Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر همتی گفت: طرح‌ افزایش ایمنی روستاهای شرق هرمزگان در برابر سیل با جابجایی برخی روستاهای در مسیر سیلاب و احداث دیوارهای حفاظتی و سیل بند برای دیگر روستاها طبق کارشناسی و مهندسی، اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر « فریدون همتی » در نشست بررسی آخرین وضعیت بازسازی روستاهای سیل زده شرق استان هرمزگان، عنوان کرد: در راستای افزایش ایمنی روستاهای این منطقه در برابر سیلاب، بررسی های کارشناسی دقیق صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: طبق بررسی های کارشناسی و براساس مهندسی به این نتیجه رسیدیم که روستاهای سیل زده لیره ای و پرکوه در شهرستان جاسک با توجه به قرار داشتن در مسیر سیلاب و جهت ایمن سازی باید جابجا شوند.

 

استاندار هرمزگان افزود: در خصوص دیگر روستاها همچون کروچ، سدیج، گرندو و دیگر مناطق طبق بررسی صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که باید با احداث دیوارهای حفاظتی و سیل بند از این روستاها در برابر سیل مراقبت شود.

 

همتی تصریح کرد: در کنار این اقدامات جهت ایمن سازی روستاهای شرق هرمزگان در برابر سیل، اقدامات در راستای بازسازی مناطق آسیب‌دیده و جبران خسارت های ناشی از سیل نیز با جدیت در حال پیگیری و انجام است.

 

وی گفت: در این راستا کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود و خانه های آسیب دیده مردم در این مناطق با نظر خود آنها بازسازی و نوسازی می شود.

 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین در راستای مهار سیلاب ها در این منطقه و ذخیره سازی و استفاده از روان آب ها، برای احداث سد گابریک برنامه ریزی شده و اجرای این پروژه در حال پیگیری است.

 

همتی اظهار کرد: بنیاد مسکن استان جهت بازسازی روستاهای آسیب دیده از سیل در این منطقه حضور خواهد داشت و جبران خسارت ها در سایر بخش ها از جمله کشاورزی، صیادی، آب و برق نیز به موازات پیگیری و اجرایی می‌شود.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه فجر نماز جمعه معامله قرن فهما انقلاب اسلامی خطبه نماز جمعه انتخابات شهادت حضرت زهرا س استاندار هرمزگان مناطق سیل زده مسیر سیلاب سازی روستاهای آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی

سید مجتبی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی خبر داد و اظهار کرد: شهرستان آزادشهر ۴۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که تا کنون در ۴۲ روستای آن طرح هادی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی شهرستان آزادشهر ۱۲ درصد از میانگین استانی و ۱۹ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: طی دو سال گذشته ۷۵ پروژه عمرانی در ۴۶ روستا اجرایی شد که نسبت به مدت مشابه قبل، ۲۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آزادشهر گفت: در سال‌جاری میزان اعتبارات جهت اجرای طرح هادی مبلغ هفت میلیارد تومان برای روستاهای شهرستان مصوب شده است.

وی افزود: طی دو سال گذشته با مشارکت دهیاران روستاها، ۴۵ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت در ۲۱ روستای شهرستان از محل اعتبارات قیر بنیاد اجرا شده است.

حسینی اظهار کرد: در سفر نخست ریاست جمهوری به استان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح هادی در ۶ روستا مصوب و تخصیص داده شد و در سفر دوم هم یک میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در ۲ روستا تخصیص داده شده است.

کد خبر 6095311

دیگر خبرها

  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن
  • خسارت شدید سیلاب به اراضی گندم روستاهای شهرستان دهلران
  • وحشت مردم روستاهای شهرستان بدره از ورود سیلاب
  • استفاده محققان از باد به عنوان ابزاری برای جابجایی اشیا
  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده