Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از قم، بهرام سرمست، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت فرارسیدن دهه فجر و معرفی پروژه هایی که قرار است در این ایام افتتاح و به بهره برداری برسد، با بیان این که اگر مردم از تصمیم‌هایی که در رابطه با آنها گرفته می‌شود بی‌خبر باشند مسئله پذیرفته‌شده‌ای نیست، گفت: رویکرد استان قم در تصمیم‌گیری‌های کلان اطلاع‌رسانی به مردم و در حضور اصحاب رسانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم گفت: تنها جلسات شورای تامین به دلیل ماهیت ذاتی خود نسبت به حضور افراد غیر عضو از حساسیت برخوردار است، اما در جلسات دیگر حضور خبرنگاران همیشه باید پررنگ باشد.

وی تصریح کرد: اصحاب رسانه یکی از ارکان داوری در عملکرد مسئولان محسوب می‌شوند و انتظار می‌رود در کنار انتقال مباحث مثبت، مشکلات و دغدغه‌های جامعه را هم به‌موقع منتقل کنند.

استاندار قم اهمیت مسئله شفافیت در تصمیم‌گیری مسائل استان را موردتوجه قرار داد و گفت: با تصمیم‌گیری  پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران به‌عنوان نمایندگان افکار عمومی مخالف هستم.

وی همچنین بیان کرد: امسال به مناسبت دهه مبارک فجر بیش از ۲۵۰ طرح در حوزه‌های مختلف ازجمله اقتصادی بااعتبار ۵ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی تعدادی از طرح‌ها نیز آغاز می‌شود.

استاندار قم در ادامه اظهار داشت: مجموعه مدیریت قم نظارت بر اجرای اقدام‌های استان توسط نمایندگان در مجلس شورای اسلامی را محترم می‌شمارد اما دخالت در اجرای تصمیم‌ها را برنمی‌تابد.

سرمست اظهار کرد: استانداری ازنظر ماهیت ذاتی مسئول هماهنگی، نظارت و تعامل با ارکان سایر قوا باهدف تامین امنیت، سلامت، رفع مشکلات عمومی، آزادی‌های عمومی و حقوق شهروندی است.

سرمست خاطرنشان کرد: در طول یک سال و نیم گذشته مسائلی که می‌توانست با بی‌تدبیری به بحران امنیتی تبدیل شود با مدیریت به‌موقع کنترل‌شده است.

وی عنوان کرد: بحران‌های امنیتی که در ۱۸ ماه گذشته در برخی شهرهای کشور ایجادشده در این استان رخ نداده که نشان از انسجام به‌موقع دستگاه‌ها و ظرفیت بالای مشارکت‌های مردمی دارد.

سرمست تاکید کرد: این انسجام درونی در مدیریت سیلاب‌های ابتدای سال و برگزاری انبوهی از مناسبت‌های ملی و مذهبی در این استان هم موج می‌زند.

وی یادآور شد: استفاده از تمام ظرفیت‌های دخیل در مساله امنیت از رویکردهای استانداری قم است و دراین‌بین توسعه مشارکت‌های مردمی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی عنوان داشت: هر یک از مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی درصورتی‌که به‌موقع پاسخ داده نشود ممکن است به یک مبحث امنیتی تبدیل شود.

سرمست عنوان کرد: برای جلوگیری از امنیتی شدن مسائل جاری، رویکرد استان حل مشکلات بر اساس اصل پیشگیری و پیش‌بینی است.

وی با اشاره به حوادث بعد از اصلاح قیمت سوخت و سقوط هواپیمای مسافربری عنوان کرد: باوجود ۱۵ فراخوانی که برای تجمع صورت گرفت اما مساله خاصی در این استان به وجود نیامد.

سرمست همچنین ابراز کرد: مساله آسیب‌های اجتماعی این استان به‌هیچ‌وجه شایسته جایگاه قم نیست.

استاندار قم یادآور شد: در طول یک سال گذشته کاهش آسیب‌ها برای جلوگیری از تبدیل آنها به مسائل امنیتی در دستور کار استانداری قرار داشته است.

وی ابراز کرد: روند توسعه آسیب‌های اجتماعی در سال‌های قبل فزاینده بود اما امروز در برخی شاخص‌ها این آسیب‌ها کاهش‌یافته و به سمت مطلوبیت پیش رفته است.

وی گفت: بازتاب مسائل فرهنگی قم در مبحث آسیب‌های اجتماعی با یک نوع افراط‌ وتفریط در سطح جامعه مطرح می‌شود که با واقعیت تطابق ندارد.

استاندار قم تصریح کرد: ما به آمارهای افراط‌ و تفریط گونه در رابطه با آسیب‌های اجتماعی معتقد نیستیم و به روش میانه و با اتکا به آمار و اطلاعات دقیق پایبند هستیم.

سرمست اظهار داشت: ۲۷ دستگاه استان در حوزه فرهنگ بودجه می‌گیرند اما در زمان حساب‌رسی برخی از این دستگاه رسالت خود را قبول نمی‌کنند که یک آفت بزرگ در این زمینه است.

وی اضافه کرد: سهم هر دستگاه از کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مشخص شود و نسبت به کم‌کاری دستگاه‌هایی که بودجه می‌گیرند برخورد قانونی صورت بگیرد.

سرمست تأکید کرد: دستگاه‌های مسئول باید در قبال بودجه‌ای که می‌گیرند پاسخگو باشند اما برخی از دستگاه‌های دخیل در مساله فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی خارج از نظارت استانداری هستند.

وی در ادامه بیان کرد: در ۱۸ ماه گذشته با برنامه‌ریزی و رفع مشکلات تولید هیچ‌گونه اعتصابات کارگری در این استان اتفاق نیفتاده است.

استاندار قم عنوان کرد: باوجود مشکلات اقتصادی کشور، ظرفیت‌های تولید و اشتغال در قم در یک سال و نیم گذشته افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در قم به سمت تک‌نرخی شدن در حال حرکت بوده و به ۱۰ درصد رسیده است.

استاندار قم افزود: نرخ مستمری‌بگیران بیمه بیکاری از ۳ هزار و ۷۵ تن در سال گذشته به کمتر از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کاهش‌یافته است.

سرمست یادآور شد: هدف‌گذاری قم تا پایان سال ۹۹ احیای ۵۰ واحد راکد صنعتی است که ۲۵ واحد ازاین‌بین امسال احیا می‌شود.

وی اضافه کرد: از این تعداد و تاکنون ۱۷ واحد راکد صنعتی احیا و به مدار تولید و اشتغال بازگشته است.

وی اظهار داشت: واحد پیگیری مصوبات بازدیدهای میدانی قم از واحدهای تولیدی برای پیگیری‌های فوق‌العاده مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل‌شده است.

استاندار قم افزود: سال ۹۹ فاز عملیاتی ویژه اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان دنبال خواهد شد.

سرمست عنوان کرد: درزمینهٔ پرداخت تسهیلات رونق تولید بانک‌های قم همکاری مطلوبی داشته و در ارجاع مصوبات استان به ستاد ملی، قم کمترین ارجاعات را داشته است.

وی تصریح کرد: فارغ از هرگونه اعمال سلیقه‌های سیاسی برای بهبود وضع اقتصادی استان از پیشنهاد کارشناسی تمام گروه‌ها و جریان‌ها استفاده می‌شود.

استاندار قم تصریح کرد: در حوزه اقتصادی، استان بر مبنای برنامه محوری پیش رفته و رویکرد بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی را در پیش‌گرفته است.

سرمست اظهار کرد: تا زمانی که بازدیدهای میدانی از مشکلات تولیدی و اقتصادی انجام نشود درک درستی از مشکلات آن‌ها به وجود نمی‌آید.

وی تصریح کرد: ارائه کارت ملاقات با تولیدکنندگان یک سازوکار مبتکرانه در سطح کشور بوده که در راستای رونق تولید انجام‌گرفته است.

استاندار قم اهمیت حمایت از فعالان اقتصادی را موردتوجه قرار داد و بیان داشت: در شرایط جنگ اقتصادی فعالان تولیدی و اشتغال، فرماندهان جنگ اقتصادی می‌باشند.

سرمست یادآور شد: پاسخگو نمودن دستگاه‌های اجرایی یکی از سیاست‌های اصلی استانداری قم می‌باشد و رسانه‌های گروهی در پاسخگو کردن دستگاه‌ها به کمک مدیریت استان بیایند.

وی تاکید کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، ۱۷۲ واحد صنعتی بااعتبار ۷۷۰ میلیارد تومان در قم سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار قم اضافه کرد: همچنین راه‌اندازی ۴۵۴ واحد صنعتی، توسعه‌ای، افزایش ظرفیت، راکد و تملکی، هدف‌گذاری استان در سال جاری می‌باشد.

سرمست خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه‌ها درمجموع ۳ هزار و ۶۰۰ اشتغال جدید در این استان به وجود می‌آید.

وی تأکید کرد: افزایش ۲۰ درصدی صادرات استان از ابتدای سال تا پایان دی‌ماه، از شاخص‌های مطلوب قم می‌باشد.

استاندار قم گفت: سهم تسهیلات پرداختی بانک‌ها به واحدهای تولیدی در ۱۰ ماه گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به برنامه‌های عمرانی گفت: اتمام و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام اولویت عمرانی استان است.

استاندار قم اظهار کرد: در ۱۸ ماه گذشته از آغاز هرگونه طرح کارشناسی نشده و بلاتکلیف شدن استان در اجرای آن جلوگیری به‌عمل‌آمده است.

سرمست خاطرنشان کرد: برای تعیین تکلیف طرح‌های نیمه‌تمام، قدم‌های مطلوبی در استان برداشته‌شده اما به دلیل جلوگیری از به هم خوردن آرامش جامعه و رنگ و بوی سیاسی گرفتن آن‌ها از رسانه‌ای کردن برخی جلوگیری شده است.

وی ابراز کرد: اساس کار استان متکی بر گزارش و ارزیابی و برنامه محوری مدیران اجرایی است.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راه‌اندازی و تکمیل فرودگاه قم از ضروریات مهم استان می‌باشد.

سرمست افزود: مشکلات فرودگاه از طریق شورای عالی شهرسازی کشور حل‌شده و ضرورت اجرای آن تثبیت‌شده است.

وی ابراز کرد: مشکلات فرودگاه قم تا مرحله شورای هماهنگی مفاسد اقتصادی پیش رفته بود اما با مدیریت استان وضعیت به سمت مطلوبیت و به نفع قم کنترل‌شده است.

استاندار قم ادامه داد: تکلیف فرودگاه قم ازنظر قضایی مشخص است و پیمانکار سابق خلع ید شده است.

سرمست تصریح کرد: درگذشته عدم اخذ برخی از مجوزهای لازم، سبب شده تا انگیزه سرمایه‌گذاری کاهش یابد.

وی یادآور شد: دفاع از حقوق سرمایه‌گذاران سابق در این رابطه دنبال و از پایمال شدن حقوق آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

سرمست تأکید کرد: استانداری قم می‌توانست در رابطه با مساله فرودگاه سلب مسئولیت کند اما مجموعه مدیریت قم به دنبال چنین مسائلی نیست.

استاندار قم گفت: تفکیک طرح فرودگاهی قم با منطقه گردشگری طرلاب در همین زمینه بررسی‌شده است و با مصوبه شورای شهر قم این طرح آماده سرمایه‌گذاری شده است.

وی ابراز کرد: با احداث این فرودگاه تمام حقوق سهامداران به آن‌ها واریز اما درعین‌حال احکام حقوقی هم اجرا می‌شود.

وی در ادامه مساله بلاتکلیفی یک‌ساله طرح تقاطع کیوانفر و خیابان امام خمینی را موردتوجه قرار داد و گفت: در این رابطه مجموعه دستگاه‌های اجرایی به دنبال تقابل با یکدیگر نیستند.

وی اضافه کرد: برای رفع هرگونه شائبه تقابل، من به‌عنوان استاندار قم رای مثبت به اجرای آن در شورای ترافیک استان دادم.

سرمست اظهار کرد: مجموعه مدیریت قم از اجرا و پیشبرد طرح‌های شهری حمایت می‌کند، مدیریت جامع شهری بدون همکاری با دستگاه‌های دیگر ممکن نیست.

وی تأکید کرد: بنده هر جا که مدیریت شهری نیازمند پشتیبانی باشد از آن‌ها حمایت کرده‌ام و  اجازه نمی‌دهم که این حاشیه‌سازی‌ها سبب رکود و توقف طرح‌های عمرانی قم شود.

وی تصریح کرد: برای پیشبرد طرح‌های عمرانی استان باید گاهی فداکاری و خویشتن‌داری کرده و از حقوق قانونی خود چشم‌پوشی کنیم.

وی ابراز کرد: در اختلافات بین دستگاه‌های اجرایی و استانداری، من همیشه رای به سود دستگاهی دادم که درصدد انجام کاری برای استان یا مردم بوده باشد.

استاندار قم در ادامه این نشست خبری با اشاره به روند افتتاح فاز اول شهرک تخصصی کفش و دمپایی ماشینی استان گفت: قبل از کلنگ زنی این طرح نسبت به تأمین نیاز برق اطمینان پیدا کردم.

وی اظهار داشت: در این رابطه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم از اختصاص ۱۰ مگاوات برق خبر داده است.

وی تصریح کرد: در وضعیت کنونی احداث این شهرک تخصصی با اجرای کمربندی جدید قم در بخشی از مسیر تعارض طبیعی وجود دارد.

سرمست ادامه داد: کمربندی جدید قم با ۱۱۴ کیلومتر مسافت به‌طور حتم در طول مسیر با برخی تعارضاتی روبه‌رو می‌شود که مساله طبیعی است.

وی بابیان این‌که برای پاسداشت یاد و خاطره شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی کمربندی قم به‌نام این سردار بزرگ نام‌گذاری شده است، ادامه داد: این کمربندی بااعتبار ۲۱ هزار میلیارد ریال ساخته می‌شود.

کمربندی جدید قم، از دو بخش کمربندی غربی حدفاصل قم ـ سلفچگان ـ راهجرد به طول ۷۰ کیلومتر و کمربندی جنوبی حدفاصل طرلاب تا آزادراه امیرکبیر به طول ۴۰ کیلومتر تشکیل‌شده و نقطه اتصال آن با آزادراه قم ـ تهران کیلومتر ۱۱ است.

سرمست ابراز کرد: کلنگ تمام طرح‌های عمرانی قم باید بعد از رفع تعارضات به زمین زده شود.

وی در ادامه گفت: رسانه در کنار حفظ اخلاق حرفه‌ای و بیان مشکلات باید از انتشار حاشیه‌های فاقد مستندات خودداری کند.

سرمست همچنین با اشاره به افزایش استفاده از مدیران زن در عرصه مدیریت گفت: قم در این رابطه قدم‌های مطلوبی برداشته و نگاه صرف جنسیتی به سهم‌بندی مدیران وجود نداشته و همه امور بر اساس شایسته‌سالاری انجام می‌گیرد.

وی تأکید کرد: تاکنون وضعیت قم در استفاده از مدیران زن مطلوب نبوده اما این وضعیت به سمت مطلوبیت در پیش است.

استاندار قم در ادامه گفت: انتخابات دوم اسفندماه یکی از مسائل مهم پیش روی استان است که امنیت، سلامت و بی‌طرفی کامل در آن عملیاتی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه ستاد انتخابات قم در وقت قانونی تشکیل‌شده است.

انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم‌ اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

۶۰ درصد مردم استان قم واجد شرایط در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند، سه نماینده از حوزه انتخابی قم راهی مجلس شورای اسلامی می‌شوند؛ همچنین این استان در مجلس خبرگان رهبری یک نماینده دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دهه فجر استانداری قم انتخابات قم بهرام سرمست موردتوجه قرار استاندار قم در ادامه دستگاه های اجرایی مجلس شورای اسلامی بازدیدهای میدانی مجموعه مدیریت قم آسیب های اجتماعی کمربندی جدید قم استاندار قم گفت واحدهای تولیدی ۱۸ ماه گذشته طرح های عمرانی بودجه می گیرند گذاری شده استانداری قم سرمایه گذاری فرودگاه قم تصمیم گیری راه اندازی دستگاه ها یادآور شد تشکیل شده خواهد شد تا پایان پیش رفته استان قم اجرای آن آسیب ها یک سال طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز یکشنبه در حاشیه شورای اداری فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به بازدید سرزده از دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار داشت: در این بازدیدها به شکل مستقیم و بی‌واسطه شنونده مسائل و مشکلات مراجعان از زبان خودشان خواهیم بود.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و کارکنان آنها باید به بهترین شکل ممکن پاسخگوی مراجعان و شهروندان باشند هیچ‌گونه کم‌کاری و اهمال در این زمینه قابل‌قبول و پذیرفتنی نیست.

استاندار لرستان، گفت: بازدید از دستگاه‌های اجرایی استان به شکل کاملاً سرزده و حتی بدون اطلاع مدیران انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش امروز استاندار لرستان به‌صورت سرزده از اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی استان بازدید کرد.

شفقت در این بازدیدها با جمعی از مراجعه‌کنندگان به گفتگو پرداخت و موضوعات و موارد مطرح شده را مورد پیگیری قرارداد.

وی همچنین با کارکنان این دو دستگاه دیدار و روند فعالیت و ارائه خدمات به مردم را از نزدیک نظارت کرد و حسب مورد دستورات لازم را صادر کرد.

استاندار لرستان در این بازدیدها با تشکر از مدیران دو دستگاه و روند مطلوب ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان گفت: امیدواریم این دو دستگاه با ارائه برنامه‌های بهتر در جهش تولید نقش بسزایی داشته باشند.

کد خبر 6091365

دیگر خبرها

  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳