Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:26:17 GMT

چرا جوان‌ها و استارت‌آپ‌ها باید وکیل داشته باشند؟

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۹۱۱۱

چرا جوان‌ها و استارت‌آپ‌ها باید وکیل داشته باشند؟

وجود هزاران پرونده قضایی در زمینه‌های مهریه، ازدواج، طلاق، چک، سفته و قراردادهای مشارکت در ساخت، مهر تاییدی است بر این نکته که مردم بویژه جوانان باید آگاهی خود را در زمینه‌های حقوقی بالا ببرند و همچنین از وکیل و مشاور معتبر حقوقی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی «سیدوک» یکی از الزامات اصلی جامعه در قرن بیست و یک مراجعه به‌موقع به وکیل و بهره‌مندی از خدمات مشاوره حقوقی است که توسط وکلا ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باید اذعان کرد در کشور ما استفاده از وکیل برای انجام امور حقوقی و قضایی هنوز آن طور که باید مرسوم نیست، این در حالی است که در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته، مردم حداقل از یک مشاور حقوقی یا وکیل خانوادگی برای انجام کارهای حقوقی و قضایی خانواده‌شان بهره می‌برند.

از دیگر سو، عده‌ای در جامعه ما بر این باور هستند که حضور وکیل فقط برای افراد میانسال مناسب است و اشخاص جوان نیازی به استفاده از مشاور حقوقی ندارند. اما آیا این باور صحیح است؟ آیا می‌توان ادعا کرد که بهره‌مندی از وکیل، محدودیت سنی دارد؟

آیا برای گرفتن وکیل، شرایط سنی خاصی مطرح است؟

بر عکس تصور عموم، استفاده از وکلا و مشاورین در سنین جوانی به مراتب بیشتر مورد نیاز است چرا که نداشتن تجربه و شناخت کافی از مسائل حقوقی و قضایی، در این سنین بیشتر به چشم می‌خورد. از طرفی بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای یک وکیل با تجربه به شما اطمینان خاطر می‌دهد که در انجام امور مالی، حقوقی و قضایی به بن‌بست یا مشکلات حاد نخواهید رسید. اگر شما در سنی هستید که می‌توانید علیه اشخاص طرح دعوا نمایید و از طرفی کسب و کاری دارید که با مراودات مالی مواجه هستید پس حتما به مشاوه حقوقی وکیل نیاز دارید. فراموش نکنید اهمیتی ندارد جوان هستید یا بزرگسال، هجده سال دارید یا پنجاه سال، بلکه مهم این است که بدانید شما برای موفقیت بیشتر و کم دردسرتر در کسب وکارتان به وکیل برای مشاوره حقوقی نیاز دارید.

چرا جوانان بیشتر از سایرین نیازمند وکیل هستند؟

حقیقت این است که در دنیای امروز جوانان بیش از دیگران با احتمال بروز مشکلات و چالش های حقوقی مواجه هستند. طلاق، مهریه، ورشکستگی، مشکلات مالی و حتی کلاهبرداری برخی از این چالش‌ها محسوب می‌شود. بدیهی است که در این شرایط نیاز جوانان به مشاوره حقوقی از وکیل بیشتر احساس می‌شود. برای مثال وجود هزاران پرونده قضایی در زمینه امور خانوادگی، قراردادها و خرید ملک و آپارتمان، مهر تاییدی است بر این نکته که جوانان باید آگاهی خود را در زمینه های حقوقی بالا ببرند و همچنین از وکیل معتبر حقوقی استفاده کنند.

از سوی دیگر، یک نکته مهم در تعامل افراد با وکلا، اعتماد و شناختی است که شاید در چند جلسه معارفه اول بتوان آن را بدست آورد. اگر جوانی هستید که به دنبال وکیل خوب هستید باید سعی کنید با یک وکیل متخصص اخلاق‌مدار قرارداد همکاری ببندید تا در روند همکاری با وی در ضمن استفاده از تخصص حقوقی او، از صفت امانت و صداقت وی نیز بهره مند شوید. حتی اگر امکان مراجعه حضوری به دفتر وکیل را ندارید می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی آنلاین استفاده کنید. در اینصورت وکیل در سامانه تلفنی آنلاین به شما مشاوره داده و با توضیح نکات مبهم به شما آگاهی خواهد داد. اما چنانچه می‌خواهید طی ملاقات با یک وکیل از مشاوره حضوری آنلاین استفاده کنید و از طرفی امکان حضور در دفتر وکیلی که از نظر مسافت از شما دور است را ندارید می‌توانید وکیلتان را به محل کار خود یا کافه‌ای که نزدیک به شماست دعوت کنید تا در یک ملاقات حضوری ضمن استفاده از مشاوره حقوقی، میزبان وکیلی باشید که قرار است، منجی شما باشد.

استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای جدید نیاز به وکیل دارند

حتما شما هم عناوینی همچون وکیل تسخیری و وکیل معاضدتی را شنیده‌اید. وکلا در حال حاضر در پرونده‌های کیفری که به آنها ارجاع می شود به صورت رایگان وکالت تسخیری می‌کنند و بعضاً نیز وکیل معاضدتی اشخاصی می‌شوند که فعلاً توان مالی پرداخت حق‌الوکاله را ندارند. این دسته از وکلا را شما انتخاب نمی‌کنید به عبارت دیگر در انتخاب آنها آزادی و اختیاری ندارید و آنها وکلای انتصابی هستند. بنابراین ممکن است وکیلی باشد که نتوانید با وی تعامل خوبی که لازمه وکالت است برقرار کنید یا در زمینه موضوع دعوای شما تخصص و مهارت کافی نداشته باشد.

یکی از نام‌هایی که اخیرا برای انتخاب وکیل بسیار شنیده می‌شود وکیل استارتاپی است. این نوع از وکلا با توجه به اینکه بیشتر با جوانان سر و کار دارند، توانسته‌اند مسیر جدیدی در حوزه وکالت برای خود ایجاد کنند؛ مسیری که تا چند سال پیش نامی از آن در میان نبود. حتما برایتان سوال است که وکیل استارتاپی به چه کسی گفته می‌شود. در جواب این سوال باید بگوییم با پیشرفت تکنولوژی و ورود اینترنت به دنیای کسب و کار و همچنین رونق گرفتن کسب و کارهای نوپا در زمینه کارآفرینی توسط جوانان و استارتاپ‌ها، نیاز به حضور افرادی دارای تجربه و مهارت کافی در زمینه ارائه خدمات حقوقی به تیم‌های استارتاپی در زمان راه‌اندازی و توسعه کسب و کار بسیار مورد توجه قرار گرفت.

سرقت ایده‌ها، عدم شناخت کافی از حقوق استارتاپ و کارآفرین‌ها، مشاوره در امور مالی و قراردادها، تعیین سهم هر یک از سهامداران، عدم شناخت کافی از شیوه‌های کلاهبرداری‌ مجازی، اینترنتی و همچنین سوء استفاده از برند و نام، علامت و نشان تجاری، از جمله چالش‌هایی است که جوانان در شروع کسب و کار خود با آنها مواجه هستند و ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری برای کسب و کارشان ایجاد شود. در نتیجه حضور یک وکیل استارتاپی در کنار موسسان شرکت‌های استارتاپی بسیار حائز اهمیت است. برای مثال فرض کنید یک تیم جوان کارآفرین در زمان انتخاب لوگوی تجاری یا انتخاب نام موسسه به قابل ثبت نبودن آن‌توجهی نداشته باشد یا در تعیین سهام دقت کافی به خرج ندهد. بنابراین یک وکیل متخصص در این حوزه می‌تواند با مشاوره دقیق و همچنین ارائه اطلاعات دقیق، شفاف و کافی، از شکست و زیان‌دهی استارتاپ‌ها جلوگیری کند. از موارد دیگری که حضور یک وکیل استارتاپ کارگشا است می‌توان به جذب سرمایه‌گذار، ثبت برند، قراردادهای تجاری، دیون و تعهدات و امثال آن اشاره کرد.

 مزایای استفاده از وکیل متخصص

انتخاب یک وکیل متخصص برای اموری چون قراردادهای تجاری و حقوقی یا امور خانوادگی از جمله ارث، طلاق و دعاوی مالی زوجین یا در زمینه امور ثبتی و املاک به شما کمک می‌کند تا با صرف هزینه و زمان کمتر به نتیجه مورد نظرتان برسید. اگر برای مشکل حقوقی که با آن مواجه هستید از وکیلی استفاده کنید که غالباً در همان زمینه فعالیت می کند به دلیل اشراف به قوانین مربوطه و کسب تجربه در پرونده‌های وکالت گذشته زودتر به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

همچنین راه‌های متعددی در خصوص شناخت وکلای مطرح در تهران یا دیگر شهرها برای جوانان وجود دارد، بسیاری از مراکز حقوقی معتبر دارای سایت و اپلیکیشن‌هایی هستند که خدمات غیرحضوری نظیر مشاوره آنلاین حقوقی، خدمات وکالت آنلاین، مشاوره با وکیل تلفنی و امثال آن را برای جوانان فراهم آورده‌اند. اگر چه دسترسی آسان به وکلا، مشاورین و کارشناسان از این طریق بسیار کارگشا خواهد بود اما باید مراقب برخی خدمات جعلی، کلاهبرداری‌های اینترنتی و همچنین شرکت‌هایی که مجوز فعالیت حقوقی یا اینترنتی ندارند نیز باشیم.

«سیدوک» و خدمات حقوقی آنلاین و ۲۴ ساعته

سامانه هوشمند خدمات آنلاین حقوقی که با نام «سیدوک» شناخته می‌شود یکی از استارت‌آپ‌های معتبر و شناخته شده در ارائه خدمات مشاوره حقوقی، مشاوره قضایی و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری است که به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته فعالیت دارد. سیدوک متشکل از وکلای مطرح تهران و دیگر شهرها با رزومه حرفه‌ای، قوی و تجربه بیش از پنج سال وکالت است که به صورت اینترنتی و تلفنی آماده خدمت‌رسانی به جوانان در زمینه‌های مختلف حقوقی و قضایی هستند. در سامانه هوشمند سیدوک کاربران می‌توانند به صورت آنلاین و در تمام مدت شب و روز به خدمات مشاور حقوقی، وکیل، کارشناس رسمی‌دادگستری و داور دسترسی داشته باشند. شما با درخواست آنلاین وکیل به زمان و مکان انتخابی خودتان در سیدوک، می‌توانید بهترین خدمات در زمینه مشاوره و وکالت را با هزینه‌ای معقولانه و به‌صرفه و در اسرع وقت تجربه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وکیل استارتاپ حقوقی و قضایی شناخت کافی استفاده کنید مشاوره حقوقی خدمات مشاوره استارت آپ ها بهره مندی خدمات مشاور مشاور حقوقی کسب و کار چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

دوومیدانی‌کار ایران موفق شد در ماده پرتاب چکش قهرمانی جوانان آسیا به مدال نقره دست پیدا کند.

به گزارش ایسنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات آغاز شده و در دومین روز خود در حال پیگیری است.

تیم دوومیدانی ایران که با ۹ ورزشکار عازم این رقابت‌ها شده است، در دومین روز این مسابقات موفق شد به دومین مدال خود دست پیدا کند.

مهدی هفت‌چشمه در رقابت ماده پرتاب چکش با ثبت حد نصاب ۶۶.۶۴ متر در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

علی سروری دیگر نماینده ایران در این ماده نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت و دستش از مدال کوتاه ماند.

پیش از این نازنین فاطمه عیدیان در ماده دوی ۴۰۰ متر مانع اولین مدال طلای تیم ایران در این مسابقات و همچنین اولین مدال طلا دختران دوومیدانی ایران در قهرمانی جوانان آسیا را به دست آورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد