Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی مشهد با بیان اینکه اقتدار باید همراه با رأفت اسلامی باشد، اظهار کرد: پلیس همانند پدر است، اگر ابهت و احترام پدر در خانه ریخته شود، پدر از پدر بودنش می‌افتد، در این میان نیروی پلیس با رأفت رفتار می‌کند و از مردم درخواست می‌کنیم ابهت پلیس را خدشه‌دار نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر خاک‌زادان، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مشهد، با حضور در دفتر تحریریه ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین عقیدتی ـ سیاسی استان‌ها بیان کردند: «از الهاماتی که به قلب امام‌خمینی(ره) شد، سازماندهی کردن حضور روحانیت در بدنه نیروهای مسلح بود».

وی افزود: از مقام معظم رهبری در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری‌شان سؤال می‌شود که شما چه برنامه‌ای برای بعد از ریاست جمهوری دارید؟ ایشان فرمودند: «اگر امام‌ خمینی(ره) اجازه بدهند، من علاقه دارم در حوزه به تدریس مشغول باشم و اگر حضرت امام(ره) اجازه بدهند، برای خدمت به هنگ مرزی نیروی انتظامی زابل می‌روم».

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) به نقش روحانیت در نیروی‌های مسلح تأکید داشتند، بیان کرد: خدا را شاکریم که امروز در خدمت نیروهای مسلح هستیم، به‌ویژه نیروهای مسلح خراسان رضوی که خادم و پلیس حریم امام‌ رضا(ع) هستیم. همه ساله زائران زیادی به مشهد می‌آیند، اگر پلیسی که برای امنیت به شهر می‌رود از نظر معنوی و اخلاقی قوی نباشد به حاشیه می‌رود و به امنیت مملکت ضربه وارد می‌شود.

نیروی انتظامی؛ ویترین جامعه انقلابی

خاک‌زادان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: «نیروی انتظامی ویترین جامعه انقلابی است»، ادامه داد: ویترین در همه مغازه‌ها زیباست، اگر ویترین به شکل درستی نباشد، مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه در مسئله اغتشاشات بنزین، مشهد کم‌ترین خسارات و ضررهای مالی و جانی داشت، بیان کرد: این مسئله به خاطر نیامدن مردم در خیابان‌ها نیست. در شب نخست، اعتراضات به صورت گسترده و واقعی بود، اما حضور نیروهای ما در خیابان و همدلی با یکدیگر، سبب کاهش میزان خسارات شد. نیروی انتظامی با آسیب‌هایی که دیده بود باز هم در میدان حضور داشت تا بتواند جمعیت را کنترل کند.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مشهد بیان کرد: حوزه علمیه مشهد بسیار قوی است و در عقیدتی ــ سیاسی استان نیز از اساتید برجسته این حوزه استفاده می‌شود. اساتید جوان و برجسته حوزه علمیه مشهد در بازدید از کلانتری‌ها و ارائه مطالب قرآنی به سربازان و نیروهای انتظامی به ما کمک می‌کنند.

خاک‌زادان به تشریح برنامه‌های عقیدتی ـ سیاسی در نیروی انتظامی پرداخت و افزود: از جمله برنامه‌های عقیدتی سیاسی، محافل انس با قرآن کریم است. در این برنامه از اساتید برجسته قرآن دعوت و در همه یگان‌ها و مکان‌های مربوط به ناجا، تلاوت و آموزش روخوانی، تجوید و تفسیر قرآن و همچنین زیارت عاشورا برگزار می‌شود.

وی افزود: از برنامه‌های دیگر سخنرانی در خصوص موضوعات سیاسی داخلی و بین‌المللی و تبیین دیدگاه‌های مقامات معظم رهبری است که با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی برگزار می‌شود.

خاک‌زادان تأکید کرد: نیروهای مسلح نباید وارد حذب و جناح شوند، اما آگاهی و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در مباحث سیاسی کشور از برنامه‌های عقیدتی سیاسی است که باید آن را انجام بدهیم.

رئیس عقیدتی ــ سیاسی نیروی انتظامی مشهد اظهار کرد: سال گذشته در آزمون جامع حفظ قرآن‌ کریم عقیدتی ــ سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی مشهد، 200 نفر از خانواده نیروی انتظامی، پرسنل، کادر و سربازان شرکت کردند. از این تعداد 75 نفر برگزیده شدند که به نظر می‌رسد، این تعداد برگزیده با توجه به مشغله کاری همکاران مطلوب است. این آزمون حدود 7 سال است که در عقیدتی ــ سیاسی نیروی انتظامی مشهد برگزار می‌شود. برای حافظان قرآن پشتیبان در نظر گرفته می‌شود تا در میانه این راه رها نشوند، چرا که نگه‌داشتن حفظ از حفظ کردن سخت‌تر است.

پلیس نیروی انتظامی در تراز جمهوری اسلامی باشد

خاک‌‌زادان گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پلیس نیروی انتظامی باید در تراز جمهوری اسلامی باشد. برنامه ریاست کل عقیدتی ـ سیاسی این است که سطح برنامه‌های مذهبی در نیروی انتظامی ارتقا یابد تا نیروهای مسلحی در تراز جمهوری اسلامی داشته باشیم. نمی‌توانیم بیان کنیم که پلیس ما به تراز جمهوری اسلامی رسیده است، اما در تلاش هستیم که پلیس براساس فرمایش مقام معظم رهبری در حد تراز انقلاب اسلامی باشد، اساس این کار برنامه‌ریزی شده و در مسیر آن قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: سازمان عقیدتی ـ سیاسی برنامه مدونی برای تراز نیروی انتظامی دارد. فتوای مقام معظم رهبری، اصول لازم‌الرعایه شرعی است. یکی از وظایف ما این است که به نیروی انتظامی بگوییم از مسائل شرعی حرفه خود آگاهی کامل داشته باشد. در همین راستا به نیروهای خود می‌گوییم که در میدان عملیات، شرعی عمل کنید که اگر شرعی عمل شود خدا از شما راضی خواهد بود. پلیس اگر این‌گونه عمل کند در تراز جمهوری اسلامی خواهد بود. یکی از وظایف عقیدتی سیاسی شرعی‌کردن پلیس است، میزان شرعی‌کردن پلیس به توان ما بستگی دارد و شرع، ضامنی برای تراز کردن پلیس در سطح جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه نظارت از حوزه‌های کار عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی است، تأکید کرد: اگر نظارت نکنیم، مطالب آموزشی ضمانتی ندارند. در ترفیع و انتصابات نیروی انتظامی از عقیدتی سیاسی نظر گرفته می‌شود، نماینده عقیدتی سیاسی بر عملکرد نیروهای انتظامی در مأموریت‌ها نظارت دارد. در همه کلانتری‌ها، اداره آگاهی، پاسگاه‌ها، راهنمایی و رانندگی و... یک نماینده عقیدتی حضور دارد و نیروهای انتظامی با مراجعه به نماینده عقیدتی مسائل شرعی خود را سوال می‌کند. این نماینده بر کار نیروها نیز نظارت دارد.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی مشهد افزود: در زمانی که مشکلی برای پرسنل نیروی انتظامی به‌ وجود بیاید، عقیدتی سیاسی تلاش می‌کند با آگاهی‌بخشی و مشاوره مشکلات را حل کند. گاهی نیز برای حل مشکلات خانوادگی پرسنل، مشاور به منزل نیروهای مسلح اعزام می‌کنیم.

 در حد توان به سربازان وظیفه کمک می‌کنیم

خاک‌زادان با اشاره به اینکه بارها پیش آمده است که سربازان خدمت ما مشکلات زیادی در زندگی خود داشتند، بیان کرد: در حد توان خود برای زندگی و خرج خانواده‌شان کمک می‌کنیم. از جمله اقدامات عقیدتی سیاسی کمک مشاوره‌ای به سربازان و پرسنل نیروی انتظامی است. مراجعه‌کنندگان به نیروی انتظامی نیز می‌توانند مشکلات و گله‌های خود را به ما بگویند.  برای تبلیغ باید از شیوه‌های جدید استفاده کنیم و باید در کار خود عمل را نشان دهیم که این ویژگی از خصلت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی بود. اگر به گفته‌های خود عمل کنیم، موفق خواهیم بود.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی افزود: وقتی در عملیاتی نیروی کادر تشویق می‌شود، سرباز وظیفه ما نیز در کنار نیروهای دیگر تشویق می‌شود. این هدیه می‌تواند مرخصی تشویقی یا وجه نقد باشد. ما به هر بهانه‌ای به سربازان خود مرخصی تشویقی می‌دهیم تا آن‌ها خشنود شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته در آزمون جامع حفظ قرآن نیروی انتظامی، برای سربازی که تنها یک جزء قرآن را حفظ کند، 15 روز مرخصی تشویقی داده شد و این انگیزه‌ای مطلوب برای تشویق سربازان است.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان عقیدتی ـ سیاسی در دهه فجر ویژه‌برنامه‌های زیادی پیش رو دارد، بیان کرد: یکی از این برنامه‌ها برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس است که در این نمایشگاه رزمندگان دوران جنگ به بیان خاطرات خود می‌پردازند.

وی همچنین برگزاری نمایشگاه عکس را از دیگر برنامه‌های عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی مشهد در دهه فجر بیان کرد و افزود: حفظ امنیت برنامه‌هایی که در این ایام در سطح شهر برگزار می‌شود اولویت نخست نیروی انتظامی است.

نیروی انتظامی در کنار زائران امام‌رضا(ع) است

رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی مشهد گفت: توصیه من به تمامی پرسنل نیروی انتظامی این است که قدر لحظات خود در مأموریت‌ها را بدانند، نیروی انتظامی خراسان رضوی فرصتی پیدا کرده است تا در کنار زائران و مجاوران حرم امام‌رضا(ع) بوده و به آن‌ها خدمت کنند.

خاک‌زادان با بیان اینکه اقتدار باید همراه با رأفت اسلامی باشد، اظهار کرد: پلیس همانند پدر است، اگر ابهت و احترام پدر در خانه ریخته شود، پدر از پدر بودنش می‌افتد، در این میان نیروی پلیس با رأفت رفتار می‌کند و از مردم درخواست می‌کنیم، ابهت و مقام پلیس را حفظ کنند و ابهت پلیس را خدشه‌دار نکنند.

خاک‌زادان در ادامه با بیان اینکه اولین کلانتری بانوان کشور در مشهد افتتاح شده است، بیان کرد: این کلانتری به‌دلیل اهمیت و الزام وجود پلیس بانوان در مشهد است، فضای موجود در شهر مشهد، ضرورت وجود این کلانتری را ایجاد می‌کند و عملکرد پلیس بانوان در این کلانتری بسیار عالی و مطلوب است همچنین باید گفت در این کلانتری علاوه بر فعالیت‌های معمول پلیس، کارهای مشاوره نیز انجام می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جامعه انقلابی اقتدار رافت اسلامی قرآن رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی نیروی انتظامی خراسان رضوی همراه با رأفت اسلامی تراز جمهوری اسلامی پرسنل نیروی انتظامی رئیس عقیدتی ـ سیاسی مقام معظم رهبری نیروی انتظامی برنامه های عقیدتی نیروهای انتظامی عقیدتی ــ سیاسی نماینده عقیدتی اساتید برجسته برگزار می شود مرخصی تشویقی نیروهای مسلح برنامه ها کردن پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این مراسم مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فضائل اخلاقی پاسداران و بسیجیان در ابتدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: آن چیزی که سپاه و بسیج را در ذهن و فکر مردم عزیز و ماندگار کرده  ، ایثارگری، ایمان و عقیده آنهاست.
حجت الاسلام رضایی با اشاره به مجاهدتهای معنوی شهید مطهری، ایشان را یکی از ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر جوانان از تفکرات شهید مطهری الهام بگیرند، می‌توانند مسیری روشن برای تمدن جدید اسلامی و آینده کشور  ترسیم کنند.
وی  افزود: مربیان عقیدتی سیاسی باید با حضور فعال در میدان‌های جهاد تبیین با انگیزه‌ای مضاعف به شبهات ذهنی نسل جوان و نوجوان پاسخ دهند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • اجتماع حمایتی مردم کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد