Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان هفدهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان با حضور مسئولان کشوری و استانی و استقبال جامعه فرهنگ و هنر شب گذشته(۱۲ بهمن) ماه در بندرعباس افتتاح شد.

مدیر کل تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: خوشبختی یک جامعه در گروه مطالعه و کتابخوانی است.

اصغرامیرنیا به اهمیت کتاب در تاریخ بشر اشاره کرد و افزود : کتاب یک معجزه الهی و قرآن مهمترین کتاب هستی است که از سوی خداوند به بشریت اهداء شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درجوامع سعادتمند میزان علاقه مندی مردم به مطالعه زیاد است و هر چقدر فرهنگ کتابخوانی در یک کشور رشد کند آن کشور از فقر و محرومیت فاصله می گیرد.

مدیر کل تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: کسانی که با قلم و اندیشه سروکار دارند می توانند جامعه و مردم را به سعادت و خوشبختی رهنمون کنند و این از اعجازمطالعه و کتابخوانی است.

امیرنیا به اهمیت مطالعه زندگی اندیشمندان پرداخت و بیان کرد : مطالعه زندگی بزرگان و فرهیختگان بسیار الهام بخش است و انسان را به مطالعه تشویق می کند.

همچنین نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین هفدهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان گفت: دغدغه های نسل جدید را به رسمیت بشناسیم.

سید ضیاء هاشمی افزود: استقبال مردم از نمایشگاه کتاب هرمزگان  نشانه ظرفیت بالای هرمزگان در کتابخوانی بعنوان یک نمونه موفق کشوری است . 
وی با بیان اینکه در سالجاری ۲۱ نمایشگاه کتاب استانی و ۳۰۰ جلسه نقد و بررسی برگزار شده، افزود: امسال ۷ هزار ناشر داخلی، ۱۹۴ ناشر خارجی با ۱۸۶ هزار کتاب انگلیسی و عربی در نمایشگاه های کتاب شرکت کردند.

این مسئول اظهار کرد: خرید  ۵۲ میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه های امسال  توسط مردم نشانگر اقتصاد پویای فرهنگی است.

هاشمی به فروش الکترونیکی بلیط جشنواره فیلم فجر در کمتر از یک ساعت اشاره کرد و گفت : مردم جامعه ما فیلم دوست و علاقمند به کتاب و مطالعه هستند و به تولیدات فرهنگی توجه می کنند.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با اشاره به اینکه باید جایگاه و پایگاه کتاب در بین مردم تقویت شود، عنوان کرد: میزان مطالعه در جوامع  با میزان رفتارهای خشونت بار رابطه معکوس دارد بدین صورت که  هر چه میزان کتابخوانی در جامعه بیشتر شود رفتارهای خشونت بار کمتر می شود.

وی با اشاره به اینکه دیوان حافظ امروز سردمدار فروش اولین روز نمایشگاه کتاب هرمزگان بود، بیان کرد: در بازدید از نمایشگاه کتاب هرمزگان کماکان علاقه مردم و جوانان به فرهنگ اصیل ایرانی و نمادهای عمیق ایرانی ملموس بود.

در ادامه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: مرز آگاهی و اندیشه در جامعه با فرهنگ کتابخوانی گسترش می یابد.

سعید ناجی عنوان کرد: تلاش در افزایش فعالیت حوزه کتاب و کتابخوانی کاهش مسائل و معضلات اجتماعی را بهمراه دارد.

‌وی افزود: نسبت کتاب خوانی با خشونت و ناهنجاری ها نسبتی معکوس است و هر جامعه ای که بیشترین تلاش را در این حوزه داشته باشد بهترین نتایج را دریافت خواهد کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان تصریح کرد: رفتارهای افراطی که خارج از شان و شئونات اسلامی است نتیجه دور بودن از مسیر آگاهی و کتابخوانی است.

ناجی در پایان بیان کرد: امیدواریم جامعه در توجه به کتاب و گسترش آن در مسیر ارتقا اندیشه و آگاهی گام های بلندتری بردارد.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان گفت : کتاب ارزشمندترین ساخته ذهن و دست بشر است.

رضا کمالی زرکانی با بیان اینکه کتاب  بزرگترین و عمیق ترین تاثیر را بر  بشر گذاشته است، یادآور شد : کتاب قرآن  به عنوان مهمترین کتاب بشریت  بر میلیاردها انسان تاثیر گذاشت و باعث سعادت جوامع شد.

وی با اشاره به اینکه کتاب ارزشمندترین کالایی است که به انسان ارزش می دهد، ادامه داد: خداوند بزرگترین معجزه را که به پیامبر خود اعطا کرد کتاب قرآن بود.

کمالی زرکانی با بیان این موضوع که هرمزگان همیشه برای ناشران جذاب بوده است، افزود: این نشانه علاقه مردم هرمزگان به کتابخوانی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان توضیح داد : تاریخچه استان هرمزگان  وابسته به قدمت فرهنگی اقوام آن است که اکثرا دارای سابقه عظیم فرهنگی و به ویژه کتاب است.
وی اضافه کرد: در هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان ۵۳۴ ناشر از سراسر کشور شرکت دارند و تولیدات خود را تا ۱۸ بهمن ماه با تخفیف ۳۰ درصد عرضه می کند.

کمالی به برنامه های جنبی نمایشگاه همچون شب های فرهنگی شهرستان های هرمزگان، شب شعر، نقد کتاب، اجرای موسیقی و برنامه های ویژه کودکان ، نمایش موزیکال و ... اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، هفدهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان و ششمین نمایشگاه منطقه ای مطبوعات و رسانه های دیجیتال با حضور مقامات و مسئولان استانی و وزارتی افتتاح شد و تا ۱۸ بهمن پذیرای عموم مردم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نمايشگاه كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه کتاب هرمزگان مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم

مدیر دانشجویان در انجمن همبستگی یمن در ایران با بیان اینکه پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به جهانیان مخابره می‌کنیم، گفت: فرهنگ جهاد و مقاومت مردم یمن را به خوبی در نمایشگاه کتاب تهران معرفی می‌کنیم، هنوز برخی از ناشران یمن فعالیت خود را حفظ کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، اسامه هزاع، مدیر دانشجویان در انجمن همبستگی یمن به ستاد خبری سی‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: انتخاب یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران اتفاق خوبی است، هر چند که وضعیت نشر و کتاب در یمن به دلیل جنگ بسامان نیست و برخی از ناشران مجبور شدند که کار نشر را تعطیل کنند. جنگ و درگیری موجب شد تا کتاب و نشر بسیار به عقب برگردد.

او ادامه داد:‌ با وجود شرایط سخت حاکم بر یمن، همچنان برخی از ناشران فعال مانده‌اند و ما در نمایشگاه کتاب در تهران می‌توانیم پیام مقاومت مردم مظلوم یمن را به جهانیان مخابره کنیم. تلاش می‌کنیم تا فرهنگ مجاهدت و مقاومت مردم یمن به خوبی در نمایشگاه کتاب تهران معرفی شود.

هزاع که مدیر دانشجویان در انجمن همبستگی یمن در ایران است، بیان کرد: دغدغه‌های فرهنگی یمن در نمایشگاه کتاب به خوبی قابل طرح و پیگیری است و دو کشور ایران و یمن نقاط مشترک زیادی دارند، کتاب‌های اسلامی و دینی و حتی آثاری که به دوران پیش از اسلام و پس از اسلام مربوط است میان دو کشور ارتباطات قابل توجهی را نشان می‌دهد.

او در مورد عملیات «وعده صادق» و واکنش مردم یمن به آن گفت: در آخرین عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی اقدام کرد و این نه تنها موجب واکنش خوب مردم یمن شد، بلکه در کل منطقه تحسین‌برانگیز بود. موشک‌هایی که از مسجد القصی گذشت موجب شد تا مردم یمن تظاهرات حمایتی از این حملات داشته باشند و خوشحالی خود را بروز دادند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • هرمزگان در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند