Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحمید موسوی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی حریم دربند، مشارکت جمعی را پیش زمینه حفاظت از حریم دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ همزمان با سیل در ابتدای سال 98، موضوع حریم دوباره بر سر زبان افتاد. ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه می‌تواند مخاطرات بسیاری در بر داشته باشد از این رو وظیفه همه ذینفعان ساماندهی این مجموعه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو به سراغ سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک، رفتیم تا از آخرین وضعیت حریم و بستر رودخانه دربند اطلاع کسب کنیم.

ساماندهی رویکرد حاضر در حریم دربند

سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک، در رابطه با آخرین وضعیت دربند گفت: مهم‌ترین رویکرد ما این است که در حریم دربند توسعه بیشتر نداشته باشیم یعنی تخلف بیشتر نداشته باشیم.

او افزود: باید آنچه که از قبل مانده است را به سمت ساماندهی ببریم. بخشی از این‌ها آرا ماده 100 دارند که از رای دیوان عدالت دستور موقت گرفته‌اند. دیوان هم مانع اجرای رای است.

آب منطقه‌ای بدون حکم می‌تواند تخریب کند

شهردار منطقه یک تصریح کرد: جلساتی با معاون محترم دادستان داشتیم. وقتی ما می‌خواهیم اقدام کنیم نیاز به رای ماده 100 و ابزار دارم ولی سازمان آب منطقه‌ای به استناد مواد مندرج در قانون توزیع عادلانه آب راسا می‌تواند بدون حکم تخریب کند.

موسوی اضافه کرد: کسانی که در بستر و حریم رودخانه هستند می‌توانند از دو منظر آسیب برسانند. یکی اینکه آب را آلوده می‌کنند و دیگر می‌توانند موجب انسداد رودخانه و ایجاد سیل شوند.

ساماندهی حریم دربند منتظر حکم شورای تامین

او در رابطه با اقدامات انجام شده، بیان کرد: هماهنگی لازم انجام شده است. به شرکت آب منطقه‌ای گفتیم که ورود پیدا کنید اما اگر نیاز پیدا کردید کنار شما هستیم.

موسوی در خصوص آخرین اقدامات برای ساماندهی حریم دربند گفت: نامه و مکاتبه‌ای بود که با شرکت آب و فاضلاب زدیم و از آن‌ها خواستیم مطابق قانون به وظایف قانونی خودشان عمل کنند و موضوع را به شورای تامین ارجاع دادیم که اگر شورای تامین به جمع‌بندی رسید ورود پیدا کنیم.

معیشت مردم را در نظر می‌گیریم

شهردار منطقه یک با اشاره به مباحث اجتماعی اظهار کرد: باید نیم‌نگاهی به بحث‌های معیشتی داشته باشیم. اینکه جایی سلبی برخورد می‌کنیم باید جایگزین برای آن داشته باشیم.

موسوی با اشاره به اینکه 30 واحد حریم دربند که پل زده‌ و یا تعرض داشته‌اند، تخریب شده است، تصریح کرد: شب عید این اقدام انجام شد اما کارهایی که از گذشته مانده است نیاز به بررسی دارد. باید جایگزینی برای افراد شاغل داشته باشیم چراکه سفره زندگی‌شان از آن محل است لذا باید کار جمعی انجام شود.

مشارکت جمعی لازمه ساماندهی حریم دربند

او در رابطه با مشارکت همه ذینفعان در رابطه با ساماندهی حریم دربند گفت: باید شرکت آب منطقه‌ای برای تخریب ورود پیدا کند و همزمان اداره کل حریم ساماندهی کند و جایگزینی در نظر بگیرد تا مالکیتش بررسی شود.

موسوی افزود: خیلی از این‌ها مالک نیستند. باید بین مالک و کسی که مالک نیست تمایز قائل شویم و ساماندهی کنیم.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه باید همزمان با تخریب جای دیگر را ساماندهی کنیم، گفت: از این رو هم نیاز گردشگران برطرف می‌شود و هم از نظر اجتماعی پاسخگوی کسانی که ارتزاق می‌کنند باشیم.

به گفته موسوی ساماندهی حریم دربند نیاز به کار جمعی دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دربند آب منطقه ای شهردار منطقه یک ساخت و ساز حریم شهردار منطقه یک داشته باشیم شورای تامین آب منطقه ای دربند گفت انجام شده ورود پیدا بدون حکم شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۳۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد

سید محمد موسوی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با انجام اقدام به موقع برای لایروبی و ساماندهی یکی از نقاط حادثه‌خیز رودخانه بابلک در شهرستان سوادکوه شمالی از وقوع خسارت ناشی از طغیان این رودخانه طی روز‌های اخیر و آسیب به زیرساخت‌ها و تاسیسات حاشیه رودخانه جلوگیری شد.

او با بیان این‌که لایروبی رودخانه‌های مازندران بر اساس اولویت و با شناسایی نقاط حادثه‌خیز در حال انجام است، افزود: انباشت رسوبات سیلاب سال‌های اخیر در بستر جاری و آبرو رودخانه بابلک در محدوده بالادست روستای امامکلا از توابع دهستان لفور شهرستان سوادکوه شمالی، این محدوده از رودخانه را به یکی از نقاط حادثه‌ساز در زمان طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب تبدیل کرده بود که با لایروبی و ساماندهی به موقع از بروز خسارت ناشی از سیل در هفته جاری جلوگیری شد.

موسوی گفت: در این نقطه حادثه‌خیز چند بار شاهد طغیان رودخانه و خارج شدن سیلاب از مسیر اصلی بودیم که به جاده دسترسی و تاسیسات مجاور رودخانه خسارت می‌زد و بخشی از روستا نیز دچار آبگرفتگی می‌شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: پیش از بارندگی‌های اخیر اجرای عملیات خروج مصالح رودخانه‌ای مازاد، لایروبی و ساماندهی رودخانه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفت و با استفاده از ظرفیت تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (تهاتر مصالح) و بخش خصوصی، بخش‌هایی از مسیر رودخانه ساماندهی و امکان عبور جریان سیلاب ایجاد شد.

موسوی گفت:با انجام این اقدامات جریان سیلاب روز‌های ۳ و ۴ اردیبهشت بدون انحراف در بستر رودخانه جاری شد و خسارتی به جاده دسترسی روستایی و اماکن گردشگری حاشیه رودخانه وارد نکرد.

او افزود: در صورت همکاری بیشتر منابع طبیعی برای قطع و جمع‌آوری درختان موجود در بستر جریانی رودخانه، عملیات لایروبی با سرعت بیشتری انجام می‌شود و با افزایش عرض آبگذری رودخانه، بستر بابلک سیلاب‌های بزرگ‌تری را هم عبور خواهد داد که در نهایت باعث کاهش خسارات احتمالی در سیلاب‌های آینده خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد