Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-یکی از نامزدان دموکرات انتخابات آمریکا از ادامه رقابت‌های برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور کناره گیری کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سی ان ان، «جان دلانی»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کناره‌گیری خود را از ادامه رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرد.
دلانی از سال 2013 تا 2019 نماینده ایالت مریلند در مجلس نمایندگان آمریکا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او هدف اصلی انتخابات پیش رو را شکست دادن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور فعلی آمریکا و بازگرداندن اعتبار به کاخ سفید عنوان کرده بود.
جو بایدن، برنی سندرز، الیزابت وارن، کاملاً هریس و پیت بوتجج، دیگر نامزدهای دموکرات هستند که در رقابت‌های دورن حزبی برای شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا با هم رقابت می‌کنند.
آمریکایی‌ها روز 3 نوامبر 2020 (13 آبان‌ماه 1399) برای انتخاب چهل و ششمین رئیس‌جمهور این کشور روانه صندوق‌های رأی خواهند شد.

برنی‌سندرز در نیوهمپشایر هم از نامزدهای رقیب پیشی گرفت
برنی‌سندرز پس از ایالت کلیدی «آیووا» در نظرسنجی نیوهمپشایر هم از نامزدهای رقیب پیشی گرفت.
به گزارش  سی‌اِن‌بی‌سی، جدیدترین نظرسنجی به انجام رسیده نشان می‌دهد که «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت و از نامزدهای مهم دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در آمریکا 5 درصد از رقبای دموکرات خود جلوتر عنوان شده است.
بر اساس اعلام این رسانه، نظرسنجی مذکور امروز یکشنبه توسط «ان‌بی‌سی نیوز/ماریست» (NBC News/Marist) منتشر شد و نشان می‌دهد سندرز با کسب 22 درصد از آرای شرکت‌کنندگان در نظرسنجی ایالت نیوهمپشایر نسبت به رقبای دموکرات خود پیشتاز است.
پس از سندرز، «پیت بوته‌جج» با 17 درصد قرار دارد و «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا هم توانسته است 15 درصد آرای شرکت‌کنندگان در نظرسنجی را به خود اختصاص دهد.
این در حالیست که دیروز شنبه اعلام شد که بر اساس یک نظرسنجی که به صورت مشترک توسط روزنامه «نیویورک تایمز» و مؤسسه افکارسنجی «سیِنا کالج» در میان شرکت کنندگان احتمالی در مجمع حزبی دموکرات‌ها انجام گرفت، برنی سندرز حمایت 25 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در ایالت کلیدی «آیووا» را کسب کرده است.
گفتنی است، ایالت «آیووا» به عنوان اولین ایالتی که مجمع انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در آن برگزار می‌شود، برای نامزدها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

کلینتون: آمریکا نمی‌تواند 4 سال دیگر با ترامپ ادامه دهد
وزیر امور خارجه پیشین آمریکا تأکید کرد: آمریکا نمی‌تواند 4 سال دیگر با ترامپ ادامه دهد.
به گزارش  سی‌اِن‌بی‌سی، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا امروز یکشنبه در سخنانی تأکید کرد: آمریکا نمی‌تواند 4 سال دیگر با ترامپ ادامه دهد.
وزیر خارجه پیشین آمریکا در این باره گفت: ما باید از رقیب خود بیشتر تلاش کنیم؛ چرا که آنها به شدت سازمان یافته هستند، از حمایت‌های مالی خوبی برخوردارند و از کمک‌های خارجی نیز بهره می‌برند.
وی در این باره افزود: آمریکا نمی‌تواند 4 سال دیگر با دونالد ترامپ ادامه دهد و من همه توان خودم را به کار می‌گیرم تا دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا پیروز شوند.

پول پاشی نامزدهای میلیاردر آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری    
بر اساس اسناد منتشر شده مایکل بلومبرگ و تام استیر، دو میلیاردر دموکرات حاضر در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سال میلادی گذشته در کارزارهای انتخاباتی خود مجموعا حدود 389 میلیون دلار هزینه کرده اند.
به گزارش خبرگزاری  رویترز، بر اساس اسناد منتشر شده مایکل بلومبرگ و تام استیر، دو میلیاردر دموکرات حاضر در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سال میلادی گذشته در کارزارهای انتخاباتی خود مجموعا حدود 389 میلیون دلار هزینه کرده اند که بیش از مجموع هزینه های انتخاباتی بقیه نامزدهای دموکرات بوده است.
بلومبرگ کارزار انتخاباتی خود را در ماه نوامبر راه اندازی کرد و تنها در طی 2 ماه بیش از 188 میلیون دلار هزینه کرده است. کل این رقم از محل ثروت شخصی وی تامین شده است.
استیر نیز که در ماه جولای و نسبتا دیر به جمع نامزدهای دموکرات اضافه شده در سال 2019 مجموعا 201 میلیون دلار صرف ستاد انتخاباتی خود کرده که بخش عمده آن از ثروت شخصی وی و 3 میلیون دلار از طریق کمک حمایت های مالی دیگران تامین شده است.
پس از این دو نامزد میلیاردر، برنی ساندرز، چهره شاخص حزب دموکرات با صرف 90.7 میلیون دلار در طی 10 ماهه پایانی سال 2019 بیشترین هزینه انتخاباتی را انجام داده است.
میزان هزینه های بلومبرگ حتی از میزان هزینه های انتخاباتی ترامپ که ستاد انتخاباتی اش از ژانویه 2017 تاکنون حدود 148 میلیون دلار هزینه کرده فراتر رفته است.
کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به موجب قوانین موظفند به صورت منظم هزینه های انتخاباتی خود و نحوه تامین آنها را به کمیسیون فدرال انتخابات اعلام کنند.
بلومبرگ اعلام کرده که تا پایان سال گذشته میلادی بیش از 132 میلیون دلار صرف تبلیغات تلویزیونی کرده است. بر اساس برآوردهای ناظران مستقل رسانه ای این رقم در ماه ژانویه از 250 میلیون دلار فراتر رفته است.
استیر نیز 117 میلیون دلار صرف تبلیغات تلویزیونی و 44 میلیون دلار صرف تبلیغات آنلاین کرده است.

قیمت طلا در صورت پیروزی سندرز در انتخابات آمریکا تا 2 هزار دلار در هر اونس بالا می رود

   پترشف، تحلیلگر ارشد اقتصادی و رئیس کارگزاری بورس وتران روسیه، اعلام کرد: قیمت طلای جهانی که در حال حاضر به بیشترین میزان 7 سال گذشته رسیده همین روند افزایشی را ادامه خواهد داد.

پترشف گفته است که افزایش قیمت جهانی طلا در صورتی که سناتور برنی سندرز پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا شود، ادامه خواهد یافت.
بر اساس اعلام نظرخواهی فاکس نیوز که روز یکشنبه منتشر شد نشان می دهد که حزب دموکرات آمریکا در سال 2020 برای پیروزی در انتخابات شانس امیدوار کننده ای دارند.
شف رئیس مرکز آنالیز جهانی در یورو پاسیفیک اعلام کرده قیمت فلزات گرانبها در صورتی که این نتیجه حاصل شود که سندرز می تواند در انتخابات آمریکا موفق شود حتی به 2 هزار دلار هم خواهد رسید.
پیروزی سندرز در این انتخابات به این معنی است که کسری بودجه آمریکا به شدت افزایش خواهد یافت و پول زیادی توسط فدرال رزرو آمریکا چاپ می شود، زیرا این دولت هیچ راهی برای حمایت مالی با شرایط افزایش مالیاتی که انجام می دهد، نخواهد داشت.
شف گفته است که ما مالیات را افزایش دادیم اما زمینه افزایش درآمد برای سرمایه گذاری در برنامه ها را ایجاد نکردیم.
بر اساس اعلام اقتصاد دانان آمریکا کسری بودجه آمریکا در صورتی که سندرز پیروز انتخابات شود افزایش بیشتری خواهد داشت.
وی تاکید کرده است که اقتصاد آمریکا بیشتر تضعیف خواهد شد و استانداردهای زندگی از درون متلاشی خواهد شد.
وی همچنین درباره تاثیر بیماری ویروسی کرونا گفته است که قیمت طلا قبل از شیوع این بیماری روند افزایشی داشته و شیوع این بیماری با افزایش قیمت این فلز گرانبها را تشدید کرده چرا که سرمایه گذاران سرمایه گذاری در این بخش را به عنوان محیط امن برای خود تلقی می کنند.

یک گزینه غیر منتظره برای ریاست جمهوری آمریکا مطرح شد
دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده می گوید مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک شرایط نامزدی برای ریاست جمهوری ایالات متحده را داراست. موضوعی عجیب و بسیار جنجالی که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.
  دونالد ترامپ در مصاحبه جدید خود با سی ان بی سی، در مورد فیس بوک و مدیرعامل این شرکت گفت: "من شنیدم که او قصد دارد برای رئیس جمهوری نامزد شود.کر نمی کنم این خیلی ترسناک باشد. اما او نوعی هیولارا پشت سر خود دارد. "
وی همچنین از عملکرد زاکربرگ در تبلیغات سیاسی تمجید کرد. درواقع به نظر می رسد دونالد ترامپ نه تنها از زاکربرگ در خصوص جنجالهای انتخابات 2016 ناراحت نیست، بلکه طرفدار زاکربرگ است.
مشخص نیست که ترامپ دقیقاً به چه چیزی اشاره می کند وقتی می گوید زاکربرگ "هیولا" در پشت خود دارد. اما به نظر می رسد وی به قدرت فیس بوک در قبال سلسله جنجال های سالهای اخیر اشاره دارد. فیس بوک در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 با اتهاماتی مثل بی توجهی به ترولهای روسی و حتی حمایت از این ترولها و عدم شفافیت تبلیغات انتخاباتی رو به رو شد.
البته فراموش نکنیم که موضع فیسبوک در خصوص نسل کشی مسلمانان روهینگیا و مواردی دیگر مثل جنجال کمبریج آنالیتیکا نیز از دیگر معضلاتی بود که در سالهای اخیر فیس بوک را آزار داده است. مارک زاکربرگ در سال 2017 از پایگاه نظامی فورت براگ در کارولینای شمالی بازدید کرد.این بازدید نشانه هایی از احتمال بالقوه ریاست جمهوری وی فراهم کرد گرچه خود زاکربرگ بارها قصد خود را برای کسب منصب عمومی رد کرده است.
وی در پستی در فیس بوک نوشت: "برخی از شما سؤال کرده اند که آیا این بازدید به این معنی است که من برای مقام های دولتی مشغول به مقدمه چینی هستم؟ پاسخ من این است: نه من آماده چنین کاری نیستم."

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 2020 ترامپ جمهوریخواهان دموکراتها آمریکا نمی تواند 4 سال دیگر با ترامپ ادامه دهد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری میلیون دلار صرف تبلیغات میلیون دلار هزینه کرده هزینه های انتخاباتی رقابت های انتخابات خارجه پیشین آمریکا انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری نامزدهای دموکرات انتخابات آمریکا شرکت کنندگان بر اساس اعلام دونالد ترامپ نشان می دهد رئیس جمهور دموکرات ها برنی سندرز قیمت طلا منتشر شد فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی

تحلیل‌گران سیاسی در آمریکا می‌گویند که جنبش اعتراضی دانشجویان در روز‌های گذشته در حمایت از حقوق مردم فلسطین برابر اسرائیل، یک شکاف نسلی در موضوع اسرائیل ایجاد کرده و تمایل جوانان برای به چالش کشیدن سیاستمداران و مدیران دانشگاه‌ها در سراسر آمریکا را بیش از پیش جدی کرده است.

به گفته تحلیل‌گران این شکاف و افکار جوانان آمریکایی در حمایت از فلسطین موجب شده که تیم دموکرات‌ها خطر انتخاب نشدن جو بایدن ۸۱ ساله را به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا در انتخابات پیش رو بیشتر احساس کنند و حتی احزاب مخالف بایدن را نیز با این خطر جدی مواجه کرده است.

«عمر واسو»، استادیار علوم سیاسی دانشگاه کالیفرنیا در این رابطه گفت: ما در حال حاضر شاهد شکاف نسلی در آمریکا هستیم و این موضوع در دراز مدت چالشی برای حزب دموکرات خواهد بود.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک طی هفته گذشته کارزار همبستگی با فلسطین را ایجاد کرده که از آن زمان تا کنون با بازداشت‌های منظم از سوی مقامات دانشگاه روبه‌رو شده است. هرچند برخورد مقامات دانشگاه کلمبیا با این تظاهرات بیش از حد خشن بوده ولی همچنان اعتراض‌های مشابهی در دانشگاه‌های دیگر این کشور ادامه دارد.

تصاویری از بازداشت خشونت‌آمیز دانشجویان، اساتید و روزنامه‌نگاران توسط افسران پلیس نیز خشم بیشتری بین دانشجویان ایجاد کرده است.

عمده بحث‌های اصلی دانشجویان در تظاهرات خود علیه مسئولان دانشگاه این است که باید نوع و میزان حمایت دانشگاه‌ها از اسرائیل مشخص شود.

کاخ سفید و احزاب طرفدار اسرائیل، دانشجویان را به دامن زدن به یهودستیزی متهم کرده‌اند ولی هیچ کدام از این اتهام زنی‌ها نتوانسته اراده دانشجویان را در کاهش اعتراضات کاهش دهد.

نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد که بیشتر شهروندان آمریکایی از آتش‌بس دائمی در غزه حمایت می‌کنند ولی با علم به این موضوع هنوز بایدن حمایت قاطع خود را از اسرائیل حفظ کرده است.

تحلیل‌گران می‌گویند این اصرار بایدن برای ادامه حمایت آمریکا از اسرائیل هزینه بسیاری برای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت.

دموکرات‌ها در طولانی مدت نمی‌توانند برای مردم آمریکا و به خصوص جوان‌تر‌ها بهانه‌ای برای شرکت در انتخابات داشته باشند و به نظر می‌رسد باید سیاست خود را نسبت به اسرائیل تغییر دهند.

دانشجویان معترض درگیر سیاست حزبی ایالات متحده نیستند. از شعار‌های این چند روز اخیر دانشجویان این‌گونه برمی‌آید که آن‌ها تنها حمایت از فلسطین را جستجو می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • تردید یک گزینه دیگر: سر نخواستن بایرن دعوا است!‏
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا