Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@15:36:55 GMT

نظام جمهوری اسلامی عاملی برای توسعه انقلاب است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۹۳۵۲

نظام جمهوری اسلامی عاملی برای توسعه انقلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در گردهمایی بزرگ دانشجویان و فعالان فضای مجازی خراسان رضوی که در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، با اشاره به آیه قرآن کریم در مورد حضرت موسی (ع) که خداوند به ایشان فرمان می‌دهد تا ایام الله را به قومش تذکر بدهد، اظهار کرد: امروز یکی از یوم الله معلول به ذات مقدس پروردگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز ۱۲ بهمن ماه سال ۵۷ جلوه‌ای از قدرت خداوند بود، این روز ثابت می‌کند که باید در همه عرصه‌ها قوی باشیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به گفته استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری، تصریح کرد: شهید مطهری فرمودند «با امام در پاریس تماس گرفتم و گفتم شورای انقلاب امروز به این نتیجه رسیدند که شما آمدنتان را به ایران به تأخیر بیندازید، زیرا پدافندها آماده باش هستند و فرودگاه را بسته‌اند، اگر هواپیما شما را بزنند همه چیز تمام می‌شود.»، سپس امام (ره) فرمودند: «امروز که روز جمعه بود من متوسل شدم به وجود اقدس امام زمان (ع)، تصمیم گرفتم و روز یکشنبه به ایران می‌آیم».

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: زمانی که امام آمدند، فرودگاه‌ها بسته بود و برج‌های مراقبت کار نمی‌کردند لذا برخی خود را به برج مراقبت فرودگاه مهرآباد رساندند و هواپیمای امام به سلامت به زمین نشست.

وی با تاکید بر اینکه باید در تمامی عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی قوی شویم، تشریح کرد: میدان قوی شدن ما تا عرصه قدرت خدا است، برای انسان سازی انقلاب کردیم، بنابراین مانعی بر سر راه ما وجود ندارد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه در مدرنیته این اعتقاد وجود دارد که خداوند قدرتی در زمین ندارد، گفت: افراد در مدرنیته معتقد هستند که باید خدا را از زندگی انسان جمع کرد، زیرا خداوند مانع پیشرفت زندگی انسان‌ها می‌شود؛ همچنین لیبرالیسم، دین را مانع رشد و پیشرفت زندگی بشر و سوسیالیسم دین را افیون بشر معرفی می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: دین خدا در زندگی انسان‌ها حفظ شد و خود را ثابت کرد این دستاورد ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و اندیشه امام (ره) و یارانش است. طبق فرمایش رهبری باید در همه عرصه‌ها قوی شویم لذا برای قوی شدن اول باید بدانیم که پشت تمام تدبیرهای امام راحل و رهبری، شجاعت‌ها، ایثارگری‌ها و مقاومت فوق العاده مردم و عنایت امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه رهبری مسیر راه را در بیانیه گام دوم انقلاب را مشخص کردند، ابراز کرد: خداوند جریان مسیر گام دوم انقلاب را طوری تنظیم کرد که شهادت سردار دل‌ها نمادی برای دیدن بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه شما دانشجویان و فعالان فضای مجازی افسران جنگ نرم، نهاد و نماد جامعه هستید، افزود: اگر می‌خواهید قوی شوید باید مانند حاج قاسم سلیمانی قوی شوید باید تابلوی راه ایشان علمدار راهتان باشد. شما فعالان فضای مجازی باید بدانید در میدان جنگ دقیقاً همان فضایی را دارید که سردار سلیمانی داشت.

وی با اشاره به اینکه به وظایف خود در این عرصه آگاه باشید، گفت: در این عرصه شما اگر حمله کردید جوری که دشمن مجبور به دفاع شد، ابتکار عمل دست شما خواهد بود.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: امیدواریم در این ۴۰ سال دوم دست در دست هم قدم‌های خوبی در همه عرصه‌های کشور برداشته شود، نظام انقلاب نیست، انقلاب واقعیت دیگری است، اگر در عرصه‌های مختلف نظام وارد بحث شویم و اساس انقلاب را مسئله‌دار کنیم به خون شهدا خیانت کردیم، چرا که شهیدان، شهید انقلاب هستند نه نظام.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه نظام ما به عنوان یک اهرم برای توسعه انقلاب است، گفت: ۲۲ بهمن روزی است که جمهوری اسلامی به دست انقلاب ما افتاد و ما با این اهرم انقلاب را توسعه دادیم که دستاورد امروز ما اقتدار در منطقه و دنیا است.

کد خبر 4841499

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب آیت الله علم الهدی مشهد دانشگاه آزاد اسلامی انقلاب اسلامی ایران دهه فجر دهه فجر بارش برف بوشهر انتخابات 98 شیراز ایلام قزوین گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس یاسوج زلزله آیت الله علم الهدی فعالان فضای مجازی گام دوم انقلاب همه عرصه ها زندگی انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت از اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای همکاری در زمینه تقویت زیرساخت‌‌‌های نظام سلامت در قاره آفریقا خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران ـ آفریقا با اشاره به توانمندی‌‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد 16 هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان‌سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با 600 هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری 30 میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و مؤسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است
  • بسیج پربرکت‌ترین نهاد انقلاب است
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه