Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی شامگاه شنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه مبارک فجر در استان زنجان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، با یادآوری اینکه در طول یک سال گذشته اقدامات تاثیرگذاری در استان به مرحله اجرا گذاشته شده است، گفت: معتقدیم این تصمیمات و اقدامات انجامشده باید در سال‌های آتی نیز تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم استان زنجان در زمینه طرح اقدام ملی تولید مسکن افزایش یافته است

وی، فعال‌سازی کارهای بر زمین مانده، حضور مستمر در بین آحاد مردم، تشکیل جلسات تاثیرگذار و اتخاذ تصمیمات مهم، فعال کردن کمیته رصد اشتغال، تعیین تکلیف بحث پسماند روی و … را از جمله اقدامات مهم در استان طی یک سال گذشته برشمرد و افزود: در این مدت موفقیت‌های بزرگی شامل افزایش سهمیه استان در بحث اقدام ملی تولید مسکن و توسعه اشتغال روستایی نصیب استان شده است.

استاندار زنجان، پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و نیز اجرای طرح بزرگ سبزه‌میدان را، از جمله دیگر اقدامات مهم در طول یک سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: با وجود اینکه اقدامات خوب و تاثیرگذار در طول یک سال گذشته در استان محقق شده اما معتقدیم در تحقق برخی از کارها نیز نتوانسته‌ایم به آنچه که در برنامه‌ها داشتیم، برسیم که ایجاد شهرک خارجی، از جمله این اقدامات بوده است.

حقیقی با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته در ایام منتهی به دهه مبارک فجر، پروژه‌های متعددی را افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهیم کرد، ادامه داد: پارسال تعداد پروژه‌های در نظر گرفته شده برای استان ۱۵۵۳ پروژه بود، این در حالی است که تعداد پروژه‌های امسال با افزایش قابل توجهی به ۲۳۷۳ مورد رسیده و اعتبار آن بالغ بر ۹,۲۱۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

حقیقی با یادآوری اینکه امسال طی ایام‌الله دهه‌فجر قرار است ۱۷۵۱ پروژه بااعتباری بالغ بر ۷,۶۱۴ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی ۹۱۸۸ نفر به بهره‌برداری برسد، اظهار کرد: بی‌شک در زمینه افتتاح پروژه‌های مهم، هدف‌گذاری‌هایی در استان انجام شده که توانسته‌ایم در این راستا از هفت پروژه مهم هدف گذاری شده، نسبت به بهره‌برداری دو مورد از این طرح‌ها با اعبتاری بالغ بر سه هزار میلیاردتومان و اشتغال‌زایی بیش از ۳۰۰۰ نفر اقدام کنیم.

نقشه هوایی ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان تهیه شده است

استاندار زنجان با اشاره به اینکه فعال نگه داشتن خط تولید استان و نیز به چرخه تولید بازگرداندن واحدهای تعطیل شده، از جمله رویکردهای استان در طول یکسال گذشته بوده است، بیان کرد: تهیه نقشه هوایی برای ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، حل مشکلات شرکت‌هایی چون ایران‌ترانسفو و نخ‌تایر و نیز بازگرداندن چند شرکت مهم تولید به چرخه فعالیت، از جمله اقدامات شاخص استان بوده است.

حقیقی از بحث طرح اقدام ملی تولید مسکن به عنوان یکی از طرح‌هایی که مورد استقبال مردم بوده یاد کرد و با بیان اینکه نسبت به افزایش سهمیه استان در این زمینه اقدام شده است، افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، قرار است ۱۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن در استان زنجان احداث شود که اعتبار این طرح نیز شامل ۲,۰۰۰ میلیارد تومان آورده دولت، هزار میلیارد تومان تسهیلات و دو هزار میلیارد تومان نیز آورده متقاضیان خواهد بود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد میزبان رئیس‌جمهور برای افتتاح پروژه‌ها در استان باشیم، بی‌تردید این موضوع به اطلاع عموم مردم خواهد رسید، گفت: خوشبختانه یکی دیگر از توفیقاتی که استان در طول یک سال گذشته به آندست یافته، بحث درآمدهای عمومی است که این میزان درآمدها در سال گذشته برابر با ۹,۰۰۰ میلیارد تومان بود که این میزان در سال‌جاری به ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان رسیده است.

پرونده شهردار زنجان و عضو شورای شهر زنجان مراحل تحقیق و بررسی را پشت سر می‌گذارد

حقیقی در ادامه این نشست به دو موضوع دیگر در رابطه با وضعیت مدیرعامل بازداشت شده شرکت آبفار استان و نیز پرونده شهردار و عضو بازداشتی شورای اسلامی شهر زنجان نیز خاطرنشان کرد: آنچه که بیش از همه حائز اهمیت است، برابری همه آحاد مردم در برابر قانون است.

وی ادامه داد: مدیرعامل سابق شرکت آبفار استان، در حال حاضر هیچ مسئولیتی در زنجان ندارد. همچنین در خصوص پرونده شهردار و عضو بازداشت شده شورای شهر نیز باید گفت که هر کسی تخلفی مرتکب شد، باید پاسخ‌گو باشد، حال اینکه این پرونده مراحل تحقیق و بررسی را پشت سر می‌گذارد.

کد خبر 4841733

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار زنجان فتح الله حقیقی دهه فجر دهه فجر بارش برف بوشهر انتخابات 98 شیراز ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه شهرکرد قزوین تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان زلزله قاسم سلیمانی طرح اقدام ملی تولید مسکن طول یک سال گذشته ایام الله دهه فجر استاندار زنجان استان زنجان پرونده شهردار میلیارد تومان هزار میلیارد بهره برداری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده

فرزاد محمدی  اظهار کرد: توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد موضوع فناوری است، گفت: در این راستا به منظور رفع موانع تکنولوژی و فنی واحد‌های صنعتی احیا شده که ماموریت و رسالت آن شناسایی نیاز‌های فناورانه است فن‌بازار در استان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر نیاز‌های فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.

محمدی بیان کرد: در استان چندین واحد صنعتی را دانش‌بنیان کردیم؛ همچنین با حمایت‌های مالی واحد‌های تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد، یادآور شد: خوشبختانه این واحد پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری