Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی بهمنی شنبه‌شب در حاشیه مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اضافه شدن بخش ویژه شعر جوان موجب شد تا این دوره از جشنواره با نشاط خاص برگزار شود.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی در این جشنواره این است که هر سال نگاه تازه ای داشته باشیم که خوشبختانه در این دوره نیز این اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمنی افزود: محفل شعر صمیمانه ای که با حضور و شعر خوانی شاعران جوان سیستان و بلوچستانی برگزار شد یک اتفاق بسیار خوب و مبارک در این دوره از جشنواره بود.

وی به برگزاری این جشنوار در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: مردم استان هایی مانند سیستان و بلوچستان که از مرکز و پایتخت فاصله دارند بسیار به داشتن این شرایط و برگزاری رویداهای مهم ملی و بین المللی نیاز دارند.

این شاعر نامی و عضو هیات داوران چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از برگزار کنندگان این دوره قدردانی کرد و اظهار داشت: مهربانی، خونگرمی، مهمان نوازی و وحدت و همدلی مردم سیستان و بلوچستان به شاعران شرکت کننده در این جشنواره روحیه و نشاط بخشید، این در حالیست که قرار بود ما به مردم سیل زده روحیه بدهیم.

شعر و ادبیات در ذات مردم سیستان و بلوچستان است

یکی دیگر از شاعران و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر نیز گفت: سیستان و بلوچستان از مردمی فرهنگ دوست برخوردار است بطوریکه شعر و ادبیات در ذات آنان است.
 

محمود اکرامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجایی که استعدادهای بالقوه فراوانی در زمینه شعر و ادبیات در بین مردم سیستان و بلوچستان وجود دارد برگزاری رویدادهایی چون جشنواره بین المللی شعر فجر در این استان می تواند موجب به فعل در آمدن این استعدادها شود.
وی افزود: مسوولان فرهنگی کشور باید برای به فعلیت رساندن این استعدادها شرایط لازم را فراهم کنند که شاید برگزاری جشنواره شعر فجر در زاهدان یکی از همین قدم ها باشد.
این شاعر برجسته کشور ادامه داد: ادبیات شفاهی سیستان و بلوچستان بخشی از پیشینه فرهنگی ایران است چرا که شاهکار شاهنامه فردوسی بر مبنای همین ادبیات شفاهی به وجود آمده است.
وی با اشاره به همزمانی برگزاری این جشنواره با سیل سیستان و بلوچستان تصریح کرد: وقتی بخشی از جامعه دچار یک رخ داد طبیعی می شود قشر هنرمند جامعه می تواند از نظر روحی و روانی مردم آسیب دیده را حمایت کرده و با آنان همدلی کند.
اکرامی با اشاره به انتخاب سیستان و بلوچستان برای برگزاری چهاردهمین جشنواره شعر فجر خاطر نشان کرد: درست ترین جایی که امسال برای این رویداد انتخاب شد، سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: جشنواره های هنری می تواند در بهبود روحیه مردم، امید بخشی، وفاق، انسجام و همگرایی اجتماعی بسیار موثر باشد.
این شاعر پیشکسوت افزود: اگر اینگونه رویدادها با هدف و برنامه ریزی باشد قطعا اثرات مثبتی در راستای اعتماد مردم به سیستم خواهد داشت.

به گزارش ایرنا مراسم پایانی جشنواره بین المللی شعر فجر با حضور وزیر فرهگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی این وزارتخانه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران کل دستگاههای اجرایی و شاعران برجسته و نامی سراسر کشور و استان سیستان و بلوچستان در تالار سینما هلال زاهدان برگزار شد.

در این جشنواره شاعران برگزیده شرکت کننده در این رویداد مهم فرهنگی و هنری معرفی شدند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاعر جشنواره شعر فجر زاهدان دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاعر جشنواره شعر فجر زاهدان دهه فجر سیستان و بلوچستان سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاعر جشنواره شعر فجر زاهدان دهه فجر جشنواره بین المللی شعر فجر مردم سیستان و بلوچستان چهاردهمین جشنواره جشنواره شعر فجر شعر و ادبیات شعر فجر برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود

 ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیاز‌های اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهاد‌ها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالا‌های اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالا‌ها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان