Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@00:09:45 GMT

نبیه بری: مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۷۵۸۲

لبنان این روزها با دو مسأله روبروست؛ یکی اعطای رأی اعتماد به دولت جدید این کشور و دومی تحولات منطقه‌ای در پی رونمایی از طرح آمریکایی «معامله قرن» که لبنان نیز از آن مستثنی نیست.

اخبار بین الملل - «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد: «معامله قرن» دعوتی آشکار به از بین بردن مسأله فلسطین است که تأثیرات آن در درجه اول متوجه اردن می‌شود و این کشور را با خطر موجودیتی تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوم لبنان را با خطر اسکان (دائمی آوارگان فلسطینی) روبرو می‌کند و سوم مصر که به خاطر این طرح ناچار است  بخشی از اراضی خود در سینا را برای اسکان دائمی واگذار کند.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه تصریح کرد، تمام آزادگان در جهان عربی و اسلامی بویژه ملت فلسطین باید برای مقابله با این طرح، وحدت ملی خود را بازیابند و مقاومت تنها گزینه برای آزادسازی سرزمین و حفظ باقی مانده کرامت عربی است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته از طرح ادعایی خود برای صلح رونمایی کرد و فلسطین ودیگر کشورهای جهان در هفته گذشته شاهد تظاهرات گسترده در رد آن بود.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) اقداماتی را که این نهاد برای مقابله با طرح موسوم به «معامله قرن» اتخاذ کرده یا خواهد کرد، شرح داد و گفت، تحرکات تشکیلات خودگردان شامل رجوع «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان به شورای امنیت و سخنرانی در رد معامله قرن هم خواهد شد. عباس در آنجا از چشم‌انداز صلح و جایگزین معامله قرن صحبت خواهد کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مصر کرامت عربی تشکیلات خودگردان فلسطین فلسطین نبیه بری رئیس پارلمان لبنان معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، رسانه های رژیم صهیونیستی از عملیات جدیدی حزب الله خبر دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد دو موشک ضدزره از جنوب لبنان به سمت شهرک المطله در منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

از سوی دیگر حزب الله لبنان نیز در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین و یاری مقاومت شجاع و شریف آن رزمندگان مقاومت مرکز المطله و تجهیزات جاسوسی آنرا هدف قرار داده و تلفات قطعی به آنها وارد کردند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از حمله توپخانه ای به الناقوره، مروحین، مطموره و حنین در جنوب لبنان خبر داد.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6096643

دیگر خبرها

  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه استراتژیک «میرون»