Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص اورولوژی با بیان اینکه ۵۰ درصد از علل ناباروری مربوط به مردان و ۵۰ درصد مربوط به زنان است، عوامل ناباروری در مردان و زنان را تشریح کرد. ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر نیما نریمانی در آستانه برگزاری کنگره سلامت مردان درباره موضوع ناباروری در مردان اظهار کرد: شیوع ناباروری در دنیا به‌صورت میانگین 15 درصد است که بر اساس مطالعات انجام گرفته در کشور ما این آمار 17 تا 24 درصد در زوجین اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از علل ناباروری مربوط به مردان و 50 درصد مربوط به زنان است، خاطرنشان کرد: مردان به دلیل محیط کاری‌شان از جمله کار در محیط‌های گرم، تماس با مواد شیمیایی، استنشاق گازهای سمی و ... در معرض عوامل خطر ناباروری قرار دارند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر تاثیر الگوی ناسالم زندگی بر ناباروری، با ارائه مثالی تصریح کرد: روابط جنسی پرخطر به دلیل احتمال عفونت‌های جنسی می‌تواند باعث ناباروری شود همچنین استعمال سیگار، قلیان و مصرف مشروبات الکلی نیز در بروز ناباروری بسیار تاثیرگذار است.

نریمانی، چاقی را از دلایل دیگر ابتلا به ناباروری عنوان و تاکید کرد: به دلیل تغییر الگوی غذایی در جامعه، چاقی رو به افزایش است و این مسئله هم در زنان و هم در مردان می‌تواند سبب  افزایش ابتلا به ناباروری شود.

این متخصص اورولوژی اضافه کرد: احتمال ناباروری در مردانی که تلفن همراه را در جیب شلوار قرار می‌دهند یا لپ‌تاپ را روی پاهایشان قرار می‌دهند، بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از ناباروری بسیار اهمیت دارد، یادآور شد: هرچند امروزه در حوزه درمان ناباروری موفقیت‌های زیادی در جهان حاصل شده است اما نباید از پیشگیری از ناباروری و افزایش آگاهی مردم در زمینه علل ابتلا به ناباروری غافل شد.

ناباروری با علت نامشخص نیز درمان می‌شودطرح بررسی شیوع ناباروری در همدان اجرایی می‌شودکمبود "این ویتامین" ناباروری را افزایش می‌دهدخراسان جنوبی پزشک فوق تخصص "ناباروری" و "خون و کلیه" نداردانتهای پیام/ R7573/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شرکت دخانیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت دخانیات شرکت دخانیات ابتلا به ناباروری ناباروری در مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین عوامل ناباروری در بانوان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مواد غذایی موثر در کنترل استرس ناباروری (فیلم) تسهیلگری مجلس برای درمان ناباروری (فیلم) ترکیبات هورمونی در بدن‌سازان چه عوارضی دارد؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • مهم‌ترین عوامل ناباروری در بانوان (فیلم)
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند