Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی فناوری رئیس‌ جمهور با بیان اینکه ایران در بین ۱۰ برتر جهان در حوزه مقالات علمی و شیمی قرار دارد گفت: ایران در حوزه شیمی جزو پنج کشور برتر جهان قرار دارد. ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، سورنا ستاری ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر با بیان اینکه تحولات مهمی در منطقه پارس جنوبی ایجاد شده اظهار داشت: عسلویه افتخار ملی است و فعالیت‌های صورت گرفته در 20 سال گذشته در این منطقه مایه فخر هر ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اتفاق‌های رخ داده در منطقه عسلویه را در تاریخ دنیا بی‌سابقه دانست و تصریح کرد: با اجرای طرح‌های مهمی در پارس جنوبی و استقرار صنایع مهم و بزرگ می‌توان عسلویه را بزرگ‌ترین منطقه گازی در دنیا عنوان کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران سومین تولیدکننده گاز در دنیا است تصریح کرد: 70 درصد گاز کشور در منطقه پارس جنوبی تولید می‌شود که جایگاه مهم عسلویه در کشور نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه افزون بر پالایشگاه‌های گاز، مجتمع‌های پتروشیمی و شرکت‌های خصوصی فراوانی در این منطقه کار می‌کنند گفت: منطقه پارس جنوبی بازار فوق‌العاده‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کرده است.

ستاری شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه پارس جنوبی را برای خودکفایی نیازمند جذب نیروی انسانی با استعداد دانست و تاکید کرد: تحریم‌ها سبب شده که شرکت‌ها به سمت تولیدات داخلی بروند، بخش‌های تحقیق و توسعه را گسترش دهند و فعالیت‌های استارتاپی  راه‌اندازی تا بتوانند مشکلات را برطرف کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه خودمان می‌توانیم لایسنس تولید کنیم افزود: باید طراحی‌ها  توسط  شرکت‌های دانش‌بنیان انجام  شود تا لایسنس‌ها مال خودمان باشد.

ستاری جایگاه علمی ایران در جهان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: ایران در بین 10 برتر جهان در حوزه مقالات علمی و شیمی قرار دارد و این در حالی است که در حوزه شیمی جزو پنج کشور برتر جهان است.

وی با اشاره به اینکه دانشمند‌ان ایرانی ‌تمامی کاتالیست‌ها را بومی‌سازی کردند و ‌دیگر نیازی به خارج نیست گفت: ماشین‌سازی هم باید تا حد امکان در داخل رخ دهد اگر این اتفاقات بیفتد آن وقت ما صنعت نفتی داریم که خودمان طراحی آن را به عهده داریم و احتیاج به خارجی نداریم که به ما لایسنس بدهد یا مواد اولیه بدهد یا کاتالیست بدهد.

ستاری با تاکید بر فعال‌تر شدن شرکت‌های داخلی دانش‌بنیان در بازار عسلویه گفت: برای توسعه استارتاپ‌ها زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در عسلویه و منطقه پارس جنوبی باید فراهم شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور فعالیت مرکز رشد کنگان را نشان دهنده سرمایه‌گذاری قبلی معاونت علمی و فناوری دانست و بیان کرد: با توجه به ظرفیت بالای منطقه پارس جنوبی باید مرکز رشد در عسلویه راه‌اندازی شود.

بوشهر| آغاز عملیات اجرایی واحد 20 هزار تنی تولید کُک‌سوزنی در عسلویه بوشهر| ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در تامین نیازهای پارس جنوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد رونمایی از چند استراتژیک در پارس جنوبی / الکترولایزر آب دریا توسط متخصصان ایرانی

وی با اشاره به اینکه 2 مجتمع دانش‌بنیان در بوشهر به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد افزود: در اجرای این طرح‌ها در پارک علم و فناری استان سرمایه‌گذاری خوبی شده است.

انتهای پیام/190/ح

R41363/P1357/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور منطقه پارس جنوبی شرکت های دانش بنیان دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، "روح‌الله دهقانی فیروزآبادی" معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز ملی هوش مصنوعی که سال گذشته تاسیس شد، کارور هوش مصنوعی که به زودی تاسیس خواهد شد تحت عنوان شرکت تقریبا خصوصی که زیرساخت‌های پردازشی و زیرساخت‌های داده‌ای و زیرساخت‌های کتابخانه‌های بزرگ را برای بحث هوش مصنوعی فراهم می‌کند. اینها ابزارهای کمک کننده جریان کاربردی سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، سلامت، ارتباطات، شهرهوشمند و مالی و غیره است.

وی افزود: با تمرکزی که معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس جمهور در موضوع هوش مصنوعی دارند پیش بینی ما این است که سال ۱۴۰۳ سال پرباری از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کارهای اجرایی و کاربردی است و این کارها کمک می‌کند که کشور از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقا پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: تولید علوم عموما به بحث مقالات علمی و تعداد مقالاتی که منتشر می‌شود و همچنین ضریب تاثیر مقالات ارجاع داده می‌شود. اینکه بتوانیم آنچه که در مقالات‌مان منتشر می‌شود را پای کاربرد بیاوریم نیازمند یکسری سخت‌افزارها پیشرفته و عملیات اجرایی و یکسری تنظیم‌گری‌ها برای استفاده است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی