Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی طالبی درنشست خبری با خبرنگاران توجه دادن گردشگران به رعایت عرفیات و فرهنگ استان دارالعباده یزد را از دغدغه های مسئولان استان برشمرد و گفت: در این زمینه حساسیت های لازم وجود دارد و به گردشگران رعایت مسائل فرهنگ یزد گوشزد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از یزدرسا؛ محمدعلی طالبی در بخش پایانی نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد در خصوص شایعاتی مبنی بر حمایت استان یزد از سرمایه گذار خارجی در حوزه کاشی و سرامیک در استان کرمانشاه گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی صحت ندارد چرا که ما اساسا با سرمایه گذاری خارجی در حوزه کاشی و سرامیک مخالف هستیم و مخالفت خود را صریح و شفاف به مقامات کشور اعلام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با سرمایه گذاری خارجی در حوزه کاشی و سرامیک مخالفیم

استاندار یزد افزود: علت مخالفت ما روشن است چرا که استان یزد در حوزه کاشی و سرامیک با مازاد تولید روبرو بوده و مازاد تولیدش را صادر می کندو حتی اگر نیازی به تولید بیشتری در این حوزه باشد سرمایه گذار آن وجود دارد و با چنین شرایطی وجود سرمایه گذار خارجی و قائل شدن امتیاز برای سرمایه گذاری خارجی منطقی نیست و نتیجه این اقدام جز تضعیف تولید ملی و بیکاری کارگران استان نخواهد بود بنابراین بار دیگر تاکید می کنم که ما با چنین سرمایه گذاری مخالف هستیم.

عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به تاکید ریاست قوه قضائیه درسفر به استان در این رابطه  تصریح کرد: آقای رئیسی نیز در سفر به یزد سازمان بازرسی کل کشور  را مامور بررسی این موضوع کردند و نکته جالب اینکه سرمایه گذاری خارجی برای استان کرمانشاه نیز به دلیل تامین نیروی انسانی توسط نیروهای خارجی بی فایده خواهد بود و تاکید ما سرمایه گذاری خارجی در خصوص تامین مواد اولیه و تجهیزات شرکت های کاشی و سرامیک است.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از رد صلاحیت برخی چهره های سیاسی و جناحی در کشور توسط شورای نگهبان گفت: امروز شورای نگهبان اسامی نهائی تائید شدگان را اعلام خواهد کرد که امیدواریم با توجه به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات و افزایش این مشارکت به وسیله رقابت بین جناح ها در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کند.

طالبی تاکید کرد: استانداری هبچ مخالفتی با حضور سخنرانان از طیف های مختلف سیاسی  در استان ندارد و اگر سخنرانان منع قانونی نداشته باشند می توانند در استان حضور پیدا کنند.

این مقام مسئول توسعه صنعت گردشگری را از اولویت های استان برشمرد و ابراز داشت: توجه ویژه به زیرساخت ها و ایجاد چندین هتل در برنامه های آینده استان قرار دارد که البته یک پروژه بزرگ در حوزه گردشگری نیز در حال انجام بوده که پس از نهائی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

حساسیت مسئولان استان  نسبت به رعایت فرهنگ دارالعباده توسط گردشگران

طالبی توجه دادن گردشگران به رعایت عرفیات و فرهنگ استان دارالعباده یزد را از دغدغه های مسئولان استان برشمرد و گفت: در این زمینه حساسیت های لازم وجود دارد و به گردشگران رعایت مسائل فرهنگ یزد گوشزد می شوداما به نظر بنده رعایت مسائل فرهنگی استان از سوی گردشگران خارجی نسبت به گردشگران داخلی بیشتر دیده می شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به بحث بیکاری استان اشاره کرد و گفت: بزرگترین مشکل ما در این زمینه بیکاری زنان به دلیل تمایل زنان برای اشتغال و افراد تحصیلکرده ماست.

وی با اشاره به صنعتی بودن استان اظهار داشت: بیشتر مشاغل استان برای مردان تعریف شده و نرخ بیکاری مردان در استان متوسط کشوری یعنی حدود 10 درصد است.

نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی استان ؛ بالاترین نرخ در کشور

طالبی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی استان را بالاترین نرخ در کشور دانست و گفت: رویکرد استان ایجاد اشتغال برای بانوان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است و امیدورایم بتوانیم نرخ بیکاری را تا پاین سال 99 به کمتر از 10 درصد برسانیم البته شرایط کشور نیز در تحقق یا عدم تحقق این موضوع تاثیرگذار است.

افتتاح کتابخانه مرکزی یزد نیمه اسفندماه

عالی ترین مقام اجرایی استان در ادامه به موضوع یزد پایتخت کتاب اشاره کرد و ابراز داشت: انتظارات بنده در این خصوص بیش از این ها بود البته اقدامات خوبی نیز صورت گرفته اما می توانستیم بهتر از این عمل کنیم الیته معتقدیم اقدامات در خصوص کتاب نباید منجر به امسال باشد و باید این روند در سال های آتی نیز ادامه داشته باشد.

استاندار یزد در پایان از افتتاح کتابخانه مرکزی یزد تا نیمه اسفندماه با حضور مسئولان کشوری خبر داد.

انتهای پیام/ح

 

منبع: دانا

کلیدواژه: فارغ التحصیلان دانشگاهی سرمایه گذاری خارجی استان برشمرد مسئولان استان استاندار یزد سرمایه گذار نرخ بیکاری استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد

صندوق بین‌المللی پول از کاهش قابل توجه بدهی خارجی ایران در سال ۲۰۲۳ خبر داد و اعلام کرد ایران و الجزایر کمترین میزان بدهی خارجی را در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی طی این سال داشته‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود موسوم به چشم‌انداز اقتصاد منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی به بررسی میزان بدهی خارجی 28 کشور منطقه از جمله ایران پرداخته است.

بر اساس محاسبات این نهاد بین‌المللی ایران به همراه الجزایر کمترین نسبت بدهی خارجی به تولید ناخالص داخلی در سال 2023 را در مقایسه با سایر کشورهای منطقه داشته‌اند.

در این گزارش نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی در سال 2023 تنها 1.7 درصد اعلام شده است که کمتر از همه کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی به‌جز الجزایر است.

بدهی خارجی ایران در سال 2023 کاهش قابل توجهی نسبت به سال قبل داشته است. در سال 2022 نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی 2.2 درصد اعلام شده بود که بر این اساس این رقم در سال 2023 کاهش 22 درصدی داشته است.

میزان بدهی خارجی الجزایر به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته میلادی 1.3 درصد گزارش شده است. بحرین با بدهی 201.4 درصدی بدهکارترین کشور خاورمیانه شناخته شده است.

متوسط بدهی کشورهای منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی به کل تولید ناخالص داخلی آن‌ها در سال 2023 برابر با 47.8 درصد برآورد شده است.

نسبت بدهی کشورهای صادرکننده نفت منطقه به تولید ناخالص داخلی‌شان در این سال نیز 42.9 درصد اعلام شده است. بر این اساس متوسط بدهی خارجی منطقه 28 برابر ایران بوده است .

صندوق بین‌المللی پول نسبت بدهی خارجی عربستان به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2023 را 26.6 درصد محاسبه کرده است که 15 برابر بدهی خارجی ایران است. بدهی خارجی امارات متحده عربی نیز معادل 94.7 درصد تولید ناخالص داخلی آن در سال جاری برآورد شده که 55 برابر ایران است.

نسبت بدهی خارجی برخی کشورهای دیگر به تولید ناخالص داخلی‌شان در این سال عبارت است از: آذربایجان 9.8 درصد، عراق 22.8 درصد، کویت 35.8 درصد، عمان 60.3 درصد، مصر 50.1 درصد، گرجستان 71.8 درصد، اردن 84.1 درصد، مراکش 48.8 درصد، پاکستان 40.1 درصد، تاجیکستان 64.7 درصد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار