Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی با بیان اینکه جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی در ایران است، گفت: وزیر راه و شهرسازی تاکید دارد با انتقال تجهیزات بازخوانی و بازسازی جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی کار در ایران انجام شود. ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، حسن رضایی‌فر در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت بررسی سانحه بویینگ اوکراینی اظهار داشت: روال بررسی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بویینگ هواپیمای جدیدی است که نظیر این تایپ هواپیما در ایران وجود ندارد، بنابراین اطلاعات فنی و عملیاتی آن هم در کشور ما وجود ندارد که باید از کمپانی بویینگ و شرکت اوکراینی گرفته شود.

وی ادامه داد: به تازگی در این باره سفری به اوکراین برای دریافت اطلاعات فنی و عملیاتی بویینگ سانحه‌دیده داشتیم، با مقامات عالی‌رتبه آنجا دیدار برقرار شد. درباره جعبه سیاه، نحوه پرداخت خسارات و اطلاعات فنی مباحث رد و بدل شد.

رضایی‌فر با بیان اینکه باید بررسی شود چه اتفاقی برای هواپیما و پدافند هوایی ما رخ داده است که به این سانحه انجامیده است، گفت: در حال حاضر هیچ تیم خارجی در ایران نیستند. پیش از این اوکراینی‌ها و کانادایی‌ها بودند که ما بر اساس قوانین اطلاعات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به آنها دادیم، ضمن اینکه ما هم به اوکراین رفتیم و تیم کانادایی و فرانسوی آنجا بودند و اطلاعات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با هم رد و بدل کردیم.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی با بیان اینکه بررسی سانحه بویینگ اوکراین مطابق استانداردهای دنیا انجام می‌شود،‌ گفت: ابعاد سانحه و بررسی آن گسترده است و یک بعد آن جعبه سیاه است. بخش نظامی هم در حال انجام بررسی‌های خود است و سپس بررسی‌های بخش نظامی و ما تلفیق می‌شود و نتیجه‌گیری مناسب و دقیق مشخص و اعلام می‌شود تا کمبودها شناسایی شود و چنین اتفاقی در آینده رخ ندهد، ضمن آنکه قوه قضائیه بر هر دو بخش نظامی و غیرنظامی نظارت دارد.

وی ادامه داد: ما بر اساس استانداردهای بین‌المللی و ضمیمه 13 انکس ایکائو از همه کشورهای ذی‌مدخل در این سانحه دعوت کردیم که برخی به عنوان مشارکت و برخی به عنوان شاهد به کشور ما آمدند.

رضایی‌فر گفت: کشور کانادا به عنوان شاهد نمایندگان خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فرستاد که رویه‌های استاندارد ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دیدند و رضایت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کردند.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی با بیان اینکه جعبه سیاه در ایران است، اظهار داشت: برای خرید تجهیزات و انتقال آنها و بازخوانی جعبه سیاه اقدام کرده‌ایم. وزیر راه و شهر‌سازی تاکید دارد این کار با اولویت در ایران انجام شود. ما دو بار برای تامین تجهیزات بازخوانی به کشورهای آمریکا، کانادا و فرانسه درخواست داده‌ایم. برخی گفته‌اند در حال بررسی هستند و برخی گفته‌اند امکان انجام این کار نیست.

وی تاکید کرد: این مسئله حاکمیتی کشور ما است و ما منتظر هستیم کشورهای دیگر تجهیزات بازخوانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار ما قرار دهند.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

R1437/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی تجهیزات بازخوانی اطلاعات فنی بخش نظامی جعبه سیاه رضایی فر کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران

مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران اعلام کرد: امروز ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و در بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا که در مرکز مبادله ایران برگزار شد، ۱۹۰ کیلو گرم شمش طلای استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار معامله شد.

از مجموع ۲۷۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۱۹۰ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد. در مجموع ۲۳ جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، ۳۱۶۵ کیلو گرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است، از این پس علاوه بر واردکنندگانی که جهت رفع تعهد ارزی خود شمش طلا وارد کرده بودند، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان که مشمول رفع تعهد صادراتی نبودند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را خواهند داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • فیلم‌های سیاه ما با فیلم‌های سیاه آمریکایی تفاوت‌هایی دارد
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • نحوه درست کردن لامپ LED با قیچی به روش برقکار کانادایی (فیلم)
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد
  • لبه تیغ
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • هشدار فرشاد مومنی به روسای قوا : تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید