Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@16:21:31 GMT

برنامه های پیشنهادی هفته میلاد نور اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۷۵۳۱

برنامه های پیشنهادی هفته میلاد نور اعلام شد

دبیراجرایی نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر استان کرمان با اشاره به در پیش بودن ماه رجب، برنامه های پیشنهادی هفته مابین میلاد امام جواد تا ولادت امام علی السلام را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مهدی عرب پور  شنبه (12 بهمن) در جلسه ستاد غدیر استان کرمان گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه رجب قرار داریم و از 9 رجب تا  13 رجب به عنوان هفته میلاد نور نامگذاری شده، دستورالعمل هایی رسیده که در این ایام به خصوص روز 13 رجب مراسم و برنامه هایی برای سالروز ولادت حضرت علی(ع) داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

دبیراجرایی نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر استان کرمان در ادامه افزود: برنامه های دهه امامت و ولایت، از عید قربان تا غدیر به خوبی انجام و گزارش آن تهیه شد لذا جا دارد از همکاری همه تشکر کنیم.

 

 

وی ادامه داد: بنیاد غدیر، بنیادی است که جنبه دولتی و حکومتی ندارد و با عنایت بزرگان در هر استانی و دستگاه ها در بخش خصوصی و با همکاری دستگاه های اجرایی برنامه های تدارک و اجرا می شود و این بنیاد بودجه خاصی ندارد.

 

 

 

حجت الاسلام عرب پور در ادامه گفت: در بحث هفته میلاد نور که از 9 ماه رجب با ولادت امام جواد آغاز و تا 13 رجب روز ولادت امام علی(ع) است سه هدف در برنامه ها پیش بینی شده که اولین هدف معرفت افزایی نسبت به حضرت علی(ع) و امام جواد(ع) و دومین هدف معرفی حضرت علی(ع) به عنوان الگوی زندگی و حکومت داری و سومین هدف تبیین آموزه های علوی برای زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

 

 

وی ادامه داد: برای اینکه به این سه هدف برسیم باید تبیین فضایل امام علی(ع) در سخنرانی و گفتمان ها و مسابقات باشد و تبلیغات مبلغین باشد و دوم تبیین تعالیم انسان ساز و تعالی بخش امام علی(ع) و سوم بحث نهج البلاغه به عنوان فرمایشات حضرت علی(ع) توجه شود و معرفی فضائل امام جواد(ع) هم به طور خاص انجام شود.

 

 

عربپور گفت: از برنامه های عمومی پیشنهاد شده مراسم جشن و قرائت زیارت امین الله در مساجد در شب ولادت، اجرای طرح های محرومیت زدایی با تاسی از سیره امام علی (ع)، افتتاح پروژه های آماده بهره برداری به نام حضرت علی(ع)، جمع آوری و توزیع کمک های پرسنل برای سیل زدگان، برگزاری همایش های علمی و جشنواره های فرهنگی چه به صورت عام چه به صورت خاص، برگزاری مسابقات بازی نویسی و نرم افزار نویسی در حوزه آی تی(IT)، تبیین و تشریح سبک مدیریتی امیرالمومنین که می تواند از سوی فرمانداری و استانداری در شورای اداری باشد.

 

 

وی اظهار داشت: تهیه و تدوین پیام های کوتاه از نهج البلاغه، برگزاری مسابقات فرهنگی و علمی و ورزشی، کارگاه های آموزشی تحت عنوان آشنایی با سبک زندگی امام علی(ع)، طرح موضوع انشا با موضوع شخص امیرالمومنین(ع) در مدارس، انتخاب و تجلیل از پدران نمونه، فضاسازی سطح شهر به وسیله شهرداری، اجرای برنامه های ویژه در پایانه های مسافربری، برگزاری نشست های علمی دانشجویی، برگزاری مراسم جشن و آذین بندی در مدارس، مراسم شب شعر علوی، انتشار بروشور جهت آشنایی عموم با زندگی حضرت علی(ع)، برنامه های ویژه در پادگان ها و فعال شدن پایگاه های مقاومت در روز ولادت، برنامه ریزی استفاده از فضای اعتکاف، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی و انتشار بروشور از برنامه های پیشنهادی ستاد است.

 

 

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به اینکه باید یک جشن محوری در استان داشته باشیم، گفت: باید جشن ولادت حضرت علی(ع) یک جشن باشکوه محوری باشد که جای آن در استان خالی است.

 

در این جلسه تعدادی از اعضای ستاد غدیر استان به شرح برنامه های خود پرداختند.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر نماز جمعه مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد معامله قرن خطبه نماز جمعه طرح معامله قرن ایام الله دهه فجر حجت الاسلام عرب پور ستاد غدیر برنامه های پیشنهادی غدیر استان کرمان هفته میلاد نور ولادت امام امام علی ع حضرت علی ع برنامه ها روز ولادت امام جواد عرب پور ماه رجب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود

اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مرتضی متشرغی «دبیر اجرایی» این اجتماع مردمی با اعلام این خبر گفت: شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، از ساعت ده صبح، عزاداران مکتب جعفری به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام برای بیست و چهارمین سال برگزاری تجمع در میدان صادقیه، جمع شده و به اقامه عزا می‌پردازند.

وی افزود: در این مراسم که با قرائت قرآن توسط استاد هادی موحد امین و سخنرانی حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید علیرضا حسینی همراه خواهد بود، مادحین حاج سعید حدادیان، حاج امیر عباسی، حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی علی پور کاوه و کربلایی محمد حسین حدادیان، در عزای این امام همام مداحی خواهند کرد.

متشرعی با دعوت از عموم شهروندان و عاشقان مکتب جعفری ادامه داد:تشییع پیکر مطهر شهید گمنام، فعالیت ده‌ها موکب مردمی، حضور دستجات عزاداری از مساجد و هییت‌های شمال‌غرب تهران در این اجتماع از موضوعات دیگر این رویداد مذهبی مهم در پایتخت خواهد بود 

دبیر اجرایی اجتماع صادقیون در پایان گفت: در راستای اجرای این اجتماع، محدودیت‌های ترافیکی نیز از طریق پلیس راهور اعمال خواهد شد که متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • طرفداران پادکست‌ «بسته پیشنهادی» را ببینند
  • «بسته پیشنهادی» ویژه طرفداران پادکست‌/احوالپرسی با طراح پارک ساعی
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر