Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جواد کارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره استانی شعر «داوار ناغان» تا ۲۰ بهمن ماه جاری تمدید شد.

او افزود: این جشنواره به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا «سلام الله علیها» و تکریم مقام مادر و جایگاه ویژه زن در نهاد خانواده و تلفیق فرهنگ و ارزش‌های دینی با ادبیات فارسی به خصوص، شعر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران با اشاره به اینکه دومین جشنواره تخصصی شعر مادر و کودک استان با عنوان «دومین جشنواره شعر داوار ناغان» به زبان فارسی برگزار می‌شود اضافه کرد: این جشنواره به همت انجمن شعر و ادب عباس ارشاد ناغان، انجمن ادبی کودک و نوجوان مهر داوار ناغان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کیار برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: تکریم مقام حضرت فاطمه زهرا «سلام الله علیها» درقالب شعر، معرفی ابعاد شخصیت و زندگی حضرت فاطمه «سلام الله علیها» به عنوان الگوی زن مسلمان در قالب شعر، توصیف مقام رفیع مادر و منزلت زن در قالب شعر، پرداختن به شعر کودکان و کودکانه ها، تلفیق فرهنگ دینی با ادبیات فارسی، شناسایی رشد و معرفی استعداد‌های ادبی و هنری شاعران کودک و نوجوان و جوان و سعی در شکوفایی آن ها، شناساندن هنرمندان به مردم و ارتباط هر چه بیشتر اهالی قلم با جامعه، بالا بردن سطح علمی و ادبی شاعران و نویسندگان و ایجاد زمینه‌های مختلف آموزشی جهت فعالیت‌های هنری با استفاده از پتانسیل‌های جشنواره، زمینه بهره وری از ظرفیت‌های ادبی و هنری و گردشگری شهرستان کیار و بخش ناغان، از اهداف این جشنواره هستند.

کارگران گفت: زندگی و ازدواج حضرت فاطمه «سلام الله علیها» و حجاب و عفاف محور‌های ویژه و توصیف مقام رفیع مادر و منزلت زن محور‌های موضوعی جشنواره به شمار می‌روند.

او افزود: علاقمندان تا ۲۰ بهمن ماه جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کیار تحویل دهند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره شعر مقام مادر فرهنگ و ارشاد اسلامی سلام الله علیها شهرستان کیار حضرت فاطمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد

معاون آستان حضرت معصومه(س) گفت: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، هادی محمود نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری و رونمایی برخی از از پروژه‌ها در ایام دهه کرامت، اظهار داشت: مقرنس کاری در بالای سر رواق قرار دارد که توسط هنرمندان قمی مرمت، تذهیب و نقاشی شده که فاز اول آن در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

وی افزود: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی با همکاری هنرمندان قم و اصفهان و نظارت مهندسان آستان قدس رضوی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه دو تن از خیرین و خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها هزینه های این کار را به عهده داشتند، گفت: این درب در دهه کرامت رونمایی و برای نصب به حرم حضرت رضا علیه السلام ارسال می‌شود.

محمودنژاد با اشاره به رونمایی پروژه کاشی کاری صحن جوادالائمه علیه السلام، بیان کرد: ضریحی برای محلی به عنوان رأس الحسین در کشور سوریه ساخته شده است که در این ایام رونمایی و ارسال می‌شود. هزینه‌های آن را یکی از خیرین و خادمین حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به عهده داشته است.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) اظهار داشت: در ایام دهه کرامت از ساختمان چند منظوره موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها رونمایی می‌شود. در این ساختمان امکانات مورد نیاز زائران اربعین مانند وضوخانه، دفاتر خدماتی، محل مراسمات و... در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به‌مناسبت دهه کرامت