Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، «۲ هزار نفر به کاندیداهای تایید صلاحیت‌ شده اضافه شد»؛ این جمله‌ای بود که عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، ظهر دیروز در نشست خبری خود درباره نتایج بررسی شکایات به ردصلاحیت‌ها بیان کرد.

کدخدایی با تاکید بر اینکه در دور اول حدود ۵۰ درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند، گفت: در مرحله دوم بررسی صلاحیت ها، ۲ هزار نفر به تاییدیه‌های شورای نگهبان اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هم‌چنین در خصوص رفت و آمدهای اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان نیر گفت: طی یکی و دو سال گذشته اعلام کردیم که درب شورای نگهبان به روی هیچکس بسته نیست و دو روز پیش دبیرکل یکی از احزاب اینجا بود، قبل آن جمعی از فعالان سیاسی آمدند و برای ما جناح‌بندی به هیچ‌عنوان مطرح نیست و گوش ما برای شنیدن صحبت دلسوزان نظام همیشه آماده است.

گلایه حسین کمالی از رویکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها

شاید همان اصلاح‌طلبان که این روزها رفت‌وآمد زیادی به شورای نگهبان داشته اند، امید زیادی دارند که اضافه شدن ۲ هزار نفر به شمار تائید صلاحیت‌شدگان بیش از همه شامل چهره‌های شاخص آنان شده باشد. موضوعی که البته هنوز به نظر می‌رسد روشن نیست و اصلاح‌طلبان از نتایج رایزنی‌های خود با شورای نگهبان بی‌خبر هستند.

حسین کمالی، عضو شورای هماهنگی اصلاحات و دبیرکل حزب اسلامی کار در گفتگو با خبرآنلاین، گفت: من خبر خاصی درباره نتایج بررسی صلاحیت ها نشنیده‌ام.

او هم‌چنین درباره اینکه آیا آمار اصلاح‌طلبان به حدی خواهد رسید که آنان بتوانند لیست ارائه کنند هم گفت: نمی‌دانم، باید لیست افراد را ببینم تا بتوانم صحبت کنم. من اطلاعی از تأیید صلاحیت شده‌ها ندارم. کلا این روال عدم تأیید صلاحیت را قبول ندارم، یعنی اینکه شورای نگهبان از میان کاندیداها کسانی را رد صلاحیت کند و نپذیرد، به نظرم با روح قانون اساسی در تعارض است.

کمالی درباره ردصلاحیت‌های شورای نگهبان گفت: امیدواریم شورای نگهبان یک عملکرد مثبتی از خودش نشان دهد و مقدمات انتخابات پرشور را مهیا کند.درحقیقت ما امیدواریم این کار صورت بگیرد و انتخابات خوبی برگزار شود، اما اینکه بخواهیم براساس حدس و گمان صحبت کنیم، درست نیست.

مجید انصاری نیز که از جانب اصلاح‌طلبان مامور مذاکره با شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ اصلاح‌طلبان شده بود، درباره نتایج این مذاکرات و حضور چهره‌های اصلاح‌طلب در لیست جدید تائید صلاحیت شدگان اظهار بی‌اطلاعی کرد.

مجید انصاری: طنز انتخابات است که درجه بندی اصلاح طلبی را هم اصولگرایان تعیین می کنند

اما در کنار این موضوع، چند روزی است که برخی چهره‌های اصولگرا، اصلاح‌طلبان را متهم به مظلوم‌نمایی می‌کنند، چراکه از نظر آنان چهره‌های شاخص زیادی در اردوگاه اصلاح‌طلبان تائید صلاحیت شده‌اند که می‌توانند در لیست اصلاح‌طلبان جای بگیرند.

کلید این ماجرا را اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه زد. او گفت که « اکنون برای هر کرسی نمایندگی مجلس، ۱۷ نامزد ثبت‌نام کرده اند. اصلاح‌طلبان در تهران بیش از ۱۳۰ نامزد تأیید صلاحیت شده دارند که افراد گمنامی هم نیستند. بین آنها فرماندار، استاندار، معاون وزیر، وزیر و مقامات بلندپایه در دولت‌های گذشته وجود دارد، لذا جوسازی آنهایی که می‌گویند ما نامزد نداریم، خلاف واقع است. اصلاح‌طلبان می‌دانند که عملکرد منفی اصلاح‌طلبان راست گرا و چپ گرا مردم را ناراضی کرده است و مردم تمایلی برای رأی دادن به آنها ندارند. امیدوارم دنبال بهانه نگردند که مظلوم نمایی کنند».

اظهارات بادامچیان روز گذشته توسط یکی دیگر از اعضای حزب موتلفه تکرار شد.حمیدرضا ترقی از اعضای موتلفه اسلامی هم در این باره گفت:«آمار دقیق داریم که ۱۳۴ تن از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در سراسر کشور تأیید صلاحیت شده‌اند؛ بنابراین، طرح موضوعاتی مبنی بر اینکه ما کاندیدایی نداریم، ترفندی برای مظلوم‌نمایی است. اصلاح‌طلبان بنا دارند نامزدهای خود را چراغ خاموش وارد مجلس کرده و بعد از رأی‌آوری اعلام کنند که این‌ها نامزدهای مورد حمایت آنان بوده‌اند».

موضوعی که با واکنش مجید انصاری و حسین کمالی روبرو شد. مجید انصاری درباره ادعاهای بادامچیان و ترقی به خبرآنلاین گفت: این هم از طنزهای انتخابات است که حتی درجه‌بندی اصلاح‌طلبی را هم باید رقبای ما تعیین کنند و آنها بگویند چه کسی هست و چه کسی نیست.

این عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: مایه تاسف است که وضع سیاست‌ورزی در کشور به این شکل است. آقایان که این ادعا را می‌کنند، لیست مورد نظرشان را منتشر کنند تا ما ببینیم این افراد چه کسانی هستند و کدام اطلاح‌طلبان به نام تائید شده‌اند که ما مظلوم‌نمایی می‌کنیم.

انصاری در پاسخ به ادعای حمیدرضا ترقی هم گفت: ظاهرا مسئول گزینش اصلاح‌طلبان آقای ترقی بوده‌اند که این را می‌گوید. آقای ترقی این را از کجا می‌گوید و از کجا چنین اطلاعی دارد؟ این هم در نوع خود حرفی است.

حسین کمالی نیز در گفتگو با خبرآنلاین درباره طرح این ادعاها گفت: شاید این‌ها خودشان می‌خواهند به جای اصلاح‌طلبان لیست بدهند!

وی درباره ادعای تائید صلاحیت ۱۳۴ چهره شاخص اصلاح‌طلب نیز گفت: من اصلا هیچ لیستی ندیده‌ام که بخواهم نظری بدهم، همین که این دوستان این حرف‌ها را می‌زنند و درباره لیست اصلاح‌طلبان اعلام نظر می‌کنند، خودش قابل تامل است.

۲۳/ ۲۱۷۲۱۷

کد خبر 1348141

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجید انصاری حسین کمالی رقابت انتخاباتی انتخابات مجلس یازدهم تأیید صلاحیت شده بررسی صلاحیت ها چهره های شاخص تائید صلاحیت ۲ هزار نفر درباره نتایج شورای نگهبان اصلاح طلبان مظلوم نمایی مجید انصاری حسین کمالی اضافه شد شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ آمریکایی‌ها غاز است!

از دید غرب‌زدگان، دستگیری و ضرب و جرح دانشجویان، چون در خاک آمریکا و اروپا انجام می‌شود مصداق امنیت‌سازی و ایجاد ثبات و یکدستی مواضع است و باید به آن احترام گذاشت! - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، محمدحسین مهدوی‌زادگان در یادداشتی نوشت: دستگیری 900 دانشجو در دانشگاه‌های کالیفرنیا و تگزاس، ورود پلیس ضدشورش به حریم دانشگاه‌ها با اجازه رسمی از نهادهای قانونی قدرت در آمریکا، ضرب و جرح شدید دانشجویان توسط پلیس فدرال و وعده‌های انتخاباتی نامزدهای 2 حزب دموکرات و جمهوری‌خواه (بایدن و ترامپ) مبنی بر اخراج دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی از دانشگاه‌ها و حتی در صورت امکان خاک آمریکا، جملگی تبدیل به تیتر رسانه‌های غربی شده‌اند. از سوی دیگر، تعمیم اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی در آمریکا به کشورهای اروپایی، منجر به آن شده تا پلیس و نهادهای امنیتی کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوئد، فنلاند و دانمارک نیز مواضع مشابهی علیه دانشجویان منتقد نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه مطرح کرده و با وعده سخت‌ترین مجازات‌ها به خیال خود از وقوع این اعتراضات پیشگیری کنند!

1- اگر چه تونل وحشت نهادهای سیاسی و امنیتی غرب برای دانشجویان نتوانسته آنها را از مسیر انسانیت و غیرت منحرف کند اما سکوت برخی جریانات سیاسی در داخل کشورمان در قبال آنچه در آمریکا و اروپا می‌گذرد، جای بسی تأمل و البته شرم دارد!

در جریان اغتشاشات سال‌های 78 و 88 و حتی در بحبوحه زمانی فتنه‌ای که سال 1401 با محوریت و مدیریت پشت پرده فمینیست‌های دوآتشه جریانات ضدانقلاب و برانداز داخلی و خارج‌نشین شکل گرفت، برخی احزاب اصلاح‌طلب و در راس آنها حزب اتحاد ملت به رهبری آذر منصوری (رئیس خودخوانده جبهه اصلاحات) بدترین و سخت‌ترین مواضع ممکن را در اتهام‌زنی به نظام جمهوری اسلامی و ساختار حقوقی و امنیتی جاری در آن اتخاذ کرده و از هم‌افزایی با جریان‌های ضدانقلاب مانند سلطنت‌طلبان و منافقین تروریست ابایی نداشتند. آنها مدعی بودند به قداست حریم دانشگاه اعتقاد عمیق دارند و دانشجو آزاد است هر گونه می‌خواهد رفتار کرده و شعار دهد و کسی نیز نباید جلودار آن باشد. در این مجال قصد نقد این رویکرد و تفکر را نداریم اما سوال اساسی این است: اگر دانشگاه دارای چنین قداست ذاتی و حریم محکمی است، چرا هم‌اکنون از اردوگاه‌های رسانه‌ای روشنفکر و غرب‌زده داخلی صدایی در حمایت از دانشجویان آمریکایی و اروپایی مخالف نسل‌کشی کودکان فلسطینی مشاهده نمی‌شود؟!

2- صورت‌مساله مشخص است: از دید این غرب‌زدگان، دستگیری و ضرب و جرح دانشجویان، چون در خاک آمریکا و اروپا انجام می‌شود مصداق امنیت‌سازی و ایجاد ثبات و یکدستی مواضع است و باید به آن احترام گذاشت(!) به نظر می‌رسد خط قرمز اصلاح‌طلبان نه آزادی است، نه دانشگاه، نه آزادی بیان، بلکه این قداست(!) آمریکاست که خط قرمز آنها در تحلیل‌ها و گفتارهای رسانه‌ای و حزبی محسوب می‌شود! سکوت بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب در قبال اعتراضات غیرتمندانه دانشجویان آمریکایی و اروپایی، جلوه‌ای از بدیهیات حاکم بر تفکر و مانیفست حزبی و دستور‌العمل سیاسی این گروه‌هاست. در اینجا ما با نوعی پارادوکس مدیریت شده مواجه هستیم که در آن رفتارها و ارزش‌ها اصالت نداشته و این ساختارها هستند که حسن یا قبح یک رفتار یا گفتار را تعیین می‌کنند. گویا نظریه «ساختار - بازیگر» که توسط کنت والتز بر مبنای نگاه نئورئالیستی وضع شده، تبدیل به یک الگوی ثابت ذهنی و تحلیلی در میان اصلاح‌طلبان و حامیان فتنه شده است! جایی که ساختار نسبت به بازیگران اصالت داشته و بازیگرانی که نخواهند در قالب آن بگنجند، جایی در آن ندارند.

آنگونه که اصلاح‌طلبان  تندرو و روشنفکران غرب‌زده نسبت به ساختار جاری قدرت در غرب ارزش و احترام قائل هستند، خود شهروندان و حتی برخی سیاستمداران غربی نیستند! پلیس فدرال و دیوان عالی آمریکا، در این نگاه مسموم دارای ارزش هستند زیرا متعلق به ساختار قدرت در غرب هستند؛ آنها می‌توانند هزاران دانشجو را سرکوب کرده و آنها را تا آنجا که می‌توانند ضرب و جرح کنند و بعد هم با تحسین مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر روبه‌رو شوند. این همان سیکل معیوبی است که ورودی و خروجی آن هر 2 بر اساس «غرب‌پرستی» به جای «بها دادن به اصالت‌ها و ارزش‌ها» در آمریکا و اروپا شکل گرفته و البته، از سوی جریانات واداده داخلی نیز مورد کرنش و احترام واقع می‌شود.

منبع:‌ وطن امروز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری