Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «محفوظ منور» مسئول روابط خارجی جنبش جهاد اسلامی در بیروت در تشریح ابعاد و پیامدهای معامله قرن و راهکارهای مقابله با آن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: معامله قرن به طور کاملا آشکار نابودی مسأله فلسطین در ابعاد زمین، ملت و مقدسات را هدف قرار گرفته است اما همزمان باید گفت که این  نخستین توطئه دشمنان فلسطین نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منور افزود: این طرح نیز مانند توطئه‌های پیش از آن به شکست خواهد انجامید زیرا ملت فلسطین عادت دارند به قدرت خود برای مقابله با این توطئه‌ها تکیه کنند و باید گفت که قدرت بزرگی دارند به طوری که ۱۰۰ سال است در حال مبارزه هستند.

وی در ادامه افزود: اما امروز تنها فسطین هدف قرار نگرفته است، بلکه کل منطقه تحت تأثیر قرار می‌گیرد به عنوان مثال کشورهایی که میزبان پناهندگان هستند، باید موضوع اسکان آنها را بدون دریافت هیچ امتیازی چنانکه پیشتر درخواست شده بود، بپذیرند. کشورهای دیگر به ویژه کشورهایی که در جلسه واشنگتن حضور داشتند، باید هزینه‌های اجرای معامله قرن را تأمین کنند و پیامدهای ناشی از آن از جمله خطرهای تجزیه و تقسیم نژادی یا فرقه‌ای برخی کشورهای غیر آن را بپذیرند.

مسئول روابط خارجی جهاد اسلامی گفت: از اینجا در می‌یابیم که مقابله با این طرح باید دست کم شامل همه کشورهای  آسیب‌دیده باشد و همه امت اسلامی را فرا گیرد، زیرا ما در مقابل تراژدی فقدان فلسطین به عنوان قلب امت اسلامی قرار داریم و فراموش نمی‌کنیم که برخی از کشورهای عربی چون سوریه، اردن و مصر به طور مستقیم هدف این توطئه قرار گرفته و حتی مرزهای لبنان نیز  هنوز تعیین نشده‌اند. 

وی افزود: در سطح فلسطین باید بگویم که گزینه مقابله کمترین هزینه است به ویژه گزینه انتفاضه در کرانه باختری اشغالی، زیرا این منطقه، دردناک‌ترین محل برای اشغالگران و نابودی آنها است. همچنین اگر تشکیلات خودگردان فلسطین قصد مقابله با این توطئه و بازگشت و انصراف از توافق‌های صورت گرفته را دارد، اکنون فرصت بسیار خوبی است به ویژه اینکه آمریکا در قبال تعهدات خود به تشکیلات کارشکنی کرده و توافق‌های امضا شده را نقض کرده است.

منور ادامه داد: این همان توصیه‌ای است که ما به تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه کردیم زیرا تنها راهکار برای مقابله با اشغالگری اسرائیل، مقاومتی است که قادر به متحد کردن همه فلسطینی‌ها و طرد همه فشارهای تحمیلی از هر سو باشد.

مسئول روابط خارجی جهاد اسلامی گفت: بنابراین، امروز می‌توان از این بحران استفاده و آن را به فرصتی مبدل کرد که همه فلسطینی‌ها را بر سر گزینه مبارزه با اشغالگری و مقابله با سیاست‌های مغرضانه و یک‌جانبه آمریکا در حمایت از اشغالگران متحد می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد که تحقق این هدف به چیزی بیش از  لغو سرویس‌های امنیتی به ویژه مواردی که برای مقابله با مقاومت و فرزندانمان ایجاد شده‌اند، نیاز ندارد. آغاز انتفاضه در کرانه باختری شعله آتش مقابله و سرنگونی معامله قرن است. 

منور در پایان تأکید کرد که اعراب و مسلمانان و همه آزادگان جهان که از حق و حقیقت حمایت می‌کنند، باید از این گزینه مقاومت پشتیبانی کرده و آن را خط مشی خود قرار دهند. 

 

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح خاص شمس آذر برای تقابل با شاگردان عنایتی

به گزارش "ورزش سه"، شمس آذر قزوین به دنبال طلسم شکنی در جدال با تهرانی‌هاست و امیدوار است در هفته بیست و پنجم لیگ برتر در نهایت به اولین برد خود مقابل تیم‌های تهرانی دست یابد. آنها این هفته در تقابل با پیکان و شاگردان رضا عنایتی به دنبال اولین برد خود برابر نمایندگان تهرانی لیگ هستند.

شاگردان سعید دقیقی که در بازی پر حرف و حدیث در نهایت مقابل استقلال تن به شکست نزدیک 3-2 در استادیوم آزادی دادند، در شرایطی برابر پیکان قرار خواهند گرفت که از حضور هواداران نیز به دلیل رای کمیته انضباطی محروم خواهند بود.

تیم رسانه باشگاه شمس آذر اما برای این جدال طرح جالبی را مقابل حریف در نظر گرفته است. طرحی با پیکان نوستالژیک ایرانی‌ها که البته رانندگی آن برعهده صادق آلبوصبیح است و نسایی را هم در کنار خود دارد.

یک کری جذاب پیش از شروع تقابل دو تیم که البته باید دید در جریان بازی به چه شکل توسط تفکرات سرمربیان دو تیم (سعید دقیقی و رضا عنایتی) دنبال خواهد شد. پیکان از آخرین حضور خود در قزوین و البته تقابل با پرسپولیس با میزبانی استادیوم سردار آزادگان خاطره‌ای خوش در ذهن ندارد و با سه گل مغلوب شد و شکست خورده قزوین را ترک کرده است.

دیگر خبرها

  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • طرح خاص شمس آذر برای تقابل با شاگردان عنایتی
  • آن چه این نامردمان با جان انسان می کنند! | ببینید
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • پرسپولیس به توانایی فراموشی نیازمند است!
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟