Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@21:47:19 GMT

"انتخابات افغانستان" و ۳۰۰ هزار رای جنجالی

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۴۲۳۱

'انتخابات افغانستان' و ۳۰۰ هزار رای جنجالی

خبرگزاری میزان- معاون سخنگوی کمیسون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که تا آخر هفته جاری سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری این کشور با مشخص شدن وضعیت 300 هزار رای مورد اختلاف، تعیین خواهد شد. تاریخ انتشار: 08:05 - 13 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۲۳۸۲

به گزارش خبرگزاری میزان، محمدرضافیاض در نشستی مطبوعاتی به رسانه‌ها گفت که دسته بندی شکایات در ۲۱ استان پایان یافته و کار دسته بندی استان های دیگر نیز تا دو روز دیگر پایان خواهد یافت و با اعلام تصمیم کمیسیون شکایات سرنوشت نتیجه انتخابات روشن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند رسیدگی به شش هزار شکایت برای تجدید نظر هفت روزپیش در کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان آغاز شد و این کمیسیون ۱۵ روز کاری فرصت دارند تا تصمیم نهایی خود را در این رابطه اعلام کنند.

«زرمینه کارگر» یکی دیگر از معاونان سخنگوی کیمسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان ابراز امیدواری کرد که در هشت روز باقی مانده بتوانند کار رسیدگی به شکایات را نهایی کنند.

وی گفت که از ۶ هزار شکایت برای تجدید نظر ۹۹۲ شکایت آن از استان های کاپیسا، لوگر، لغمان، پنجشیر، بامیان، غزنی، کنر، نورستان، بدخشان، بلخ، سرپل، غور، دایکندی، ارزگان، زابل، فاریاب، فراه و ننگرهار دسته بندی شده و در مرحله بررسی قرار گرفته است.

 

بیشتر بخوانید: پارلمان اروپا با خروج نهایی انگلیس از این اتحادیه موافقت کرد رئیس اجرایی دولت افغانستان: به خاطر حفظ مقام صلح را قربانی نکنیم

خانم کارگر گفت: از ۹۹۲ شکایت ۹۱۲ مورد آن تخلف انتخاباتی و ۶۶ مورد دیگر آن جرایم انتخاباتی شمرده شده است.

چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ششم مهرماه امسال برگزار شد و به دلیل چالش های تقلب و دستگاه های بیومتریک هنوز هم نهایی نشده و سرنوشت این کشور در انتظار تصمیم کمیسیون رسیدگی به شکایات است.

انتهای پیام/

ایرنا

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات افغانستان انتخاباتی افغانستان رسیدگی به شکایات دسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی

به گزارش "ورزش‌ سه"، روز گذشته قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی برگزار شد، اما یکی از مسابقات برگزار شده در این مرحله حسابی از نظر داور جنجالی بود و مجتبی سرآسیایی سرمربی نارنجی‌پوشان تهرانی در کنفرانس خبری پس از پایان مسابقه به شدت نسبت به این موضوع معترض شد.

ویدئو: کارشناسی داوری ملوان - سایپا

او معتقد بود پنالتی اعلام شده برای ملوان درست نبوده و به دلیل تمارض‌های پرتعداد بازیکنان این تیم در محوطه جریمه از سوی هیوا خسروی اعلام شده است. جالب اینکه هر سه کارشناس داوری برنامه فوتبال برتر علی خسروی، یدالله جهانبازی و رضا سخندان نیز با اعلام پنالتی به سود ملوان مخالف بودند و هر سه کارشناس تصمیم تیم داوری را اشتباه ارزیابی کردند.

به هر ترتیب سایپا در این مسابقه بازنده شد و تیم فوتبال ملوان طبق قرعه برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی مسابقات باید در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف سپاهان برود.

دیگر خبرها

  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد