Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای نگهبان گفت: آن فردی هم که بحث 9 متر عمامه را مطرح کرده بود به شوخی ایشان گفتم اگر این متراژ را برای عمامه استفاده می‌کنید، این حکم اسراف است و اسراف هم یکی از گناهان کبیره است پس می‌توانیم بگوییم شما ملتزم به احکام اسلامی نیستید. این یک شوخی بود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به خبرنگار برنا درباره تعریف عدم التزام به اسلام و سخنان هادی غفاری اظهار کرد: عدم التزام یعنی شما عملا بخشی از احکام را در حوزه اسلام و احکام اسلامی را رعایت نمی‌کنید و  مفهومش این نیست که خدایی ناکرده مسلمان نیستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثالی را در حوزه فقهی زدم، اگر خدایی نکرده یک مسلمان شرب خمر داشته باشد، آیا شما به او غیر مسلمان می‌گویید؟ یا می‌گویید مسلمانی که یک گناهی را مرتکب شده است. گناهی که مرتکب شده می‌شود عدم التزام به یکی از احکام اسلامی، ممنوعیت شرب خم،  پس فرقی نمی‌کند روحانی باشد یا غیر روحانی و یا زن و مرد. اگر در جایی یکی از احکام اسلامی نقض شد آنجا گفته می‌شود که عدم التزام و در واقع مشروح و تفسیر آن می‌شود که عدم التزام به یک یا برخی از احکام اسلام و به این مفهوم نیست که شما مسلمان نیستید. آن فردی هم که این بحث را مطرح کرده بود به شوخی ایشان گفتم اگر این متراژ را برای عمامه استفاده می‌کنید، این حکم اسراف است و اسراف هم یکی از  گناهان کبیره است پس  می‌توانیم بگوییم شما ملتزم به احکام اسلامی نیستید. این یک شوخی بود.

هادی غفاری در مصاحبه با برنا گفته بود: اگر من با چند متر عمامه و بیش از چهل و چند سال سابقه امام جماعت، الزام عملی به اسلام ندارم، بگویند حداقل من جواب همسرم که چهل سال پشت سر من نماز خوانده است، را چه بدهم. متن کامل مصاحبه هادی غفاری را اینجا بخوانید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هادی غفاری رد صلاحیت کدخدایی احکام اسلام عدم التزام احکام اسلامی هادی غفاری متر عمامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟

قطعا باور دارید که «ان الله لایجری الامور الا باسبابها» و باور دارید که اصلاحات امام زمانی قاعدتا زمانبر و تدریجی است.
بیایید فرض کنیم آقا تشریف آوردند آیا بلافاصله تمام زنان بی حجاب و بدحجاب و شل حجاب تنبیه می شوند؟ یا مردان و زنان اختلاسگر و سوء استفاده چی تنبیه میشوند؟
آیا در اولین سخنرانیها دوچرخه سواری بانوان را محکوم میکنند یا میگویند ای دولتمردان وای مردم قسط و عدالت را بر پای دارید؟
آیا وزرای ارتباطات تمام جهان مامور میشوند فیلترینگ شدیدی اجراکنند و نیروهای انتظامی برفراز بامها دیش های ماهواره را جمع میکنند یا مسئولین موظف به تهیه برنامه های متنوع فرهنگی میشوند تامردم را رشد بدهند؟
آیا بیت المال به سمت طرفداران شان سرازیر میشود یا همه واجدین شرایط ازآن بهره می برند و مکتبی و حزب اللهی و هم خط و چپ و راست با دیگران برابرند؟

ظاهرا در این مملکت عده ای تفکرات خود را دقیقا منطبق بر ایده های امام(عج) میدانند و شاید خود را امام می پندارند و میخواهند قبل از ظهور ان را پیاده کنند ولی اساس حرکت انبیا که مبتنی بر توحید و قسط است رافراموش کرده اند. تا آنجا که مشخص است پس از توحید و پرهیز از شرک نوبت قسط وعدل است ان هم نه در شعار و بلکه در عمل و اگرچنین نباشد جهان امادگی همراهی باامام را نخواهد داشت .
مسئولین محترم و مدعیان دینداری اگر قصد دارند قبل از ظهور منجی به راه ان معصوم بروند بسم الله .... بدون شعار بلکه با عمل پای دروادی برقراری قسط و عدل بنهند. از اختلاف و نفاق و دروغ و شعارزدگی و تهمت و سیاسی کاری و گروه گرایی و چوب لای چرخ یکدیگر گذاشتن و کندکردن جریان توسعه و.... دست بردارند.
مردم خسته اند و نیازبه کمک و رسیدن به آرامش دارند.

* منتشر شده در سایت مبلغ

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902279

دیگر خبرها

  • اجاره خانه در رباط کریم چند؟
  • احساس گناه ساندرو تونالی؛ کاهش داوطلبانه دستمزد هافبک نیوکاسل
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • انتقاد امام جمعه یاسوج از شراب‌خواری پزشکان در شیراز
  • برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • فال انبیا فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برقراری فوق العاده خاص در احکام کارگزینی کادر درمان
  • (ویدئو) روایت پردیس پورعابدینی از سکانس خجالت‌آور ملاقات شرعی در گناه فرشته
  • احکام شرعی | روش تطهیر کف خانه و مانند آن