Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@14:32:19 GMT

مجیدی درباره «کرونا» فیلم می‌سازد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۱۴۸۵

مجیدی درباره «کرونا» فیلم می‌سازد

همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا در چین و مقاومت مردم این کشور در برابر این ویروس جدید، مجید مجیدی کارگردان نامدار ایرانی در نامه ای پشتیبانی مردم ایران از مردم چین را اعلام کرد.

به گزارش مشرق از رادیو بین المللی چین، مجیدی در این نامه که رادیو بین المللی چین روز جمعه منتشر کرد آورده است «می دانم روزها و لحظات بسیار سختی را سپری می کنید می خواهم بدانید که قلب همه مردم دنیا به خصوص مردم ایران با شما عزیزان است لحظه ای نیست که به یاد شما و کودکان معصوم چین نباشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی شک این روزهای تلخ و سیاه سپری خواهد شد و من مطمئنم شما مردم بزرگ چین همانطور که در طول تاریخ ثابت کرده اید ملت سختکوش و مبارزی بوده اید، بر این فاجعۀ بزرگ انسانی پیروز خواهید شد.»

بیشتر بخوانید: آیا کرونا یک سلاح بیولوژیک علیه اقتصاد چین است؟ «اپل» تمام فروشگاه‌های خود در چین را تعطیل می‌کند

این کارگردان نامدار ایرانی نوشته است شما با پایداری خود، دوباره امید و زندگی را به چین بر می گردانید برای همه شما عزیزان سلامتی و موفقیت آرزو می کنم. زنده باد مردم بزرگ چین.

مجیدی همچنین در گفت و گو با این رسانه چینی گفته است به زودی آماده ساخت فیلمی با موضوع تلاش و همکاری و همیاری مردم چین، کودکان و خانواده های چینی در مبارزه با این بیماری است تا شجاعت،  همدلی و امید مردم چین به زندگی را در قاب تصویر به نظر جهانیان برساند.

رادیو بین المللی چین نوشته است مجید مجیدی از کارگردانان مشهور ایران و جهان است که فیلم هایش جوایز بین المللی زیادی به دست آورده است او دوست خوب و قدیمی مردم چین است و بارها به چین سفر کرده است در سال ۲۰۰۸ فیلم کوتاه «پکن، پکن» را به مناسبت برنامه «نگاه کارگردانان معروف جهان به پکن» ساخت او در سال ۲۰۱۹ در نشست گفت و گوی تمدن های آسیایی در پکن شرکت و در جریان آن با خبرنگاران رادیو و تلویزیون مرکزی چین مصاحبه ای اختصاصی انجام داد.

ویروس کرونا که اعلام شد اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۸ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم شیوع یافته است کرونا تا کنون باعث مرگ ۲۱۳ تن و ابتلای حدود ۱۰ هزار تن در چین شده است.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کمیسیون بهداشت ملی و وزارت مالی چین ۶۰ میلیارد یوان (۸.۷۴ میلیارد دلار) برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص دادند.ش

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: سقوط هواپیمای آمریکایی معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا ایالات متحده آمریکا پکن مجید مجیدی فرانسه چین استرالیا تایلند ایالات متحده آمریکا ایران ویروس کرونا کانادا سرفه کره جنوبی ژاپن بیماری شیوع بیماری رادیو بین المللی چین ویروس کرونا مردم چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • چرا فرهاد مجیدی سرمربی‌گری تراکتورسازی را نپذیرفت؟
  • دلیل رد سرمربی‌گری تراکتور از سوی فرهاد مجیدی
  • تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!