Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تلویزیونی زویوزدا وابسته به وزارت دفاع روسیه روز شنبه به نقل از دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: هواپیماهای نیروی هوافضای روسیه روزهای سوم و چهارم ماه فوریه (دوشنبه و سه شنبه این هفته) به انتقال اتباع روسی از چین خواهند پرداخت.

به گفته پسکوف، پنج هواپیمای نیروی هوافضای روسیه برای این منظور به چین اعزام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر هواپیما گروهی از پزشکان نظامی و متخصصان وزارت دفاع روسیه در عرصه ویروس شناسی، اتباع روسی را همراهی خواهند کرد. 

در همین حال شبکه تلویزیونی ار.ب.کا روسیه امروز به نقل از پسکوف گفت که هواپیماهای روسی از امروز به انتقال اتباع روسیه از چین خواهند پرداخت.

به گزارش رسانه‌های روسی، تعداد زیادی از شهروندان روسی همچنان در چین هستند و روسیه در نظر دارد نخست اتباع خود را از استان هوبی در چین که مرکز شیوع بیماری کرونا است و نیز از استان هاینان، تخلیه کند.

برهمین اساس روسیه از شهر ووهان چین حدود ۳۰۰ نفر و دیگر مناطق استان هوبی ۳۴۲ نفر را طی روزهای اخیر تخلیه خواهد کرد.

از استان هاینان چین نیز در مجموع ۲۶۶۵ نفر به روسیه منتقل می‌شوند و فقط افرادی که دارای نشانه‌های بیماری هستند، قرنطینه خواهند شد. 

کارشناسان سازمان پیشگیری از بیماری‌های واگیر روسیه، شهروندان این کشور را در انتقال با هواپیما از چین همراهی می‌کنند.

ویروس کرونا که اعلام شد اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر ۳۱ استان و منطقه چین به ۲۶ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم رسیده است، این ویروس تاکنون باعث فوت ۲۴۷ نفر و ابتلای حدود ۱۲ هزار تن شده است.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

تاکنون شش نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

یادآور می‌شود که چین با روسیه چندین هزار کیلومتر مرز مشترک دارد و چند استان روسیه با این کشور هم مرز هستند.

گذرگاههای مرزی روسیه با چین از آغاز روز جمعه بسته شدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا روسیه چین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا روسیه چین ویروس کرونا روسیه چین ویروس کرونا استان هوبی اتباع روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند

فایننشال تایمز گزارش داد، سالیوان گفته که کمک جدید واشنگتن به اوکراین که اخیرا توسط آمریکا تصویب شد پیشرفت روسیه را در روزهای آتی در صحنه نبرد متوقف نمی‌کند و جلوی مسکو را نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت، اوکراین به دنبال یک حمله دیگر به روسیه است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته بسته تکمیلی کمک نظامی به اوکراین را که توسط کنگره تایید شد، امضا کرد.

بر این اساس، مبلغ ۶۱ میلیارد دلار دیگر در قالب کمک نظامی به اوکراین اختصاص یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • تمرین روس ها برای رژه روز پیروزی در میدان سرخ | ویدئو
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه