Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:05:14 GMT

میزان ورشکستگی در بخش کشاورزی آمریکا افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۹۱۷۱

میزان ورشکستگی در بخش کشاورزی آمریکا افزایش یافت

تارنمای شبکه آمریکایی سی ان ان بر اساس داده های تجزیه و تحلیل شده توسط دفتر کشاورزی آمریکا افزود: این میزان بالاترین سطح ورشکستگی کشاورزان از سال ۲۰۱۱ میلادی و در پی رکود بزرگ به شمار می رود.

این گروه بازرگانی افزود: در سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۹۵ مورد ورشکستگی مزارع خانوادگی بر اساس فصل ۱۲ وجود داشته که تقریبا ۱۰۰ مورد از سال پیش از آن، بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته سی ان ان؛  جنگ های تجاری ترامپ، بی ثباتی های زیادی در بازارها ایجاد کرد مذاکرات واشنگتن با کانادا و مکزیک که از بزرگ ترین بازارهای صادراتی محصولات کشاورزی آمریکا به شمار می رود، درباره تجدیدنظر درباره توافقنامه بازرگانی آزاد آمریکای شمالی، بیش از ۲ سال ادامه یافت. پکن نیز با تعیین تعرفه بر شماری از محصولات کشاورزی آمریکا، اعمال تعرفه های ترامپ را بر کالاهای صادراتی چین به آمریکا مقابله به مثل کرد. در نتیجه صادرات سویای تولید آمریکا به چین تقریبا به مدت یک سال کاملا متوقف شد که منجر به سقوط قیمت ها و انبار و ذخیره سازی میزان بی سابقه ای از سویا شد.  

ترامپ در ۲ سال گذشته برای جبران بخشی از زیان های کشاورزان آمریکا و تقویت حمایت سیاسی از خود، یک بسته کمکی به ارزش ۲۸ میلیارد دلار به کشاورزان اختصاص داد که بیشتر این مبلغ به صورت مستقیم به کشاورزان این کشور پرداخت شد و حدود چهار میلیارد دلار نیز برای خرید مواد غذایی اضافی در مراکز و سیلوها هزینه شد و به گروه های طرفدار پرداخت کمک به بخش کشاورزی پرداخت گردید.

پرداخت این کمک ها، موجب تقویت درآمد کشاورزان شد که پیش بینی می شد در سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۰ درصد افزایش یابد و در صورت پرداخت نشدن یارانه ها، کاهش می یافت. اما بسیاری از کشاورزان با وجود کمک این مبلغ به جبران خسارت هایشان در دو سال دشوار اخیر، می گویند که وجود روابط تجاری و بازار نیرومند را به دریافت کمک های مالی ترجیح می دهند.

کنگره آمریکا اخیرا توافقنامه بازرگانی ایالات متحده، مکزیک و کانادا را تصویب کرد که مبادله بدون عوارض گمرکی بیشتر محصولات کشاورزی را در منطقه آمریکای شمالی، تضمین می کند. مرحله مقدماتی توافقنامه بازرگانی آمریکا با چین در ژانویه ۲۰۲۰، نیز مقداری ثبات به بازار کشاورزی بازگرداند، هر چند با توجه به لغو نشدن تعرفه های گمرکی چین بر کالاهای آمریکایی، تحلیل گران درباره اجرایی شدن آن بدگمان هستند.

صادرات محصولات کشاورزی آمریکا به چین تنها در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است.

برچسب‌ها کنگره آمریکا واشنگتن آمریکای شمالی مکزیک کانادا پکن پروندهٔ خبری جنگ اقتصادی چین و آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا واشنگتن آمریکای شمالی مکزیک کانادا پکن کنگره آمریکا واشنگتن آمریکای شمالی مکزیک کانادا پکن محصولات کشاورزی آمریکا توافقنامه بازرگانی آمریکای شمالی میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهر انگیز ظهر شنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: اجرای رفع تداخلات طبق پیگیری‌های صورت گرفته رشد بسیار خوبی از سال ۱۴۰۱ تاکنون داشته است.

وی گفت: طبق تعهد هر شهرستان هفته‌ای دو پلاک باید به دبیرخانه کمیسیون ارسال کند تا این کار بسیار مهم اتمام و در راستای صدور سایر اراضی کشاورزی اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: با وجود کمبودهای زیاد از جمله در حوزه تجهیزات به ویژه سخت افزاری همه مدیران پای کار هستند و کار برای مردم است مردمی که انقلابی‌تر و جهادی تر هستند.

وی در خصوص صدور اسناد کشاورزی بیان کرد: تاکنون ۷۶ درصد اسناد کشاورزی دارای سند شدند.

کد خبر 6089937

دیگر خبرها

  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان