Web Analytics Made Easy - Statcounter

محرومیت‌زدایی و ارتقاء سطح درآمد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در دستور کار این نهاد حمایتی قرار گرفته است و ۳۶ طرح اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد گیلان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد. ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، رشد اقتصادی و توانمندسازی افراد و خانواده‌های تحت پوشش از جمله رسالت‌های مهمی است که بر عهده نهادهای حمایتی کشور قرار دارد در همین راستا و به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر 36 طرح اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد استان گیلان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه 36 طرح اشتغال‌زایی در این استان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 875 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد عنوان کرد: ارتقاء سطح اقتصاد خانوارهای تحت‌پوشش و حمایت از طرح‌های کارآفرینی از جمله اهداف مهم کمیته امداد گیلان محسوب می‌شود.

عباس اهرابی با اشاره به اینکه در کنار بحث اشتغال‌زایی، ساخت مسکن مددجویی و رسیدگی به مسائل فرهنگی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد را از دیگر برنامه‌های مهم این نهاد حمایتی اعلام کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف کمیته امداد گیلان بررسی و شناخت انواع محرومیت‌های مادی و معنوی خانواده‌های تحت پوشش است.

300 طرح اشتغالزایی خرد در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود4 طرح اشتغالزایی روی کاغذ ماند؛ تخصیص منابع صفرطرح اشتغالزایی سحاب در گرگان اجرا می‌شود

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد گیلان تلاش در راستای کاهش مشکلات و کمبودهای خانوارهای تحت پوشش اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام می‌دهد تصریح کرد: کمیته امداد ضمن برنامه‌ریزی برای اشتغال‌زایی، استفاده از ظرفیت‌های مناطق روستایی و توسعه اشتغال متناسب با پتانسیل‌های استان گیلان را مدنظر قرار داده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان انعقاد تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و سازمان فنی‌ و حرفه‌‌ای جهت ارائه آموزش‌های کاربردی و مهارتی به مددجویان تحت پوشش این نهاد را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بیمه تأمین اجتماعی هر مددجو در ازای به‌کارگیری آنان توسط کارفرمایان به مدت 2 سال با مساعدت کمیته امداد پرداخت می‌شود.

اهرابی با بیان اینکه در حال حاضر بخش زیادی از مددجویان کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند اظهار داشت: خدمات بسیار متنوعی در بخش‌های مختلف برای این دست از مددجویان در نظر گرفته شده است که پرداخت اجاره مسکن، حق بیمه اجتماعی، اهدای جهیزیه و کمک هزینه ازدواج از جمله آن به‌شمار می‌آید.

مدیرکل کمیته امداد گیلان توجه به حل مشکلات محرومان را از رسالت‌های این نهاد حمایتی دانست و عنوان کرد: کمیته امداد بازوی توانمند دولت و نظام است و مستضعفان هم همواره پای نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و هستند بنابراین حمایت همه‌جانبه از آنان هدف بزرگ کمیته امداد محسوب می‌شود.

وی آمار کودکان یتیم و فرزندان محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان و تعداد حامیان آنان را مورد اشاره قرار داد و در تشریح این موضوع خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 هزار و 663 یتیم با 13 هزار و 330 حامی و 4 هزار و 551 فرزند محسنین با 6 هزار و 245 حامی تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان هستند.

انتهای پیام/614/ح

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل کمیته امداد گیلان کمیته امداد استان گیلان مددجویان کمیته امداد بهره برداری می رسد تحت پوشش کمیته امداد خانواده های تحت پوشش نهاد حمایتی طرح اشتغال زایی طرح اشتغالزایی خانوارهای تحت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۴۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله صالحی با قدردانی از همراهی خیرین در برنامه‌های کمیته امداد اظهار کرد: با مشارکت و همدلی خیرین زنجانی؛ کمیته امداد استان زنجان رتبه نخست کشوری را در نگهداشت حامیان دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قریب به ۴۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، اضافه کرد: این تعداد فرزند در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین از حمایت های کمیته امداد برخوردارند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین از همکاری ۳۶ هزار و ۴۸۰ حامی با این نهاد خبر داد و گفت: قریب به ۴ هزار نفر از این حامیان در ماه رمضان جذب شدند.

صالحی همچنین از افزایش دریافتی ایتام زنجانی خبر داد و گفت: دریافتی ماهیانه ایتام به حدود ۲ میلیون تومان در ماه رسیده است و دریافتی فرزندان مشمول طرح محسنین هم ۹۱۰ هزار تومان در ماه است.

وی با بیان اینکه خیرین با هر مبلغی می توانند در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت کنند، اضافه کرد: خیران نیک اندیش زنجانی می‌توانند از طریق ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴ و یا مراجعه به سایت Ekram.emdad.ir حمایت مادی و معنوی فرزندان ایتام و محسنین را عهده دار شوند.

کد خبر 6096863

دیگر خبرها

  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات به خبرنگاران غزه
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران غزه
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر