Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:37:36 GMT

بلاروس خواستار حضور فعال آمریکا در این کشور شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۲۱۱۶

«ولادیمیر مکی» روز شنبه در جمع خبرنگاران در مینسک گفت: بلاروس از نقش فعالتر آمریکا در این کشور باتوجه به اهمیت جایگاه واشنگتن در امور بین المللی استقبال می‌کند. 

وی افزود: ما علاقه‌مندیم که بخش تجاری آمریکا در اینجا (بلاروس) حضور پررنگ تری داشته باشد. ما همچنین علاقه مندیم که همکاریها بین سازمان های دولتی دو کشور (بلاروس و امریکا) گسترده تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گفته وزیر خارجه بلاروس، دو کشور با چالش ها و خطرات زیادی مواجه هستند که آنها می توانند در کنار یکدیگر با آن مبارزه کنند. 

به گفته مکی، این چالش ها به همراه موضوعات دیگر در دیدار مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس مطرح و بررسی شد.

مکی خاطرنشان کرد که در آن دیدار، مسائلی همچون مبارزه با تروریسم، تجارت انسان و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و نیز تامین امنیت بین المللی بررسی شد. 

وی ادامه داد: ما معتقدیم که حتی برغم اختلافات بین دو کشور،حوزه هایی وجود دارد که ما می توانیم منافع مشترک داشته و همکاریهای موثرتری داشته باشیم.

وزیر امور خارجه آمریکا که پس از اوکراین به بلاروس رفته است، در دیدار با رئیس جمهوری این کشور مدعی شد که آمریکا می تواند تمام نفت مورد نیاز بلاروس را که اکنون از روسیه وارد می شود، تامین کند.

براساس گزارش رسانه های بلاروس، «مایک پمپئو» روز شنبه در مینسک و در دیدار با الکساندر لوکاشنکو با بیان این مطلب افزود: با این وجود آمریکا هرگز از مینسک نخواهد خواست که بین ما یا مسکو یکی را انتخاب کند چرا که می دانیم بلاروس روابط دیرینه و طولانی با روس ها دارد.

وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که روابط آمریکا با بلاروس ازجمله در حوزه سرمایه‌گذاری توسعه یابد و این همکاری‌ها به تقویت حق حاکمیت و استقلال بلاروس کمک کند اما این را هم گفت که هنوز زمان برداشته شدن تحریم های بلاروس فرانرسیده است.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس هم گفت: از دیدن شما خوشحالم چرا که ریسک کردید و با وجود اختلاف نظرهای فراوان میان مینسک و واشنگتن، به کشور ما آمدید تا از نزدیک ببینید در یک کشور دیکتاتوری هستید یا مردم آزادانه زندگی می کنند.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا بلاروس مایک پمپئو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا بلاروس مایک پمپئو ایالات متحده آمریکا بلاروس مایک پمپئو الکساندر لوکاشنکو خارجه آمریکا رئیس جمهوری مایک پمپئو وزیر خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همتای بلاروسی در حاشیه برگزاری اجلاس آستانه قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با همتای بلاروسی خود با اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی، گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک هستند و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وی با  اشاره به مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی، گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل‌کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین‌المللی را زیرپا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

آشتیانی ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

همچنین در این دیدار دوطرف بر به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود و همکاری دوجانبه و ضرورت اجرای موافقت‌نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله نظامیان صهیونیست به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و جلوگیری از گسترش آن بود، عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی همچنین تاکید کرد: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور، «مینسک» (پایتخت بلاروس) آمادگی خود برای توسعه و تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود