Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@03:33:34 GMT

انقلاب اسلامی شکل گرفت تا خدمت رنگ نوکری بگیرد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۴۵۴۰

انقلاب اسلامی شکل گرفت تا خدمت رنگ نوکری بگیرد

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: انقلاب اسلامی شکل گرفت تا تبعیض‌ها از بین برود، به پابرهنه‌ها و محرومان خدمت شود و خدمت رنگ نوکری بگیرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری شامگاه گذشته ۱۲ بهمن‌ماه در جمع استاندار، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، همزمان با نخستین روز از ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ۴۱ سال رشد و پویایی را پشت سر گذاشت که روح تازه‌ای را در کالبد جهان مرده دمید و یک حرکت نو ایجاد کرد، لذا امروز در آغاز چهل‌ودوسالگی انقلاب بالنده و سربلند هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر پیوند انقلاب اسلامی با انقلاب انبیا، گفت: این انقلاب در طول انقلاب فاطمی و علوی قرار دارد و در ۲۲ بهمن پیش‌رو مردم می‌خواهند یاد حاج قاسم شهید را زنده نگه دارند و با نشان دادن وفاداری خودشان به این خادم تمام‌عیار، یک «نه» بزرگ و ابدی به مستکبران عالم بگویند تا دشمن را در برنامه‌هایش ناکام بگذارند‌، از جمله معامله قرن و تلاش آمریکا برای امنیت بخشیدن به فرزند نامشروعش رژیم صهیونیستی، که این تلاش آمریکا برای محکم کردن پایش در منطقه بی‌نتیجه خواهد ماند.

حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه با تمام قوت، گام دوم انقلاب را دنبال می‌کنیم، افزود: انقلاب اسلامی پاسخ خداوند به ملتی است که خدا را یاری کردند و وعده الهی محقق شد چرا که خداوند می‌فرماید «إن تنصروالله ینصرکم»‌، لذا این معادله زیبا و وعده صادق الهی انجام شد و خداوند مقاومت و از خود گذشتگی ملت را با برکت و عنایت و اقتدار در برابر دشمن پاسخ داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی‌، توان و جسارت جنگ از ابرقدرت‌ها سلب شده است، آنان جرأت هجمه نظامی و ایستادگی در برابر ملت ایران را ندارند، این دشمن همان است که صدام را علیه انقلاب نوپای ایران بسیج کرد و نیروهای بین‌المللی را تا جایی که می‌توانست پشتوانه صدام قرار داد اما امروز ضعف او به حدی رسیده است که این هجمه به مخیله‌اش هم خطور نمی‌کند.

وی افزود: پاسخ محکم و مقتدرانه ایران در پایگاه عین‌الاسد آنچنان وحشتی در آنان ایجاد کرد که همه جهانیان و خود آمریکایی‌ها اذعان کردند که اگر دست از پا خطا کنند، قطعاً با خسارت بیشتری مواجه خواهند شد و پاسخ محکم‌تر ایران به ضعف و تحقیر بیش از پیش آنان منجر خواهد شد.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اهمیت شکرگزاری برای نعمت انقلاب اسلامی‌، تصریح کرد: خداوند در دو سوره نساء و ابراهیم بر اهمیت شکرگزاری در قبال نعمت‌های بزرگی چون انقلاب اسلامی تأکید دارد که در سوره مبارکه نساء صراحتاً می‌فرماید اگر شاکر باشید خداوند شما را از احسانش محروم نمی‌کند و تفسیر امروزی‌اش این است که خداوند شما را از اتحاد ملت‌ها زیر پرچم حاج قاسم محروم نمی‌کند به شرط آنکه نگاه خدایی داشته و قدردان باشید.

امام جمعه شهرکرد در تشریح مصادیق شکرگزاری، گفت: هر فردی باید بتواند روح انقلاب را در خودش تجلی بدهد یعنی رنگ الهی بگیرد و زندگی او اعم از معاشرت‌، خورد و خوراک، پوشاک و ... رنگ خدایی داشته باشد مانند رهبرمان که از زندگی دنیایی دل کنده و غرق در خدا هستند، زندگی شخصی ایشان کاملاً روشن است و اخلاص در چهره ایشان موج می‌زند، و این به معنای سبک زندگی «سبقة‌الله» است، بهترین زندگی زندگی خدایی و بهترین رنگ‌، رنگ الهی است.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان مصداق دیگری از شکرگزاری، گفت: باید هر کدام به سهم خودمان تلاش کنیم تا اهداف و مقاصد انقلاب روی زمین نماند، شعائر و ارزش‌هایی که انقلاب برایشان شکل گرفت خاک نخورد و در پستو قرار نگیرد بلکه در عرصه باشد که یکی از مهم‌ترینِ این ارزش‌ها «عدالت» است.

وی افزود: انقلاب اسلامی شکل گرفت تا تبعیض‌ها از بین برود، به پابرهنه‌ها و محرومان خدمت شود، انقلاب شکل گرفت تا خدمت رنگ نوکری بگیرد و هر کدام از ما مسئولان افتخار خادمی و نوکری برای مردی داشته باشیم که تلاش کرد تا دین خدا مستقر شود، آنان انقلاب کردند تا فضاهای ایمانی و معنوی جای لهو و لعب و نازیبایی‌ها را بگیرد.

حجت‌الاسلام نکونام پرهیز از بازی‌های جناحی و سیاسی را یکی دیگر از مصادیق شکرگزاری برشمرد و تصریح کرد: برخی نگاه رشد و خدمت و نشاط به این بازی‌ها دارند حال آنکه رقابت غیر از آن چیزی است که ما امروز در جناح‌ها می‌بینیم، رقابت و مسابقه سالم «سابقوا إلی‌الخیرات» است اما در جناح‌ها این فضا را نداریم، شکرگزاری این است که همگی به یک ریسمان واحد که همانا ولایت پروردگار و ولایت علوی و ولی‌فقیه است، متصل باشیم.

وی تصریح کرد: شکرگزاری انقلاب آن است که از این بازیگری‌ها و نگاه‌های اختلاف‌برانگیز دوری کنیم، نگاه قشری و جناحی به انقلاب وجود نداشته باشد بلکه بدانیم که انقلاب پدیده‌ای الهی است که در راستای حرکت انبیا ایجاد شده است لذا ما نیز در همین راستا زندگی کنیم و بیدار باشیم و مصداق سخن پیامبر نباشیم که فرمودند «انسان‌ها خوابند، وقتی بمیرند بیدار می‌شوند» بلکه پیش از مرگ بیدار زندگی کنیم.

حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه امروز برای بیدار زندگی کردن عرصه کار و خدمت را در اختیار داریم، بیان کرد: ما از دشمن نمی‌ترسیم بلکه از ضعف ایمان و نفس، بازی‌های شیطانی، کم‌کاری‌ها و از ادا نشدن حق انقلاب باید ترسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان خطاب به مدیران استان گفت: امروز با هم قرار بگذاریم که به فضل پروردگار در گام دوم انقلاب استانمان را در خدمت، در ولایی و خدایی نگه داشتن و حاکم کردن دین خدا به استانی نمونه تبدیل کنیم، باید هر فردی به نوبه خود تلاش کند تا خدا نیز به کار نورانی و خداپسندانه ما برکت عطا فرماید و در ادامه مجلسی را انتخاب کنیم که از بازی‌های جناحی دور باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری دهه فجر انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی شکل گرفت حجت الاسلام نکونام نماینده ولی فقیه چهارمحال وبختیاری بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ حجت‌الله واعظی نژاد رئیس مرکز نخبگان ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست خانه نخبگان استان ایلام که در دانشگاه آزاد اسلامی ایلامی برگزار شد، اظها کرد:‌ ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت دانشگاه و جامعه نخبگان قرار دارد. در این راستا طرح جهاد علمی با مشارکت دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط در حال انجام و مأموریت گرایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ذیل این طرح راهبردی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در کمک به طرح‌های علمی نگاه ویژه‌ای به استان ایلام و جامعه نخبه آن می‌شود.

تعامل بخش‌های علمی نیرو‌های مسلح با دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز گفت: تعامل بخش‌های علمی نیرو‌های مسلح با دانشگاه‌ها گام مهمی در حل مسئله در استان‌ها است.

بهروز ناصری افزود: حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نخبگان استانی علاوه بر شتاب علمی کشور یکی از مهم‌ترین بخش‌های شکل‌گیری توسعه در استان‌ها است. در صورت به فعلیت رسیدن ظرفیت علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بخشی از مشکلات جامعه مرتفع و قطعاً توسعه هر منطقه از مراکز آموزش عالی می‌گذرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • موفقیت به لطف حجاب و ۳ فرزند
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند