Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@15:56:09 GMT

تعمیر یکهزار کلاس درس در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۰۸۲۸

تعمیر یکهزار کلاس درس در خوزستان

به گزارش ایرنا علی قربانی روز شنبه در نشست خبری در سرسرای این اداره کل بیان کرد: رقمی که برای تعمیر این تعداد کلاس درس در خوزستان هزینه شد معادل اعتبار کل نوسازی مدارس برخی از استان‌های کشور است.

وی گفت: تعمیر مدارس در مناطق محروم خوزستان از جمله عین ۲، کوی علوی و سایر مناطق محروم این استان انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی با اشاره به اینکه در برخی مناطق خوزستان با مشکل کمبود یا نبود فضای آموزشی روبه رو هستیم ادامه داد: به عنوان مثال برای منطقه مهدیس اهواز که هیچ مدرسه‌ای وجود نداشت یک کارگروه ویژه تشکیل شد و مهر امسال یک مدرسه ۱۲ کلاسه در این منطقه افتتاح شد و تا پایان هفته جاری نیز یک مدرسه ۱۲ کلاسه دیگر در این منطقه افتتاح خواهد شد.

وی افزود: ۲ مدرسه ۶ کلاسه نیز تا پایان امسال و مهر سال آینده در این منطقه افتتاح خواهد شد.

تعمیر ۲۰ هزار نیمکت در هنرستانهای فنیوحرفهای

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: برای سال تحصیلی جاری ۲۰ هزار نیمکت برای تعمیر به کارگاه‌های هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای خوزستان تحویل داده شد تا برای هنرجویان این هنرستان‌ها درآمدزایی ایجاد شود.

قربانی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری تاکنون یک هزار و یکصد میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات در مدارس خوزستان که از جمله می‌توان به توزیع چهار هزار کولر در مدارس اشاره کرد.

وی گفت: متعهد شدهایم که برای مهر سال آینده ۱۷۴ پروژه آموزشی در قالب ۸۰۲ کلاس درس در خوزستان ساخته و بهرهبرداری شود.

۳۰ درصد فضای آموزشی خوزستان فرسوده است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: ۶ هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی با ۳۰ هزار کلاس درس در خوزستان وجود دارد که ۳۰ درصد از این تعداد فرسوده هستند و به بازسازی و مقاوم سازی نیاز دارند.

وی گفت: هم اکنون ۵۴۷ پروژه با ۲ هزار و ۲۰۰ کلاس درس در خوزستان در دست اجرا داریم.

قربانی با اشاره به اینکه اعتبار استانی امسال این اداره کل ۲ هزار میلیارد ریال است افزود: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز اعتبار ملی است که بیشتر برای ساخت پروژه‌های نیمه تمام و بازسازی فضاهای آموزشی استفاده می‌شوند.

وی گفت: امسال تاکنون خیرین مدرسه‌ساز ۲ هزار میلیارد ریال به این اداره کل کمک کردند.

قربانی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۴ پروژه در قالب ۸۶۰ کلاس درس با اعتبار بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده شده است.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود که امسال یک هزار کلاس درس در خوزستان ساخته شود افزود: در بهمن امسال ۱۴۲ پروژه آموزشی با ۴۷۰ کلاس درس با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد که در مجموع یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس امسال افتتاح می شود.

۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فضاهای آموزشی در خوزستان

وی گفت: برای افزایش تعداد کلاس ها در مدارس و کاهش تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس در خوزستان ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

قربانی ادامه داد: با توجه به اینکه ساخت مدرسه بسیار هزینه بر است در قالب این طرح در مدارس کلاس درس ساخته می‌شود تا از تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس کاهش یابد.

برچیده شدن مدارس کانکسی تا یک ماه دیگر در خوزستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: ۲ سال گذشته به دستور استاندار خوزستان مقرر شد که کلاس‌های کانکسی در خوزستان برچیده شود.

قربانی افزود: ۲۰۰ کلاس درس کانکسی در خوزستان شناسایی شده که قرار بود پارسال با ساختن کلاس ساختمانی، مدارس کانکسی برچیده شوند اما با افزوده شدن صد کلاس کانکسی دیگر به این آمار امسال نیز کار ساخت کلاس‌های ساختمانی برای برچیدن کلاس‌های کانکسی ادامه یافت.

وی گفت: کلاس‌های کانکسی جمع‌آوری شده در مدارس مناطق عشایری استفاده خواهند شد.

برچسب‌ها مدرسه سازی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدرسه سازی دانش آموزان مدرسه سازی دانش آموزان هزار کلاس درس در خوزستان میلیارد ریال اعتبار منطقه افتتاح کلاس های کانکسی مدیرکل نوسازی افتتاح خواهد اداره کل فضای آموزشی دانش آموزان کل نوسازی یک هزار کلاس ها ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، کمالی گفت: یکصد متر از لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک که بر اثر بارش‌های بهاری و جاری شدن سیل آسیب دیده بود، تعمیر و تعویض شد.

کمالی افزود: برای تعمیر و تعویض قسمت‌های آسیب دیده لوله‌های آب آشامیدنی مبلغ یکصد میلیون ریال از محل کمک‌های اداره آبفای شهرستان اشکذر و دهیاری روستا هزینه شده است.

روستای مرزانک در فاصله ده کیلومتری مرکز بخش خضرآباد واقع شده است.

دیگر خبرها

  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • قیمت تعمیر انواع مبل
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد