Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، ده ماه از سال را پشت سر گذاشتیم و هم اکنون تنها حدود یک ماه و نیم دیگر به پایان سال 1398 باقی مانده است. با رونمایی از گزارش آمار معاملات مسکن در دی ماه سال جاری، حالا می توان به این پرسش پاسخ داد که در ده ماهه سال 98، سرمایه گذاران کدام بازارها بیشترین سود را کسب کرده اند؟

بازدهی 129 درصدی بازار سهام در ده ماه

بررسی ها نشان می دهد که در ده ماهه منتهی به دی ماه سال جاری، بورس ایران روند بسیار خوبی را طی نموده و بازدهی بالایی را برای سرمایه گذاران خود به ارمغان آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازار که در روزهای سال جاری رکوردهای مختلفی را شکسته، باعث شده است تا نقدینگی های سرگردان تا حدود زیادی روانه این بازار شوند. در حالی که شاخص کل بورس در آخرین روز زمستان 97، عدد 178 هزار و 659 واحدی را به ثبت رساند این عدد در مورخه 30 دی ماه 1398 با رشدی 129 درصدی به 409 هزار و 808 واحد افزایش یافت. این یعنی اینکه بورس برای سرمایه گذاران خود بازدهی 129 درصدی را در ده ماهه سال 98 به ثبت رسانده است.

بازدهی مسکن در رتبه دوم

در حالی که در پایان اسفند ماه سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع مسکن 11 میلیون و 93 هزار تومان اعلام شده بود این متوسط قیمت با ثبت رکورد تازه ای در پایان دی ماه سال جاری به 13 میلیون و 809 هزار تومان رسید. مقایسه قیمت ها در بازار مسکن نشان می دهد که بازدهی بازار مسکن برای سرمایه گذاران آن در مدت 10 ماهه سال جاری 24.5 درصد بوده است و به همین خاطر بازار مسکن دومین بازار پرسود 10 ماهه 98 می باشد.

اوج گیری سکه بهار آزادی

طبق آمارهای موجود قیمت هر سکه بهار آزادی در آخرین روز اسفند ماه سال گذشته 4 میلیون و 403 هزار تومان بوده است. این قیمت در سی امین روز دی ماه سال جاری به 4 میلیون و 860 هزار تومان افزایش یافته است. بدین ترتیب بازدهی بازار سکه در ده ماهه نخست سال جاری 18 درصد به ثبت رسیده است.

بازدهی طلا 16 درصد شد

در حالی که بازدهی بازار طلا در نیمه نخست سال 98 منفی بود این بازدهی در ده ماهه سال جاری به 16 درصد افزایش یافته است. در آخرین روز زمستان 97 قیمت هر گرم طلای 18 عیار بر روی تابلوی طلافروشان 429 هزار و 870 تومان به ثبت رسید. این رقم در آخرین روز دی ماه سال جاری 497 هزار و 700 تومان گزارش شد. مقایسه این دو رقم بیانگر آن بود که سرمایه گذاری در بازار طلا در ده ماهه سال جاری با بازدهی 16درصدی رو به رو بوده است.

دلار در قعر بازدهی بازارها

هر چند که در پاییز سال جاری قیمت دلار به رقم 14 هزار تومان هم رسید و حتی در ساعاتی بالاتر از این قیمت نیز معامله شد اما باید گفت کسانی که در ابتدای سال جاری هر دلار را به قیمت 12 هزار و 894 تومان خریداری کرده بودند در پایان آخرین روز دی ماه این قیمت به 12 هزار و 953 تومان رسید. یعنی سرمایه گذاری بر روی دلار در ده ماهه سال جاری، تنها بازدهی 0.5 درصدی را برای سرمایه گذاران آن به ارمغان آورده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حمله به آرامکو علی اکبر صالحی برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان اتحادیه اروپا سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر دلار سکه طلا بورس مسکن بازدهی حمله به آرامکو علی اکبر صالحی برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان اتحادیه اروپا سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ده ماهه سال جاری برای سرمایه گذاران دی ماه سال جاری ده ماهه بازدهی بازار آخرین روز سال جاری هزار تومان بازار مسکن روز دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و حالا حدود ۶۳۷۰۰ دلار معامله می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از 63 هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.
گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها 1.6 درصد بوده است، یعنی کمتر از 2.5 درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از 3.4 درصد رشد در سه ماهه پایانی 2023. 

شبکه بیت کوین چهارمین هاوینگ را تکمیل کردسقوط قیمت بیت کوین تا زیر 60 هزار دلار

ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تاثیر بگذارد.
شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p 500 و نزدک روز خود را با 2 درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا هم تا 4.73 درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.
قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش 4 درصدی به 62800 دلار رسید و بعد تا 63700 بالا آمد. ارزش اتر هم  4 درصد کاهش یافته و حدود 3100 دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در 2024 کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
انتهای پیام/50

دیگر خبرها

  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها