Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@06:42:07 GMT

توانایی مغز در تصمیم‌گیری‌های پیچیده چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۰۴۲۶

توانایی مغز در تصمیم‌گیری‌های پیچیده چگونه است؟

آفتاب‌‌نیوز :

محققان آمریکایی توانستند مکانیسم‌های محاسباتی و عصبی مغز انسان هنگام یادگیری تقویتی متا را شناسایی کرده و یکی از بخش‌های اصلی هوش انسان را وارد الگوریتم‌های هوش مصنوعی کنند. یادگیری تقویتی، فرایندی است که در آن افراد با پردازش پاداش‌ها و تنبیه‌ها در سطح عصبی به‌مرور یاد می‌گیرند، از میان انواع کارها، بهترین آنها را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان با شناخت این سازوکار مغز در یادگیری تقویتی می‌توانند الگوریتم‌هایی تولید کنند تا این نوع یادگیری را تقلید کرده و کارکرد هوش مصنوعی را افزایش دهند.

یادگیری تقویتی در انسان به‌طور ذاتی پیچیده است و فرایندی پویا دارد و شامل هدف‌گزینی، انتخاب استراتژی، گزینش عمل، اصلاح استراتژی، تخصیص منابع شناختی و غیره است. معمولا محیط‌زیست که به سرعت در حال تغییر و تحولات چندجانبه است، انسان را با مشکلات چالش‌برانگیزی مواجه می‌کند و او قبل از اینکه فرصت‌های خوب خود را از دست بدهد یا حتی بتواند اطلاعات زیادی جمع‌آوری کند، باید فورا تصمیم‌گیری‌های صحیح و مهمی انجام دهد.

این روش برخلاف یادگیری عمیق (هوش مصنوعی) هنگام تصمیم‌گیری و یادگیری است. در این یادگیری به اطلاعات متعددی نیاز است تا ماشین مجهز به هوش مصنوعی، بتواند تصمیم‌گیری‌های پیچیده را انجام دهد. محققان با شناسایی مکانیسم‌های عصبی و محاسباتی مغز در انجام دادن وظیفه پیچیده تصمیم‌گیری‌های مهم امیدوارند که به‌زودی سیستم‌های هوشمند مصنوعی که به اندازه مغز در تصمیم‌گیری توانا باشند، تولید کنند.

به گزارش خبرآنلاین، الگوریتم‌های هوش مصنوعی که توانایی تقلید مکانیسم‌های عصبی و محاسباتی مغز را در مواقع تصمیم‌گیری‌های مهم و فوری داشته باشند، می‌توانند زندگی انسان را بیش از هر زمان دیگر راحت‌تر کنند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مغز عملکرد مغز یادگیری تقویتی تصمیم گیری هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارتقای کیفیت و بهبود عملکرد آموزشی مدارس استعدادهای درخشان، ارائه بازخوردهای مؤثر و مناسب به ادارات کل آموزش و پرورش استان­‌ها، مدارس و دانش­‌آموزان در خصوص میزان تحقق اهداف یادگیری و ارزیابی عملکرد و میزان اثر بخشی آموزش‌ در مدارس سمپاد از اهداف مهم این آزمون است.  

در سال تحصیلی جاری، مرحله اول پایش عملکرد یادگیری دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و نهم  در سوم بهمن‌ ۱۴۰۲و پایه‌های دهم و یازدهم نیز چهارم بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.

پس از انجام فرآیند پایش عملکرد یادگیری، نتایج در اولین فرصت از طریق سامانه https://payesh.sampad.gov.ir  اعلام شده و کارنامه، کلید تصحیح، پاسخ‌نامه تشریحی در وبگاه مربوط برای هر دانش‌آموز قابل مشاهده است.

مرحله دوم پایش عملکرد یادگیری دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان طبق برنامه دوره اول متوسطه (پایه‌های هفتم، هشتم ونهم) روز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ۹ صبح برگزار و دوره دوم متوسطه (پایه های دهم ویازدهم شاخه‌های نظری و مهارتی) روز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 ۹ صبح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • مراسم روز معلم متفاوت در مرکز یادگیری دانا
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • افتتاح نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در هفته گرامیداشت مقام معلم
  • یک عملکرد غیرمنتظره در مخچه کشف شد
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • پرسپولیس به توانایی فراموشی نیازمند است!
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • رفتارهای غیرمنطقی انسان الگوی جدید هوش مصنوعی شد