Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری چهار سارق که اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی شهروندان در یک سوپرمارکت و دکه روزنامه‌فروشی کرده‌ و از حسابشان برداشت کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ تورج کاظمی در این‌باره گفت: اواخر آبان ماه امسال مردی ۳۶ ساله ساکن شهرک ولیعصر (عج) به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که مبلغ هشتاد میلیون ریال از حسابش برداشت شده و این اتفاق در حالی رخ داده که کارت بانکی‌اش نزد خودش بوده و آن را در اختیار فرد دیگری قرار نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با اخذ این اطلاعات شناسایی متهم یا متهمان پرونده در دستورکار تیم تجسس پلیس فتا قرار گرفت، گفت: در جریان تحقیقات انجام شده از سوی ماموران چندین احتمال مدنظر قرار گرفت و در جریان تحقیقات تکمیلی مشخص شد که شاکی اخیراً از سوپرمارکتی در حوالی شهرک ولیعصر تهران خرید کرده و برداشت از حسابش پس از این خرید انجام شده است که در همین راستا ماموران پلیس فتا اقدام به ردزنی حساب مالباخته کرده و متوجه شدند که سارق یا سارقان با پول سرقتی سه دستگاه گوشی تلفن همراه خریداری کرده‌اند.

کاظمی با اشاره به ورود چندین پرونده دیگر با موضوع مشابه به پلیس فتا، گفت: با توجه به سبک و شیوه مشابه این اقدامات مجرمانه، ماموران پلیس فتا احتمال دادند که تمامی این موارد از سوی یک فرد یا افراد مرتبط با هم انجام شده است چرا که در مدت ۱۲ روز، ۱۵ فقره کلاهبرداری به یک شیوه انجام شده بود و با پول برداشت شده از حساب شهروندان طلا، جواهر، لپ‌تاپ، تلفن همراه ، موتورسیکلت و... خریداری شده بود.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد تعدادی از کارت‌های بانکی در یک باجه روزنامه و تنقلات فروشی در چهاردانگه اسلامشهر کپی شده‌اند، گفت: ماموران در تحقیقات پلیسی یکی از متهمان که مردی ۳۰ ساله بود را شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی او را به همراه یکی از همدستانش در کیوسک روزنامه فروشی دستگیر کردند.

وی ادامه داد:‌ با دستگیری و انتقال دو متهم به مقر انتظامی آنان تحت بازجویی قرار گرفته و با توجه به اینکه از مخفیگاهشان تعدادی از اقلام خریداری شده نیز کشف شده بود، به ناچار لب به اعتراف باز کرده و دو همدست دیگرشان را نیز معرفی کردند که این دو نفر نیز با هماهنگی مقام قضایی در شهرستان شهریار شناسایی و دستگیر شدند.

کاظمی ادامه داد:‌ این افراد همچنین در اظهارات خود معترف شدند که به وسیله یک دستگاه اسکیمر اقدام به کپی کارت‌های بانکی و حفظ رمز آن کرده‌اند و در ابتدا تحت پوشش سوپرمارکتی در شهرک ولیعصر تهران از کارت شهروندان کپی کرده‌اند و سپس با اجاره کردن دکه روزنامه فروشی در چهاردانگه اسلامشهر به فعالیتشان ادامه دادند که دستگیر شدند.

وی با اشاره به بازرسی از مخفیگاه متهمان دستگیر شده نیز اظهارکرد:‌ در بازرسی از محل دستگیری متهمان یک دستگاه لپ تاپ حاوی اطلاعات بانکی شهروندان، ۱۰۰ فقره کارت بانکی خام، تعدادی مدارک هویتی و یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و ضبط شد.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه متهمان بیش از ۲۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: برای هر چهار متهم پرونده‌ای تشکیل شد و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم و سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

کاظمی به شهروندان هشدار داد که هنگام خرید با کارت بانکی رمز کارت خود را شخصا وارد کرده و از اعلام آن به فروشنده خودداری کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/002z8c

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پلیس تهران روزنامه فروشی شهرک ولیعصر تهران بزرگ کارت بانکی انجام شده یک دستگاه پلیس فتا لپ تاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۹۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر

رئیس پلیس فتای فراجا از دستگیری عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند، توسط پلیس فتا شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، روی ۳ هزار مورد تمرکز کردیم و در پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم ۱۴۰۰ نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر کنیم و تحویل مراجع قضائی بدهیم.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه داشتند.

سردار مجید گفت: بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی در واقع پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند، بنابراین خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت و اسلحه‌ای در کار نبود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌نمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت، افزود: همچنین عده‌ای از اراذل و اوباش در جهت ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: بیش از ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد نیز مسدود و ۱۶۰۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

کد خبر 749033

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • متقاضیان خرید مسکن حتما بخوانند
  • ببینید | لحظه شلیک پلیس به موتور سارق موبایل در خیابان الهیه تهران
  • فیلم دستگیری سارقان موبایل موتورسوار در تهران
  • دستگیری متهمان ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در طرقبه شاندیز
  • دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در تهران
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • ماجرای تیراندازی در دولت‌آباد چه بود؟
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر