Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:32:57 GMT

راهنمای سفر به بوشهر؛ زیباترین شهر ساحلی جنوب ایران

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۸۲۷۵

راهنمای سفر به بوشهر؛ زیباترین شهر ساحلی جنوب ایران

بوشهر، شهری بندری و مرکز استان بوشهر بوده و مکانی زیبا با آب‌وهوا گرم و مرطوب است که در حاشیه خلیج‌فارس قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام همگردی، از آنجایی‌ که این شهر تاریخی پیشینه خیلی پرباری دارد، این شهر نام‌های مختلفی مثل "رام اردشیر"،"ابوشهر" و "لیان" داشته است. بوشهر از شمال و غرب و همچنین جنوب به خلیج‌فارس محدود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی جاهای دیدنی بوشهر لذت و صفای خود را دارند که به‌محض قدم گذاشتن در این مکان‌ها و آشنایی با مردم خونگرم و مهمان‌نواز این شهر، دلتان می‌خواهد زمان بیشتری را در بوشهر بمانید و از بودن در این مکان زیبا و با صفا لذت ببرید. در ادامه این مطلب از همگردی به معرفی ویژگی‌ها و جاذبه‌های این شهر خواهیم پرداخت تا بتواند برای گردشگران علاقه‌مند، راهنمای سفر به بوشهر باشد.

راهنمای سفر به بوشهر: جاهای دیدنی بوشهر

در فهرست برترین شهرهای ساحلی ایران بوشهر قرار دارد. بندری که درگذشته‌های نه‌چندان دور، پل ارتباطی بین ایران با جنوب شرق آسیا و آفریقا بوده. ساحل زیبا و دریای نیلگون خلیج‌ فارس در بوشهر نامش برای هر گردشگری آشناست. بوشهر، شهری تاریخی است که سال‌های زیادی محل عبور و مرور تجار و بازرگانان بوده، به همین دلیل اماکن دیدنی بوشهر از جذابیت‌های این شهر است.

بازار قدیمی بوشهر که معماری‌اش به زمان قاجار برمی‌گردد بهترین مکان برای خرید سوغات و صنایع‌دستی شهر است. یکی دیگر از اماکن دیدنی بوشهر عمارت ملک است که مربوط به اواخر دوره قاجار بوده و در محله بهمنی قرار دارد. این عمارت هنر دست معماران فرانسوی است و به دستور ملک التجار و ساخته‌ شده. کوه‌های نمکی، نخلستان‌ها و سواحل زیبای خلیج‌فارس از جاذبه‌های طبیعی بوشهر است.

نمونه جاهای دیدنی بوشهر زیبا، بندر سیراف بوده که یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین بنادر ایران هست و می‌تواند جایی عالی برای افرادی باشد که به عکاسی علاقه دارند و همچنین بازار تاریخی دیلم هم برای آن دسته از آدم‌هایی که لذت سفر و رفتن به یک جای جدید را در خرید می‌بینند، یک بازار عالی و بزرگ پر از اجناس و دست‌فروش محلی بوده و در قسمتی دیگر بازاری است که دارای اجناس خارجی از جمله سنگاپور، چین و یا تایلند است. قلعه خورموج یا قلعه محمدخان دشتی در دوره قاجاریه و به سبک معماری سلجوقیان و ساسانیان بنا شده و در حال حاضر نیز فقط یک برج آن باقی‌ مانده است. کوه نمک دشتی که شامل چشمه‌های نمکی، آبشارهای نمکی و دره گل‌کلم است، یکی دیگر از توریستی‌ترین جاهای دیدنی در بوشهر است و مدرسه سعادت نیز از جاهای دیدنی بوشهر به شمار می‌رود که می‌تواند در لیست بازدیدهای شما قرار گیرد.

راهنمای سفر به بوشهر: اقامت در بوشهر

برای رفتن به شهر بوشهر از طریق زمینی و با اتومبیل شخصی با طی کردن مسافتی حدود ۱۲ ساعت و ۲۷ دقیقه از طریق بزرگراه خلیج‌فارس سفر کنید. در سفر وقتی به بوشهر رسیدید، پیش از هر چیزی باید به فکر هتل و محل اقامت باشید. این شهر هتل‌های خوب زیادی دارد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به هتل دلوار، هتل پاسارگاد، هتل سیراف، هتل ساحلی پرواز، هتل آپارتمان آسمان ۱ و هتل آپارتمان آسمان ۲ اشاره کرد که هر ساله آماده خدمت‌رسانی به گردشگران بی‌شماری هستند.

اگر می‌خواهید هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید یا به اقامتگاه‌های سنتی و بوم گردی علاقه دارید، می‌توانید در مسافرخانه‌ها، هاستل ها و اقامتگاه‌های بوم گردی اقامت کنید. اقامتگاه بوم گردی نرکوه و اقامتگاه بوم گردی مان همیشه‌سبز جز اقامتگاه‌های خوب و تمیز بوشهر بوده که می‌توانید اقامت خیلی راحتی را در فضای دل‌نشین و زیبای این اقامتگاه‌ها تجربه کنید. علاوه بر این موارد، خانه‌های افراد روستایی که با کمی فاصله و گاهی در مرکز شهر قرار دارند، با آغوش باز پذیرای ما هستند. اجاره ویلای ساحلی در بوشهر هم استفاده از منظره زیبای خلیج‌فارس را در محله‌های قدیمی با معماری زیبا ممکن می‌کند.

راهنمای سفر به بوشهر: غذاها و رستوران‌های معروف بوشهر

در سفر به بوشهر علاوه برداشتن اقامتی دل‌نشین و تماشای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در این شهر، نباید از طعم غذاهای دریایی و خوشمزه بوشهری غافل شد چرا که در این شهر نمی‌شود از خوردن ماهی‌های شوریده، شیر و حلوا سیر شد و جایی را نمی‌توان یافت که این‌قدر در پخت ماهی تبحر داشته باشند. در بوشهر به خاطر نزدیکی به دریا و صید ماهی و میگو اکثر غذاهای سنتی با موجودات دریایی درست می‌شود به همین دلیل بوشهری‌ها آشپزهای چیره‌دستی برای تهیه انواع ماهی از قبیل قلیه، ماهی سرخ کرده، ماهی شکم پر و ته انداز هستند. این غذاهای خوشمزه به‌علاوه قیمه بوشهری را می‌توانید در رستوران قوام و قهوه‌خانه سنتی جفره علیباش امتحان کنید. رستوران گرگور، رستوران سنتی خاتم و رستوران اسطوره هم از رستوران‌های خوب و معروف این شهر به‌حساب می‌آیند.

راهنمای سفر به بوشهر: سوغاتی و صنایع‌دستی بوشهر

مگر می‌شود به بوشهر رفت و بدون سوغاتی آن را ترک کرد؟ خرما، حلوای مسقطی، ارده، حلوا راشی، حلوای سنگک، خارک پخته، انواع ماهی و میگو، عروسک‌های صدفی و تنباکو از سوغاتی‌های معروف این شهر و انواع ابزار حصیربافی با برگ نخل مانند کلاه، بادبزن، سبد و... از صنایع‌دستی بی‌نظیر بوشهر است که دل هر مسافری را می‌برد. 

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همگردی بوشهر سفر اقامتگاه ها صنایع دستی خلیج فارس بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند پردازش و پخت ماهی تازه توسط آشپز‌ ازبک (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه برش و فرآوری ویژه هزاران ماهی مرکب غول پیکر در کارخانه (فیلم) شکار ماهرانه ماهی توسط عقاب تیزچنگال (فیلم) شناکردن ماهی‌ها در خیابان‌های دبی (فیلم)

دیگر خبرها

  • حقه عجیب این ماهی برای شکار کردن را ببینید (فیلم)
  • ممنوع شدن صید ماهی مرکب
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • زیباترین بهار تهران را در این لوکیشن‌ها ببینید
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • فرآیند پردازش و پخت ماهی تازه توسط آشپز‌ ازبک (فیلم)