Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@02:16:26 GMT

قصاص برای عامل تصادف انتقام جویانه ۶ میلیاردی

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۹۰۴۸

مرد جوان که به خاطر اختلاف ملکی قدیمی، یک پیرمرد را با خودرو زیر گرفته و مرگ تلخ او را رقم زده بود، در برابر حکم قطعی قصاص قرار گرفت.

به گزارش خراسان، رسیدگی به این پرونده از بیست و چهارم آذرسال ۹۶ به دنبال وقوع تصادف رانندگی در یکی از خیابان‌های شرق تهران آغاز شد.

شواهد نشان می‌داد مرد ۶۰ ساله ای به نام مرتضی در حال خروج از بنگاهش بود که راننده یک پژو ۲۰۶ وی را زیر گرفت و گریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس در نخستین گام از بررسی‌ها به پرس و جو از فرزندان قربانی پرداخت. یکی از فرزندان مرتضی گفت: پدرمان بساز بفروش بود و چون همیشه معامله خانه انجام می داد، با چند نفر مشکل مالی داشت.گمان می کنیم او قربانی اختلاف با یکی از شرکایش شده باشد. با اطلاعاتی که فرزندان قربانی به پلیس دادند، تحقیقات پلیس وارد مرحله تازه‌ای شد و مرد جوانی به نام آرمین که مدتی بود با قربانی اختلاف داشت شناسایی و بازداشت شد.

وی که سعی داشت خودش را بی اطلاع از ماجرا نشان دهد در تحقیقات بعدی لب به اعتراف گشود و به زیر گرفتن عمدی پیرمرد اعتراف کرد. آرمین که راننده کامیون بود،گفت: از مدتی پیش سر ملکی شش میلیاردی در منطقه سرچشمه با مرتضی اختلاف داشتم.ما شراکتی خانه کلنگی را خریده بودیم تا با هم آن را بسازیم و بفروشیم اما مرتضی ملک را به نام خودش زده بود و حاضر نبود پولم را پس بدهد یا چند واحد از آن آپارتمان را به نامم سند بزند. چند بار با او صحبت کردم اما قبول نمی کرد پولم را بدهد.پیرمرد مدتی بود دیگر جواب تلفن هایم را نمی داد.

وی ادامه داد: آخرین بار یکی از دوستانم به نام مجتبی با من تماس گرفت و گفت، مرتضی را دیده که در بنگاه حضور داشته است.من بلافاصله با ماشین ۲۰۶ مقابل بنگاه مرتضی رفتم و منتظر او ماندم. می‌خواستم او را بترسانم، به همین دلیل وقتی از بنگاه بیرون آمد، با سرعت به سمت او حرکت کردم اما نمی خواستم او را بکشم، کنترل خودرو را از دست دادم و ناخواسته او را زیر گرفتم. به دنبال اظهارات این مرد، مجتبی نیز به اتهام معاونت در قتل ردیابی و بازداشت شد.

انکار قتل عمدی

متهمان در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. در ابتدای جلسه، اولیای دم برای آرمین حکم قصاص خواستند.

سپس متهم جوان در جایگاه ویژه ایستاد و گفت:مدت ها بود که با پیرمرد اختلاف مالی داشتم.من راننده کامیون بودم و همه دارایی ام یک خانه بود که آن را فروخته بودم تا در ساخت و ساز ملک کلنگی سرمایه گذاری کنم. من با مرتضی شریک شده بودم اما او پولم را پس نمی داد و خانه را به نام خودش سند زده بود.پیرمرد مدتی ناپدید شده بود و حتی جواب تلفن هایم را نمی داد. آخرین بار مجتبی که دوست صمیمی ام بود و از جزئیات زندگی ام اطلاع داشت با من تماس گرفت و گفت پیرمرد را مقابل بنگاهش دیده است. من بلافاصله مقابل بنگاه رفتم. می خواستم پیرمرد را بترسانم با ۲۰۶ به سمت اش رفتم.

وی ادامه داد: همان لحظه یک زن در حال عبور از خیابان بود و یک موتور سوار نیز به یک باره با سرعت حرکت کرد.من برای این که با آن ها برخورد نکنم، فرمان را چرخاندم و ماشین ناخواسته با مرتضی برخورد کرد اما من واقعا قصد کشتن او را نداشتم.

مجتبی نیز گفت: من اصلا نمی دانستم دوستم قرار است پیرمرد را با ماشین زیر بگیرد. من یک واحد از آپارتمان های شراکتی آن ها را خریده بودم اما اختلاف حساب آن ها باعث شده بود تا صاحبخانه نشوم و نتوانم خانه ام را بگیرم. به همین دلیل وقتی مرتضی را در بنگاهش دیدم با آرمین تماس گرفتم و به او خبر دادم. قصد من این بود که آرمین به بنگاه برود و آن ها مشکل شان را با هم حل کنند و من هم خانه ام را تحویل بگیرم.

حکم قصاص

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و آرمین را به قصاص محکوم کردند.مجتبی نیز از اتهام معاونت در قتل تبرئه شد. این حکم در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حمله به آرامکو علی اکبر صالحی برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان اتحادیه اروپا سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر قصاص عامل تصادف انتقام جویانه میلیاردی حمله به آرامکو علی اکبر صالحی برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان اتحادیه اروپا سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر مقابل بنگاه مجتبی نیز تماس گرفت زیر گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد

دولت چین اعلام کرد پس از امضای لایحه ارسال کمک به تایوان و واگذاری تیک تاک توسط جو بایدن، ممکن است اقدامی تلافی جویانه انجام دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دولت چین اعلام کرد پس از امضای لایحه ارسال کمک به تایوان و درخواست از مالک چینی شبکه اجتماعی تیک تاک برای واگذاری این شبکه در آمریکا توسط جو بایدن، ممکن است اقدامی تلافی جویانه انجام دهد.

بر این اساس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه گذشته لایحه کمک‌های 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد. از میان این 95 میلیارد دلار، بیش از 60 میلیارد دلار سهم اوکراین خواهد بود و حدود 26 میلیارد دلار نیز به رژیم اسرائیل اختصاص می‌یابد؛ 8 میلیارد دلار نیز به تایوان می‌رسد.

همچنین سنای آمریکا به اتفاق آرا با 79 رای موافق در برابر 18 رای مخالف، به ممنوعیت فعالیت شبکه اجتماعی تیک تاک در خاک آمریکا در صورتی که مالک چینی آن از واگذاری این شبکه طی 9 ماه تا یک سال آینده خودداری کند، رای داد.

استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک باعث نگرانی زیادی در بین قانونگذاران آمریکایی شده و بیم آن می رود که شرکت چینی بایت دنس که مالک تیک تاک است، به اطلاعات میلیون ها کاربر آمریکایی دسترسی داشته باشد.

براساس این لایحه، وجود این نرم افزار چینی در فروشگاه‌های اپلیکیشن ایالات متحده ممنوع می‌شود، مگر اینکه پلتفرم این رسانه اجتماعی که توسط تقریباً 170 میلیون آمریکایی استفاده می‌شود، طی 9 ماه تا یک سال آینده از شرکت بایت‌دنس  (ByteDance) منفک شود.

لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمریکا خواست تا بخش های «منفی مرتبط با چین» این لایحه را اجرایی نکند.

وی بدون ذکر توضیحات بیشتر در این باره اظهار کرد اگر آمریکا مصرانه به مسیر خود ادامه دهد، چین گام های مصمم و قوی برای دفاع از امنیت و توسعه منافع خود بر می دارد.

این در حالی است که آمریکا همواره مهم ترین حامی بین‌المللی تایوان و اصلی ترین تامین کننده تسلیحات این کشور به رغم نبود روابط رسمی دیپلماتیک است. چین نیز که همواره تایوان را جزو سرزمین چین واحد می داند، بارها از واشنگتن خواسته تا فروش سلاح به تایوان را متوقف کند.

این در حالی است که دولت تایوان که همیشه ادعای مالکیت چین را رد می کند، از این لایحه و اختصاص بودجه از سوی آمریکا برای کشورش ابراز خرسندی و اظهار کرد این بودجه به حفظ امنیت در منطقه کمک خواهد کرد.

چین همواره ادعا می‌کند که تایوان باید تحت حاکمیت این کشور باشد و از چند سال گذشته تاکنون با انجام عملیات‌های نظامی در نزدیکی این جزیره تلاش کرده است تایوان را تحت سلطه خود درآورد، اما دولت تایوان همواره اعلام کرده است که خود حاکمیت مستقل دارد و مردم این کشور خود باید برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند.

آمریکا در سال 1979 درحالی که رسماً روابط دیپلماتیک با دولت چین برقرار کرد، روابط با تایوان را کنار گذاشت. درحالی که آمریکا بر سیاست "چین واحد" تأکید دارد، ادعای حاکمیت چین بر تایوان را تأیید نمی‌کند و حامی نظامی کلیدی تایپه باقی مانده است.

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟
  • گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد
  • محل خانه‌های یک میلیاردی تهران لو رفت!
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد