Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی امروز (یکشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بیروت افزود: سرنوشت معامله قرن مرتبط با واکنش مردم فلسطین است. اگر فلسطینی ها تصمیم گرفتند که در قالب یک برنامه سیاسی، مقاومت و مبارزه ای منسجم را آغاز کنند و برنامه خود را به جهان عرب و اسلام ارائه دادند، گام نخست برای رویارویی با این طرح سیاسی را برداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای جنبش امل با اشاره به مغرضانه بودن طرح آمریکا، اضافه کرد: طرح معامله قرن را حتی اگر یک بی طرف بررسی کند، به این نتیجه خواهد رسید که ظالمانه و حداقل عدالت در آن مراعات نشده است. ملت فلسطین باید یکپارچگی خود را در یک گام بلند مدت و در مواجهه با این طرح حفظ کند.

قبلان با تاکید بر ایستادگی ملت فلسطین در مقابل بی عدالتیهای آمریکا، گفت: موضع گیری واحد و قاطع فلسطینی ها، کشورهای عربی و اسلامی را در تنگنا قرار خواهد داد، زیرا این کشورها برای فرار از این مشکل همیشه می گویند، ما از آنچه فلسطینی ها تصمیم بگیرند، حمایت می کنیم و همواره مسئولیت درگیری طولانی، راهبردی (استراتژیک) و سرنوشت ساز با اسراییل را بر دوش فلسطینیان گذاشته اند.

وی گفت: کشورهای عربی و اسلامی نباید مسئولیت خود را انکار کنند، اما محور قضیه فلسطین خود مردم این سرزمین هستند. طرح معامله قرن منطق موسسه ها، قطعنامه ها و قوانین جهانی، سازمان ملل متحد، شورای امنیت، طرح "دو دولت"، اعلام قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین، عقب نشینی رژیم اسرائیل تا مرزهای ۱۹۶۷ میلادی و الزام این رژیم به از بین بردن شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن را زیر پا گذاشت و ترامپ همه این ها را نادیده گرفت.

عضو شورای جنبش امل خواهان موضع یکپارچه جامعه جهانی در مقابل توطئه جدید آمریکا شد و اضافه کرد: اعضای دائم شورای امنیت یعنی چین، روسیه، فرانسه و انگلیس و حتی کشورهایی مثل ژاپن و هند باید موضع خود را در برابر معامله قرن اعلام کنند، زیرا یک قدرت بین المللی همه قوانین و قطعنامه های سازمان ملل را زیر پا گذاشته و فعالیت موسسه های بین المللی را بی ارزش شمرده است.

قبلان گفت: در خاورمیانه بحران ها و جنگ های زیادی از زمان تشکیل رژیم اشغالگر اسرائیل به وجود آمده است. با این همه ، دستگاه های نظامی صهیونیستی با تمام توان خود و پشتیبانی کشورهای غربی و سکوت کشورهای عربی نتوانسته اند آرمان فلسطین را از بین ببرند.

وی افزود: پس از گذشت صد سال از بحران فلسطین، عامل اساسی زنده ماندن قضیه این مردم هنوز پابرجا است و آن ملت فلسطین است. شکستن اراده یک ملت محال و یک قضیه انکارناپذیر است؛ همان گونه که نتوانستند اراده ملت الجزایر، ویتنام، آفریقای جنوبی و بسیاری از دیگر کشورها را شکست دهند.

عضو شورای جنبش امل اضافه کرد: کشورهایی هستند که به طور مستقیم از طرح معامله قرن زیان دیده اند، در درجه اول سوریه، سپس اردن و لبنان. این طرح، منطقه جولان در سوریه ، منطقه "غور" در اردن و "مزارع شبعا" در جنوب لبنان را در اختیار اسرائیل قرار داده و این کشورها را به عنوان وطن جایگزین برای همه آوارگان فلسطینی اعلام کرده است. معامله قرن می خواهد این آورگان را به شهروندان سوری، اردنی و لبنانی تبدیل کند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی به فشار نظامی برای اجرای طرح معامله قرن نیاز ندارد و یک دستاویز معقولی را به منظور اعلام طرح فراهم کرده است و آن مشارکت سه کشور عربی به طور مستقیم در معامله قرن است، یعنی امارات، عمان و بحرین. بعضی کشورها نیز پشت پرده از این معامله حمایت می کنند.

قبلان افزود: موضع گیری مصر در رویارویی با معامله قرن یک موضع گیری جدی نیست و دلیل آن شرایط و وضعیت بحرانی و اقتصادی این کشور است.

وی با اشاره به اینکه برای این معامله نزدیک به پنجاه میلیارد دلار هزینه شده، اضافه کرد: این هزینه طمع بسیاری از کشورها و جریان های سیاسی را برانگیخته است. آن طور که معلوم است بعضی از کشورهای عربی تعهد داده اند که این مبلغ را بپردازند.

عضو شورای جنبش امل گفت: معامله قرن در راستای مدیریت اوضاع خاورمیانه برای تشدید رویارویی آمریکا با ایران انجام گرفته است و آمریکا این سیاست را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در پیش گرفته، اما تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وی با اشاره به بحران فزاینده در منطقه تاکید کرد: آمریکا می خواهد عامل نبرد و درگیری در خاورمیانه را از ناحیه اسرائیل به سوی ایران منتقل کند و بعضی کشورهای عربی که این ماموریت آمریکا را پذیرفته اند، سرنوشتشان تغییر خواهد کرد و شاید شاهد پایان آن ها باشیم.

قبلان گفت: واقعیت این نبرد و درگیری و حقیقت قضیه فلسطین اجازه نخواهد داد که عامل تنش آفرینی اسراییل در منطقه به فراموشی سپرده شود و امکان ندارد یک اتحاد عربی برای رویارویی با ایران شکل بگیرد.

وی افزود: ما اکنون شاهد واکنش های اولیه به معامله قرن هستیم. دیروز (شنبه) «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست وزیران خارجه عرب در قاهره پایتخت مصر گفت که سلاح هیچ دستاوردی نخواهد داشت، اما عقب نشینی و دست کشیدن از قدرت باعث جری تر شدن دشمن خواهد شد.

عضو شورای جنبش امل اضافه کرد: ممکن است فشار و محاصره اقتصادی بر باریکه غزه و کرانه باختری تشدید شود تا مردم فلسطین را برای بهبود وضعیت اقتصادی آن ها و موافقت با معامله قرن تحریک کنند.

قبلان با اشاره به هزینه های اجرای این طرح آمریکایی گفت: حجم پیشنهادهای مالی و عمرانی در معامله قرن بالا است، مثل احداث زیربناهای مختلف از جمله فرودگاه، بندر ، شهرک های مسکونی و ایجاد اشتغال. این ممکن است بعضی از طرف ها را حتی در لبنان برای موافقت با معامله قرن تحریک کند.

وی با تاکید بر ناتوانی و بی رمقی اتحادیه عرب برای رویارویی با معامله قرن اضافه کرد که نمی توان به این اتحادیه اعتماد و به آن تکیه کرد. کشورهایی مثل لبنان، سوریه و اردن که به طور مستقیم از معامله قرن ضرر می کنند، باید سازوکارهایی را برای هماهنگی میان خود برقرار کنند.

بر اساس بندهای طرح معامله قرن که سه شنبه هشتم بهمن ۹۸ در واشنگتن رونمایی شد ۴۰ درصد زمین های کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد. شهر قدس پایتخت رژیم اسراییل خواهد شد و بخش هایی از کرانه باختری که در آن ها شهرک های یهودی نشین ساخته شده به این رژیم الحاق می شود.

هم چنین پناهندگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان، اسکان دایم بگیرند.

برچسب‌ها معامله قرن بیروت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد فلسطین پروندهٔ خبری داستان معامله قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معامله قرن بیروت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد فلسطین معامله قرن بیروت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد فلسطین رویارویی با معامله قرن برای رویارویی طرح معامله قرن طور مستقیم کشورهای عربی کرانه باختری فلسطینی ها سازمان ملل ملت فلسطین موضع گیری خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۴۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» یک شعار و مطالبه جهانی است

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به جنبش حمایت از آزادی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا گفت: «فلسطین را آزاد کنید» اکنون یک شعار و یک مطالبه جهانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر کنعانی در شبکه ایکس نوشت: جنبش حمایت از آزادی فلسطین از دانشگاه‌های آمریکا به دانشگاه‌ها و خیابان‌های اروپا رسیده است.

وی افزود: خون و اشک و آه کودکان و زنان مظلوم غزه طوفان می‌کند، وجدان‌های بیدار را به حرکت درآورده و خواب اشغالگران صهیونیست را آشفته‌تر کرده است….

کنعانی ادامه داد: «فلسطین را آزاد کنید» اکنون یک شعار و یک مطالبه جهانی است.

کد خبر 749836

دیگر خبرها

  • روایتی دیگر از چهره جدید دانشگاه کلمبیا
  • کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» یک شعار و مطالبه جهانی است
  • مشارکت دانشجویان عراقی در جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • آخرین تحولات و جزئیات مذاکرات قاهره از زبان منبع فلسطینی
  • جنبش دانشجویی آمریکا اراده لازم برای تغییر را دارد
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین