به صورت برون‌مرزی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سرنوشت جنگ مثل امضای پایان یک نامه است؛ هیچ نیرویی نمی‌تواند جنگ را تمام کند و سرنوشت جنگ در زمین رقم می‌خورد و امضای پایانی آن با ید باکفایت نیروی زمینی است. گواه من ۴۶ هزار شهید در جنگ است؛ ارتش ما در دفاع مقدس مجموعاً ۴۸ هزار شهید داده است که دو هزار شهید آن از نیروی هوایی و دریایی بوده و مابقی از نیروی زمینی بوده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به جایگاه مهم نیروی زمینی گفت: نیروی زمینی ما پنجمین قدرت زمینی دنیاست و شما جوانان و همه ما باید به این افتخار کنیم. ما در زمان مقابله با داعش نیز به کردستان عراق رفتیم و قرارگاهی تشکیل دادیم تا ۴۰ کیلومتر قبل از ورود داعش به ایران با آن‌ها مقابله کنیم. قدرت آتش توپخانه نیروی زمینی قوت قلب رزمنده‌ها بود؛ و هنوز هم توپخانه‌های ما در حال نبرد هستند.

حیدری با اشاره به فرازهایی از سوره مبارکه حمد اظهار کرد: خداوند در این سوره به تمام بندگان در تمام اعصار، یادآوری می‌کند، آموزش می‌دهد و تربیت می‌کند؛ خداوند تبارک‌وتعالی در این سوره همچنین نحوه ارتباط با بزرگ‌تر را آموزش می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود با تبیین آیه «اهدنا الصراط…» و تفاوت بین واژه صراط و طریق در ادبیات عرب، تأکید کرد: به بیان واقعی صراط مستقیم خود خداوند است و امروز ولی‌فقیه صراط مستقیم است چراکه ولی‌فقیه جانشین پیامبر (ص) است و پیامبر (ص) جانشین خداوند است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش هدف از تحصیل در اسلام را، تعالی و رهایی از جهل دانست و یکی از افراد رشد یافته در مکتب اسلام را سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برشمرد و خاطرنشان کرد: اسلام یک مکتب انسان‌ساز است در همین بستر است که سردار بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی رشد می‌کند که عارف و عالم به تمام معناست؛ کسی که شهادتش دل‌های همه آزادگان را متوجه مکتبش، امامش و مسیرش کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 408440

منبع: ایمنا

کلیدواژه: امیر کیومرث حیدری امیر سرتیپ کیومرث حیدری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فرمانده نیروی زمینی ارتش هزار شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفال به حافظ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ دو یار زیرک و از باده کهن دومنی..

فرارو- فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.

دو یار زیرک و از باده کهن دومنی
فراغتی و کتابی و گوشه چمنی

من این مقام به دنیا و آخرت ندهم
اگر چه در پی ام افتند هر دم انجمنی

هر آن که کنج قناعت به گنج دنیا داد
فروخت یوسف مصری به کمترین ثمنی

بیا که رونق این کارخانه کم نشود
به زهد همچو تویی یا به فسق همچو منی

ز تندباد حوادث نمی‌توان دیدن
در این چمن که گلی بوده است یا سمنی

ببین در آینه جام نقش بندی غیب
که کس به یاد ندارد چنین عجب زمنی

از این سموم که بر طرف بوستان بگذشت
عجب که بوی گلی هست و رنگ نسترنی

به صبر کوش تو‌ای دل که حق رها نکند
چنین عزیز نگینی به دست اهرمنی

مزاج دهر تبه شد در این بلا حافظ
کجاست فکر حکیمی و رای برهمنی

شرح لغت:کنج قناعت: استعاره مکنیه، گوشه سرای خرسندی/ سموم: یه فتح اول باد گرم مرگ آور.

تفسیر عرفانی:‌

۱- اینکه آدمی با ایمان و شکرگزار می‌باشید، بسیار عالی است و خداوند به شما کمک می‌کند. اما توجه داشته باشید که باید به زیردستان و نیازمندان کمک کنید و صله ارحام را فراموش نکنید تا هر چه از خداوند می‌خواهید، بر آورده شود.

۲- برای اجرای این نیت جای نگرانی وجود ندارد. به زودی کار‌ها بر وفق مرادتان خواهد بود و رقیبان شکست خورده و شما پیروز می‌شوید. مسافر شما کاملاً تندرست و خرسند از کار خود خبر‌ها خواهد داد. پس نذر خود را ادا کنید.

۳- فرزندی شایسته و همسری مهربان و زندگی آرامی شما را خوشبخت کرده است. انتظار شما برآورده می‌شود. نگران نباشید.

تعبیر غزل:

زندگی توام با آرامش و شادی داری و از هر نعمتی به اندازه کافی بهره مندی و این برای تو گنجی است که از تمامی گنج‌های دنیوی با ارزش‌تر است و اگر این آرامش را به مال دنیا بفروشی، بسیار ارزان فروخته‌ای و آنچه از دست داده‌ای در مقابل آنچه بدست می‌آوری بسیار ناچیز است. پس از زندگی خود لذت ببر که زندگی واقعی آن چیزی است که تو از آن برخورداری.

دیگر خبرها

  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • جانشین فرمانده سپاه : عملیات «وعده صادق» صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرد / دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد
  • جانشین سپاه درباره احتمال ورود به خودروسازی : هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کند
  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • پیشنهاد دیواره نگاره شهدای ارتش و نیروی انتظامی
  • تفال به حافظ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ دو یار زیرک و از باده کهن دومنی..