Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی از شرکت ۳۹۲۰ نفر از ۷۲ کشور در بیست و پنجمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی خبرداد و گفت: میزان شرکت کنندگان جشنواره امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «جعفر کریمی» بعد از ظهر امروز(شنبه 12بهمن) در نشست خبری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی با بیان این که المصطفی به عنوان منادی فرهنگ و معارف قرآنی در جهان شناخته می‌ شود، گفت: هدف ما این است که طلاب را از نظر آموزشی و پژوهشی و هم از بعد مهارتی به عنوان الگوهایی در جهان اسلام معرفی کنیم و ارزش های دینی و معنوی را به دنیا صادر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: این جشنواره هم در داخل و هم در نمایندگی های المصطفی در خارج کشور برگزار شده و زمینه ای شده تا در کشورهای مختلف توجه وابستگان المصطفی و هم دیگر اقشار جامعه به سوی قرآن کریم جذب شود.

 

وی یادآور شد: مرحله نهایی بخش شفاهی خواهران و برادران در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی و مجتمع عالی امام خمینی(ره) از ساعت هشت صبح تا هشت شب، فردا یکشنبه 13 بهمن برگزار می‌ شود.

 

حجت الاسلام کریمی با تأکید بر این که مراسم اختتامیه این جشنواره همراه با تقدیر از یک خانواده قرآنی خواهد بود، گفت: آقای اختر رضوی از کشور هندوستان مورد تجلیل قرار خواهد گرفت چراکه ایشان و هم اعضای خانواده ایشان حافظ قرآن کریم هستند و همچنین یک بانوی نمونه قرآنی نیز معرفی خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: دهه فجر امسال در المصطفی به عنوان دهه قرآنی معرفی شده و برنامه های متنوع قرآنی در سراسر کشور برگزار می‌ شود که برنامه هایی با محوریت حضرت زهرا(س)، گفتمان انقلاب اسلامی و سردار سلیمانی برگزار می‌ شود.

 

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی عنوان کرد: در کنار جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی کارگاه آموزشی تخصصی تلاوت قرآن کریم برگزار می‌ شود ضمن این که در جشنواره امسال، داوران مسابقه از خود مجموعه نخبگان المصطفی هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در جشنواره سال جاری از حدود 72 کشور شرکت کننده داشتیم و تعداد شرکت کنندگان بدون احتساب بخش خانواده 3920 نفر هستند که در رشته های کتبی و شفاهی در مرحله های مختلف شرکت داشته اند که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه معامله قرن انتخابات خطبه های نماز جمعه جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی جامعه المصطفی جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی قرآن کریم سخنان خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان برای یک هفته با حضور مقامات ارشد این کشور برگزار شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ، دفتر نخست وزیری، وزارت اقوام و قبایل همچنین بنیاد پیامبر اعظم و شهرداری کابل برای نخستین بار در افغانستان برگزار شده است.

این نمایشگاه با شعار جامعه افغانستانی و تربیت قرآنی دایر شده است و شامل 25 غرفه کتاب، آثار قرآنی، کتابت قرآن کریم و مسائل مرتبط می‌باشد.

مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، امارات و برخی کشورها همچنین فرهیختگان و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی مختلف در مراسم گشایش این نمایشگاه قرآنی حضور داشتند.

این نمایشگاه قرآنی برای یک هفته در قصر دارالامان کابل درحال برگزاری است.

بر اساس برنامه نمایشگاه قرآنی، قرار است همه روزه محافل بزرگی با موضوعات فرهنگی، دینی و مذهبی برگزار خواهد شد و برای کودکان نیز برنامه‌های متنوعی درنظر گرفته شده است.

 

ما مسلمانیم و پیرو قرآن، ایرانی و افغانستانی نداریم برگزاری محفل انس با قرآن مهاجرین افغانستانی در رفسنجان + عکس افغانستان: آتش زدن قرآن در سوئد یک اقدام نفرت انگیز است

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فارس قهرمان رقابت‌های راگبی
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان