Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام همت پور از برگزاری جشنواره مجازی کودکانه فهما با محوریت مسجد، کانون و انقلاب به همت کانون های مساجد همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام مرتضی همت پور» ظهر امروز (شنبه 12 بهمن) در جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، یکی از شعائر الهی را یوم الله 22 بهمن 57 دانست و اظهار کرد: امام راحل (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی توانستند دنیا را متحول کنند و امروز ثمره آن را مشاهده می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خوزستان افزود: کمیته مساجد دهه فجر با مسئولیت ستاد کانون های مساجد و با حضور سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه، بسیج، اوقاف و امور خیریه، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و دستگاه هایی برگزار می شود که به نوعی با مساجد در ارتباط هستند.

 

وی با بیان اینکه مساجد از اهمیت بسیاری برخوردارند اضافه کرد: تمامی جریان های مهم از صدر اسلام اکنون در مسجد اتفاق افتاده و منشا حرکت های انقلاب اسلامی ایران نیز از مساجد آغاز شد و به پیروزی رسید.

 

حجت الاسلام همت پور به برنامه های کانون های مساجد در دهه فجر اشاره کرد و اذعان داشت: از مهمترین برنامه ها برگزاری جشنواره کودکانه فهما با محوریت مسجد، کانون های مساجد، انقلاب اسلامی، امام مهربانی ها، کودکان امروز آینده سازان انقلاب و خانواده انقلابی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در قالب های خوشنویسی، شعر، سرود، قصه گویی، نمایش، نقاشی، نقالی و پرده خوانی برگزار می شود تصریح کرد: فراخوان جشنواره اعلام شده و علاقه مندان می توانند تا 22 بهمن با مراجعه به سایت بچه های مسجد در این رویداد شرکت کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خوزستان به رویداد ملی فهما اشار ه کرد و ادامه داد: در سایت بچه های مسجد یک زیست بوم مجازی طراحی شده که از طریق آن ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری تمامی فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی خود را در زمینه های مختلف همچون رویدادهای مهم فرهنگی، نشست های خانواده، گروه های سرود و تئاتر و ... را ثبت می کنند و به اشتراک می گذارند.

 

وی با بیان اینکه با بارگزاری فعالیت های کانون ها در سامانه بچه های مسجد کانون های فعال، نیمه فعال و راکد مشخص شده و هر کانونی فعالیت بیشتری داشته باشد از حمایت های بیشتری نیز برخوردار می شود عنوان کرد: اولین رویداد ملی فهما انجام شد و در روز ولادت حضرت فاطمه (س) پایتخت ملی فهما معرفی می شود.

 

همت پور تجهیزات کتابخانه ای شامل میز، صندلی و قفسه به مبلغ 200 میلیون تومان، پخش فیلم های جشنواره عمار در مساجد، آذین بندی مساجد و محلات، برگزاری محافل انس با قرآن، همخوانی سرود فجر در مساجد، برپایی نمایشگاه عکس، کتاب و پوستر در برخی مساجد، تجلیل از حانواده شهدا و ایثارگران، اجرای برنامه های هنری، نقاشی، سرود، نمایش و شعرخوانی، برگزاری مسابقات ورزشی و هنری و ... را از جمله برنامه های کانون های مساجد در دهه فجر دانست.

 

وی برجسته کردن گفتمان مقاومت با محوریت شهید قاسم سلیمانی برای نسل های سوم و چهارم و تبیین اهداف انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب را از دیگر اقدامات کانون ها در مساجد دانست و ابراز کرد: تقارن ۲۲ بهمن امسال با چهلم شهادت سردار مصادف شده رنگ و بوی دیگری به این مراسم خواهد داد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه مسجد دهه فجر دهه فجر خطبه نماز جمعه مسجد معامله قرن مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه فجر کمیته مساجد دهه فجر کانون های مساجد برگزاری جشنواره کودکانه فهما کانون های مساجد انقلاب اسلامی برگزار می شود کانون ها بچه های مسجد حجت الاسلام برنامه ها ملی فهما دهه فجر همت پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت فرا رسیدن ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق(علیه السلام) مراسم سوگواری آن حضرت توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و هیات انصارالشهدا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در مسجد جامع خرمشهر این‌موزه برگزار می شود.

برنامه مذکور روز جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی برگزار می شود.

کد خبر 6093244 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی